مکمل بنزین
آموزش

تنظیم صحیح فشار تایرهای خودرو؛ چگونه باد تایرها را تنظیم کنیم؟

ازآنجایی‌که تنظیم باد صحیح و اصولی تایرها برای هر خودرویی یک موضوع مهم محسوب می‌شود، این تنظیم باید به‌صورت صحیح و اصولی انجام بگیرد تا بتواند عملکرد خودرو را ارتقا داده، امنیت سرنشینان را حفظ کند و درنهایت نیز باعث کاهش مصرف سوخت در خودرو خواهد شد.

چه زمانی وقت مناسب برای بررسی سطح فشار تایرهاست؟

به‌صورت کلی پیشنهاد شده است که حداقل ماهی یک‌بار باد لاستیک‌ها را بررسی کنید. البته این پیشنهاد برای مواقعی است که آب‌وهوا تغییر چندانی نمی‌کند، اما اگر شاهد تغییر ناگهانی در هوا (چه هوا گرم‌تر شود و چه سردتر) بودید، به دلیل تأثیر مستقیم دمای محیط روی تایرها باید بازهم میزان باد تایرها را بررسی کنید.

چگونه سطح فشار تایرها را بررسی کنیم؟

هیچ‌وقت با چشم و بدون وسیله‌ فشارسنج اقدام به بررسی میزان باد تایرها نکنید. البته ما پیشنهاد می‌کنیم که همیشه در کنار وسایل جانبی دیگر خودروی‌تان یک فشارسنج نیز برای راحتی کار همراه خود داشته باشید.

  • زمانی که لاستیک‌های خودروی شما سرد هستند (مثلاً هنگامی‌که حداقل خودروی شما 3 ساعت در پارکینگ بوده و روشن نشده است)، میزان فشار آن‌ها را بررسی کنید. سپس برای هر لاستیک میزان فشار آن را روی کاغذی یادداشت کنید.
  • با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو میزان استاندارد و صحیح این مقدار فشار را ببینید. البته دقت کنید که به اعداد نوشته‌شده روی لاستیک‌ها اعتماد نکنید. زیرا این اعداد بالاترین فشار قابل‌تحمل برای لاستیک را نوشته‌اند و نه فشاری که تایرها باید به‌صورت استاندارد و اصولی قرار بگیرند.
  • اگر اعداد اندازه‌گیری شما کمتر از میزان پیشنهادشده در دفترچه راهنما بود آن را به میزان psi موردنظر برسانید و اگر اعداد شما بیشتر از اعداد پیشنهاد شده بود باید برای هر لاستیک آن را به عدد مورد نظر کاهش دهید.
  • سپس دوباره برای اطمینان، فشار باد هر چهار تایر را بررسی کنید.

فواید تنظیم باد تایرها چیست و چرا باید مراقب باد تایرها باشیم؟

با تنظیم صحیح و به‌موقع باد تایرها فواید اقتصادی زیادی برای صاحب خودرو وجود خواهد داشت. از صرفه‌جویی دقایق بیشتر در مسافت‌هایتان گرفته تا مصرف سوخت کمتر و ایمن بودن سرنشینان داخل خودرو. پس نسبت به تنظیم باد تایرهای خودروهایتان حساس بوده و آن‌ها را در موقع لازم بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا