مکمل بنزین
گوناگونخبر

کمپانی چینی بایتون، کانسپت خود را معرفی کرد!

کمپانی‌های چینی کم‌کم به ایده‌آل‌های جهانی نزدیک می‌شوند و اکنون بایتون یک نمونه کانسپت در حد و اندازه برندهای جهانی را معرفی کرده است. هر یک از برندهای چینی مالک چند شرکت زیرمجموعه هستند و مدتی قبل نیز کمپانی Future Mobility برند بایتون را پایه‌گذاری کرد و مدیر برنامه سابق کمپانی آلمانی بی‌ام‌و را بعنوان مدیر این شرکت انتخاب کرد. استفاده از افراد خلاق خارجی با رزومه‌ای مشخص باعث شده تا علم جهانی به خاک چین آورده شود.

شاسی‌بلند جدید این شرکت از لحاظ طراحی تقریبا خالی از نقص و دوست‌داشتنی است و در آن نشانه‌هایی از طراحی روز دنیا دیده می‌شود. چراغ‌های باریک اما کشیده با بدنه عضلانی، یک خودروی تمام عیار را ایجاد کرده است که کمی شبیه به کانسپت‌های هوندا بنظر می‌رسد. در داخل کابین کانسپت بایتون همانند اغلب خودروهای چینی از صفحه‌نمایش‌های فراوانی استفاده شده است. یک صفحه نمایش بزرگ سرتاسر داشبورد را احاطه کرده و باعث شده کمپانی صفحه کیلومتر پشت فرمان را حذف کند. نکته جالب وجود یک صفحه‌ننمایش لمسی در وسط غربیلک فرمان است و احتمالا مشخصات خودرو را به راننده ارائه می‌کند.

کمپانی اعلام نموده تغییراتی در داخل کابین نمونه قابل ساخت اعمال خواهد شد اما مدل اصلی ۸۵ درصد شبیه به نمونه کانسپت خواهد بود. این کراس‌اوور زیبا در دو مدل تک موتوره و دو موتوره عرضه خواهد شد. مدل تک پیشرانه با توان ۲۷۲ اسب بخار و قابلیت طی مسافت ۴۰۰ کیلومتر، عرضه می‌شود اما نمونه قدرتمند بایتون از دو پیشرانه با توان قدرت 476 اسب بخار بهره می‌برد که محدوده حرکتی آن 523 کیلومتری خواهد بود. بایتون در مرحله اول به‌سراغ سطح خودروانی ۳ رفته است اما قصد دارد خودروی خود را تا سال ۲۰۲۰ به سطح ۴ خودروهای خودران مجهز کند. بنابراعلام مسئولان قیمت مدل پایه این خودرو بیش از ۴۵ هزار دلار است و قصد دارند تا سال ۲۰۱۹ آن را روانه بازار آمریکا کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا