Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی Volkswagon Golf 2018؛ هاچبک دوست داشتنی آلمانی!

معمولاً خودروهای هاچبک کمی وجود دارند که با تقاضای بسیار زیاد از طرف مشتریان روبرو شوند. این خودروهای کوچک برای رسیدن به این رؤیای فروش، می‌بایست مقرون‌به‌صرفه، کارآمد و همچنین جادار باشند. درحالی‌که در کنار این موارد ابتدایی که بیشتر خریداران به دنبالشان هستند، باید از  فن‌آوری‌های روز دنیا و همچنین لذت رانندگی برای راننده نیز برخوردار باشند.

خودروی آلمانی Volkswagon Golf از پتانسیل بالایی در بین خودروهای هاچبک، برای راضی نگه‌داشتن مشتریان خود دربین موارد اشاره‌شده برخورداراست. مدل 2018 این خودروی هاچبک، شامل یک سری تغییرات ظاهری در قسمت بدنه خودرو و همچنین امکانات جانبی بیشتری در داخل کابین خود است.

اما آنچه هنوز در این مدل جدید تغییر نکرده است، تجربه جذاب و محسوس رانندگی با این هاچبک دوست‌داشتنی است.

برچسب قیمتی

قیمت پایه این خودرو از 20,910 دلار شروع‌شده و تا 24,755 دلار برای مدل Golf SE که آخرین نسخه این مدل محسوب می‌شود افزایش پیدا می‌کند. قیمتی که برای خودروهای هاچبک در سطح جهانی معقول محسوب می‌شود. از طرف شرکت سازنده، هیچ‌گونه بسته‌ای که شامل آپشن های اضافی برای Golf 2018 بشوند ارائه نشده است. بنابراین خریداران باید بین مدل پایه S و مدل SE این هاچبک انتخاب خود را انجام دهند. در هردو نسخه، انتخاب جعبه‌دنده خودکار به‌جای جعبه‌دنده 6 سرعته دستی از طرف مشتری، باید مبلغ 1100 دلار مبلغ اضافه بپردازند.

طراحی خارجی خودرو

سطح صاف و بدون خطوط اضافی و چراغ‌های به‌روز شده جلویی چهره‌ای جذاب‌تر به این آلمانی کوچک بخشیده‌اند. البته باید گفت که علیرغم طراحی ساده و درعین‌حال زیبای این خودرو، گلف جدید نیز در ظاهر تفاوت چندانی با مدل‌های قدیمی‌تر نمی‌کند. درحالی‌که امروزه، شرکت‌های خودروسازی با طراحی‌های جذاب‌تر و به‌روزتر چهره‌ای مدرن‌تر به هاچبک های خود می‌بخشند.

داخل کابین

در بحث جذابیت داخلی کابین این هاچبک با چیدمان داخلی ظریف و هنرمندانه، مواد به‌کاررفته مرغوب با سطحی صاف و براق و همچنین دکمه‌ها و سامانه‌های کنترلی عالی خود، توانسته در بالاترین جایگاه طراحی کابین در بین خودروهای کلاس خود بایستد.

نسبت به قیمت خود می‌توان گفت که طراحی و زیبایی داخل کابین واقعاً ارزش بیشتری را داشته و راننده و سرنشینان می‌توانند از فضای داخلی کافی، مثلاً ظرفیت عالی و کافی برای 3 سرنشین در قسمت عقب خودرو بهره‌مند شوند. صندلی‌های عقبی که سرنشینان مجبورند خود را به‌صورت فشرده در خودروهای عقب جا دهند.

فن‌آوری‌های به‌کاررفته

درحالی‌که یک صفحه‌نمایش لمسی 6.5 اینچی مناسب در نسخه پایه این مدل ارائه می‌شود، در نسخه SE این خودرو، سرنشینان می‌توانند از یک صفحه‌نمایش 8 اینچی لذت ببرند. صفحه‌نمایشی که با گرافیک عالی، قدرت پردازش فوق‌العاده مناسب و منوی راحت و کاربردی و دکمه‌های فیزیکی به‌کاررفته برای راحتی بیشتر، می‌تواند گزینه‌ای ایده آل و سریع برای نیازهای راننده و سرنشینان باشد. اگرچه کامپیوتر سفری این صفحه‌نمایش می‌توانست طراحی نسبتاً شادتری در بخش گرافیک داشته باشد، اما اطلاعات ارزشمند و کاربردی مانند مصرف سوخت، سرعت، انتخاب موزیک، گزینه‌های اتصال گوشی هوشمند و همچنین بسیاری از اطلاعات کاربردی دیگر که هر راننده‌ای به آن نیاز دارد را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

هندلینگ خودرو

اگر بتوان یک نقطه قوت دیگر برای این هاچبک نام برد، بدون شک می‌توان به کابین نرم و رانندگی آرام و قابل‌قبول این هاچبک آلمانی اشاره کرد. به‌طوری‌که راننده و سرنشینان در هنگام رانندگی، احساس می‌کنند در دنیایی آرام و بدون هیچ سروصدایی قرارگرفته‌اند. اگرچه فرمان خسته‌کننده و پدال ترمز نرم و بسیار حساس این خودرو، می‌توانست بسیار بهتر از آنچه که هست طراحی شود اما عملکرد خودرو در پیچ‌های جاده بسیار قابل‌قبول و راضی‌کننده است.

باقدرت 170 اسب بخار و گشتاور 199 پوند- فوتی خود و البته به لطف جعبه‌دنده سریع 6 سرعته خودکار خود، خودرویی سریع و تیز محسوب می‌شود. بااینکه شتاب این مدل، مانند قدرت موتور این هاچبک، در بین مدل‌های دیگر هاچبک در سطح جهانی، معمولی و قابل‌قبول محسوب می‌شوند، بدون شک راننده Volkswagon Golf به‌اندازه کافی قدرت در اختیار دارد تا بتواند یک خودروی جسور و تیز را در اختیار خود داشته باشد.

 

شاخصه‌های امنیت

Golf SE دارای سیستم تشخیص نقاط کور و ترمز اضطراری قبل از برخورد است. اگرچه با وجود دید بسیار عالی و وجود حداقل نقاط کور در این خودرو، احتمالاً راننده این خودرو خیلی کم برایش پیش بیاید که از سیستم تشخیص نقاط کور استفاده کند. دوربین به‌کار رفته در قسمت عقبی این خودرو، زیر لوگوی فولکس‌واگن در قسمت عقب و به‌ گونه‌ای بسیار مهندسی‌شده و عالی جا سازی‌ شده است.

چیزی که شما در مدل استاندارد و پایه Golf پیدا نخواهید کرد، سیستم تطبیقی پیشرفته کروز کنترل و سیستم هدایت خودرو در بین خطوط است که امروزه در رقیب‌های این هاچبک به‌وضوح دیده می‌شوند. اگرچه در نسخه گران‌تر Golg GTI اسپورت، سیستم تطبیقی پیشرفته کروز و در Golf R نیز سیستم هدایت خودرو بین خطوط دیده می‌شود.

 

مصرف سوخت و مقرون‌به‌صرفگی

در بحث مصرف سوخت، این هاچبک نمره‌ قابل قبولی را دریافت نخواهد کرد. در بزرگراه و جاده، مصرف سوخت این هاچبک،8.5 لیتر در هر صد کیلومتر است درحالی‌که در داخل شهر می‌توانیم مصرف بسیار زیاد 12 لیتر در هر صد کیلومتر را مشاهده کنیم. عددی که برای یک هاچبک امروزی، نه‌تنها عددی قابل‌قبول به‌حساب نمی‌آید بلکه بسیار بالا و غیر مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید.

نمره کلی بهVolkswagon Golf 2018در جدول زیر می توانید به صورت خلاصه امکانات و شاخصه های این خودروی هاچبک را مشاهده نمایید:

موتور 1.8 لیتری توربو موتور
170 اسب بخار قدرت/199 پوند-فوت گشتاور توان خروجی
6 سرعته خودکار سیستم انتقال قدرت
8.5 لیتر در جاده/12 لیتر در شهر/10.5 ترکیبی مصرف سوخت
چرخ های جلو محرک(FWD) نوع انتقال قدرت
1362  کیلوگرم وزن
5 نفر ظرفیت سرنشینان
 20,910 دلار قیمت پایه
24,755 دلار قیمت نهایی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.