مکمل بنزین
تحلیلیخبر

توصیه بعضی از کارشناسان بازار؛ قبل از اسفندماه خودرو بخرید!

به گزارش چرخان، در حالیکه کم‌کم به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم و تقاضا برای خرید خودرو در حال افزایش است، بعضی از مردم هنوز به دنبال ارزانی بیشتر خودرو هستند تا بتوانند خودروی مورد نظرشان را خریداری کنند اما کارشناسان می‌گویند الان بهترین زمان برای خرید خودرو است و هر کسی که برای عید به دنبال خرید ماشین است، همین روزها خرید خود را انجام دهد چرا که با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال، علی الخصوص اسفندماه قیمتها غیرواقعی شده و افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

یکی از دلایل مردم برای عدم خرید این است که این چندماه خودرو دوران گرانی را پشت‌سر گذاشته و طبق سیکل گرانی-ارزانی-گرانی و… حالا نوبت ارزانی است و منتظر ارزان شدن قیمت خودروها هستند اما نکته‌ای که توجه نمی‌شود دلیل گرانی‌های اخیر است چراکه از تیرماه امسال خبرهایی همچون بسته شدن سایت ثبت سفارش، روند رو به رشد قیمت ارز و خبرهای مشابه دلیل گرانی خودرو بوده و به هیچ وجه تقاضا تغییر خاصی نکرده و از این به بعد تقاضا در بازار خودرو افزایش خواهد یافت که قطعا منجر به افزایش قیمت می‌شود.

قیمتهایی که تابحال در بازار وجود داشته تاثیرات خود را از اخبار رسمی و غیررسمی مختلف گفته شده، گرفته است و طبق روال همیشه با نزدیک شدن به شب عید و تامین خودروی مردم برای سفرهای نوروزی،باید منتظر افزایش تقاضا و قیمتها باشیم که موجب می‌شود به مردم توصیه کنیم خریدهای خود را به تعویق نیندازند و در بهترین حالت در همین دیماه خرید کنند و یا نهایتا در بهمن ماه خودروی خود را انتخاب و خریداری نمایند و این کار را به اسفندماه منتقل نکنند که قطعا با تغییر قیمت قابل توجه مواجه می‌شوند.

تابحال به دلیل نبود تقاضای کافی، قیمتهای افزایش یافته به اندازه‌ای نبوده که در حالت عادی باید اتفاق می‌افتاد و در صورت اینکه سمت عرضه، تقاضای قابل توجهی را احساس کند قطعا در قیمتهای خود تغییراتی را اعمال خواهدکرد.

تعرفه واردات

البته تغییرات اصلی مربوط به تاثیرات تغییر تعرفه واردات خودروهای خارجی و افزایش نرخ ارز در بازار در بهمن ماه اعمال خواهد شد که همراهی و توام شدن این اتفاقات با افزایش تقاضا دست عرضه کنندگان را برای افزایش‌های بعدی باز می‌کند. طبق روال سالهای گذشته پیش بینی می‌شود افزایش تقاضای قابل توجه از نیمه دوم بهمن ماه شروع شود و در نیمه اول اسفند به اوج خود برسد و در نیمه دوم اسفند ادامه داشته باشد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا