مکمل بنزین
خبر

مدل 2016 فوکوس RS، قوی‌ترین هاچ‌بک آمریکایی‌ها

فورد فوکوس که در رده هاچبک‌ها از بهترین و قوی‌ترین‌های دنیا است و سال‌ها در مسابقات رالی برای کمپانی و تیم‌هایش افتخار آفریده در آخرین مدل عرضه شده‌اش نیز خبرساز شده است. فورد در این خودرو از پیشرانه‌ ۴ سیلندر خطی اکوبوست به حجم ۲.۳ لیتر به همراه توروبوشارژر استفاده کرده است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت فوق‌العاده‌ ۳۴۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۳۲۴ پوند فوتی دارد. به کمک این پیشرانه قدرتمند فوکوس RS می‌تواند در زمان تنها ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت آن نیز  ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

2016-ford-focus-rs

همانطور که ذکر شد پیشرانه اکوبوست فوکوس RS برای تولید این میزان قدرت به دو توربوشارژ مجهز شده است که از نوع دوقلو با اینرسی کم و کمپرسور حجیم‌ هستند. همچنین ورودی هوا و سیستم اگزوز بهینه شده نیز از عوامل مهم ارتقا عملکرد پیشرانه فوکوس RS هستند. این پیشرانه آلومینیومی 10 درصد توان بیشتری از مدل اکوبوست استفاده شده در فورد موستانگ تولید می‌کند. نیروی موتور فوکوس RS توسط یک گیربکس ۶ سرعته‌ دستی که از کلاچ دوگانه بهره گرفته است از طریق سیستم چهار چرخ متحرک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. هم‌چنین فورد در فوکوس RS از سیستم لانچ کنترل استفاده کرده است. پیش از این سیستم لانچ کنترل را فقط در سوپر اسپرت‌ها شاهد بودیم.2016-ford-focus-rs-2

از آپشن‌های قابل عرضه برای این خودرو می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی فورج کاری شده آلومینیومی، تایرهای تابستانی میشلین، صندلی‌های اسپرت ریکارو با گرم کن، فرمان گرم شونده و سیستم مسیریابی صوتی به همراه صفحه نمایش لمسی اشاره کرد.

فورد فوکوس RS با قیمت پایه ۳۶000 دلار عرضه خواهد شد و قیمت آن به همراه تمامی آپشن‌های موجود به 43000 دلار می‌رسد.

2016-ford-focus-rs-1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا