مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی برقی فیسکر Emotion رونمایی شد!

بالاخره خودروی جدید هنریک فیسکر امسال در نمایشگاه CES 2018 در شهر لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شد و توانست با ویژگیهای جدیدش چشم همگان را به خود جذب کند. به طور قطعی باید بگوییم که کارخانه فیسکر به دنبال رقابت با دیگر خودروسازان مطرح برقی در جهان است و با توجه به تولید مدل‌های مختلف برقی لوکس، شاید بتوان برند فیسکر را در رتبه‌های برتر خودروهای سبز دانست.

ظاهر این خودروی جدید در وهله اول شبیه به مدل بی‌ام‌و Z8 هست ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان گفت که استایل این خودرو شبیه به خواهر بزرگترش یعنی کارما است. بدنه فیسکر Emotion از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده و طول آن به ۵ متر و ارتفاعش به ۱.۴ متر می‌رسد که نسبت به مدل‌های قبلی کمی کامپکت و فشرده‌تر طراحی شده است. به علاوه طول این خودروی جدید مشابه به خودروی اسپرت جگوار XJ است.

از تکنولوژیهای به کار رفته در این خودروی منحصر به فرد باز و بسته شدن درب‌های پروانه‌ای با استفاده از گوشی هوشمند است که حتی اگر باتری خودرو دیگر شارژ نداشته باشد هم باز خواهد شد. سطح ۴ سیستم خودران این وسیله نقلیه با متصل شدن به فناوری LiDAR یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

در داخل کابین نیز چهار صندلی تمام برقی و چرمی که می‌توانند در حالت‌های مختلف تنظیم شوند، تعبیه شده‌اند. همچنین مالک خودرو می‌تواند درخواست گنجایش ۵ نفر را برای خودروی خریداری شده بدهد. این خودروی سوپراسپرت چهار محوره قادر به تولید ۷۸۰ اسب بخار قدرت است و می‌تواند در زیر ۳ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. مهندسان کارخانه فیسکر اعلام کرده‌اند که با یک بار شارژ کامل باتری خودرو می‌توان ۶۴۵ کیلومتر را پیمود. متاسفانه هنوز قیمت و زمان ورود این خودروی برقی به بازار جهانی مشخص نشده است ولی با توجه به لوکس بودن آن بسیاری از کارشناسان حدود ۹۰ هزار دلار قیمت آن را تخمین زده‌اند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا