مکمل بنزین
آموزش

آیا میدانید بیشتر سوانح رانندگی در فصل تابستان اتفاق می‌افتند؟

آیا تابه‌حال می‌دانستید که تقریباً 20 درصد تصادفات و برخوردهای جاده‌ای یا درون‌شهری در کشور کانادا در دو ماه از فصل تابستان (ماه‌های جولای و اوت) اتفاق می‌افتد؟ در این نوشته کوتاه قصد داریم اقداماتی که در هنگام وقوع حادثه می‌تواند به کمک شما بیاید را بررسی کنیم.

بیشتر رانندگان تصور می‌کنند که اگر قرار است حادثه‌ای برایشان اتفاق بیفتد، آن حادثه در وضعیت آب و هوایی بد و یا وحشتناک مانند طوفان، سیل، هوای بارانی، برفی یا در حالت کلی جو ناآرام می‌افتد. یعنی زمانی که هوا سرد است و یا روی جاده به علت بوران و برف امکان لیز خوردن خودرو وجود دارد. اما واقعیتی که بر اساس آمار و ارقام به‌دست‌آمده چیز دیگری می‌گوید. این آمار از احتمال تصادف بیشتر در ماه‌های فصل تابستان نسبت به ماه‌های دیگر صحبت می‌کند.

اگر حادثه‌ای رخ داد آن‌وقت چه کنیم؟

جای شکی نیست که تصادفات و سوانح چه از نوع آرام و بدون خطر و چه از نوع شدیدشان، پراسترس هستند. اما می‌شود با آمادگی‌هایی برای روبرو شدن با آن مانند نکاتی که برای آمادگی قبل از زلزله می‌توان یاد گرفت، از این استرس‌ها کم کرد. در اینجا نکاتی هست که می‌توان در هنگام یک برخورد جاده‌ای یا درون‌شهری می‌توان فراگرفت:

1-هیچ‌وقت صحنه تصادف را ترک نکنید، این کار برخلاف قانون است.

2-برای به وجود نیامدن هرگونه ازدحام یا ترافیک در خیابان، اگر امکانش هست خودروی خود را به گوشه‌ای از خیابان برده و چراغ‌های هشدار ماشین را روشن کنید و یا علامت‌های هشدار را در خیابان قرار دهید.

3-اگر در مقصر بودن خودتان و یا مقصر بودن حتمی طرف مقابل مطمئن هستید، هیچ‌گونه پیش‌داوری انجام ندهید و منتظر پلیس و بعدازآن شرکت‌های بیمه‌ای برای تشخیص صحنه تصادف بمانید.

4-اگر شخصی شاهد این حادثه بوده از او تقاضا کنید برای این صحنه آنچه را که دیده است نیز به پلیس بگوید.

5-همیشه و در همه حال سعی کنید خونسردی خود را حفظ کرده و با آرامش با این قضیه برخورد کنید.

البته این نکات و ده‌ها نکته دیگری که هرکدام می‌توانند در این‌طور مواقع به کمک شما بیایند، تنها یک آمادگی برای این‌طور مواقع هستند. با تمرکز کافی هنگام رانندگی و پرهیز از رانندگی پرخطر می‌توانیم از بسیاری از این حادثه‌های جاده‌ای که سالانه در کشورها صدمات زیادی به خانواده‌ها واردمی کند،جلوگیری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا