Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بولیت جدید ۲۰۱۹ فورد موستانگ در نمایشگاه دیترویت به‌نمایش درآمد!

نیم‌قرن گذشت، در واقع پنجاه سال از فیلم منتشرشده خودروی کلاسیک بولیت می‌گذرد. بولیت محصول متمایز و خاص موستانگ نام گرفته است. مقام‌های ارشد فورد درباره بولیت کلاسیک میگویند: شاید حس مطلوب و عدم به‌روزبودن در این نیم‌قرن را تجربه کرده‌باشیم اما چه‌چیز بهتر از اینکه با رونمایی از نسخه ویژه‌ و خاص بولیت، پنجاهمین سالگرد را در خاطره‌ها ماندگار کنیم.

این محصول‌را می‌توان اوج فعالیت کمپانی فورد در نمایشگاه موتور ۲۰۱۸ دیترویت دانست.

چه تجهیزات جدیدی برروی موستانگ بولیت ۲۰۱۹ نصب شده است

آیا تنها یک برچسب کوچک و معمولی با عنوان نسخه ویژه این محصول را خاص کرده است؟

در جواب می‌توانیم  هم بگوییم بله و هم خیر، چرا‌ که مدیران فورد از این وحشت دارند که بولیت جدید به بهای واقعی خودش‌ دست پیدا نکند، بنابراین سیاستی اتخاذ کرده‌اند که از جهاتی نسخه محدودتری به بازار عرضه کنند.(استفاده از سر‌دنده توپ اسنوکر سفید‌رنگ در خودروهای موستانگ، شکلی منحصر و نمادین دارد)

شاید هدف این کمپانی از این‌ کار این است تا در آینده نسخه پیشرفته‌تر و کامل‌تری را معرفی کند تا بتواند با قیمت بیشتری محصول خود‌را به‌فروش برساند. (البته باید بگوییم که هزینه کردن برای بهبود کیفیت، کاری بیهوده و گزاف نیست. هزینه بالایی که در کشورمان  می‌شد اما خبری از کیفیت نیست) بدین‌ترتیب این غول صنعت خودرو از اصلاحات معقول و اساسی در این نسخه خودداری کرده است، در صورتی که می‌توانست با انجام این‌کار یک سالگرد طلایی را برای خود رقم بزند.

پیشرانه موستانگ بولیت، هیولای ۲۰۱۹

موتور مانوس و آشنا V8 بنزینی ۵ لیتری که قادر است قدرتی معادل ۴۷۵ اسب‌بخار و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که برای این نسخه قابل‌قبول است. فورد می‌گوید: برای سرعت بالای ۱۶۳ مایل (۲۶۲ کیلومتر) بر ساعت، در حقیقت سرعت ۸ مایل بیشتر از موستانگ جی‌تی، به‌لطف اگزوز اسپرت، شلبی توانسته با کمی‌ تغییر و دست‌کاری در این قسمت به سرعت بیشتری دست پیدا کند. با بکارگیری از گروه‌های متنوع کار رنگ خودروی موستانگ در سال ۱۹۶۰ در صحنه فیلم تعقیب و گریز معروف سنفرانسیسکو (که ترکیب‌بندی داخل کابین با خودرو کاملا مطابقت می‌کرد) به پایان رسید. این خودرو، موستانگ بولیت جدید استیو‌مک‌کویین بود.

طراحی بصری و داخلی خودرو مک‌کویین را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داد و او عنوان کرد که دارل بمر طراح اصلی موستانگ است. استیو‌مک‌کویین که شیفته طراحی و تریم موستانگ بولیتش شده بود گفت: با تغییرات انجام گرفته از جمله محو کردن قسمت نواری، اسپویلرعقب و همچنین برجستگی‌ها همه چیز ایده‌ال شده است و دیگر نیاز به هیچ تغییری نیست.

برای نشان‌دادن و معرفی خودرو به دنیا، رسانه دیترویت و فورد با کمک مادر‌بزرگ استیومک‌کویین شخصی به نام مالی که در سال ۱۹۶۸ یکی از طرفداران معروف اولین موستانگ بولیت بود را به استخدام خود درآورد.

فورد آخرین نسخه بولیت را در نمایشگاه دیترویت در کنار اولین نسخه بولیت که در دهه ۶۰ متولد شده‌بود قرار داد، خیلی وقت بود که کسی این خودروی کلاسیک را در خیابان‌ها ندیده بود و خبری از این شاهکار کلاسیک نبود. تا اینکه درسال ۲۰۱۴ این خودرو توسط شخصی خریداری شد و در فیلم پنجاهمین سالگرد موستانگ پسر خوش‌اقبال این فرد با نام شان همراه با بولیت خود حضور یافت.

با وجود اینکه این خودرو از لحاظ قیمت ارزش بالایی ندارد، وی گفته به هیچ‌وجه قصد فروش اتوموبیل خود را نداشته حتی اگر خریدار کمپانی فورد باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.