مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G با بهبودهایی در طراحی معرفی شد!

شرکت آلمانی مرسدس بنز به محصولات کلاس G خود افتخار می‌کند و آن‌ها را نمادی برای صنعت خودروسازی می‌داند. به جرات می‌توان گفت نزدیک به چهار دهه بوده که طراحی کلی این محصول تغییر چندانی نکرده است. وقتی محصولی بعد از نزدیک به چهل سال با طراحی تقریبا یکسان هنوز طرفدار و خریدار دارد، مسلما خودرویی خاص محسوب می‌شود.

شرکت مرسدس بنز به تازگی از نسخه 2019 خودروهای کلاس G خود رونمایی کرده است. این محصول جدید نسبت به نسل قبلی خود با پیشرفت‌های مناسبی روبه‌رو شده، البته هنوز با خودروی بزرگی مواجه هستیم.

در بخش جلویی نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G تغییرات اندکی اعمال شده است. از نظر ابعاد نسل جدید نسبت به نسل قبلی 2.1 اینچ  (53.34 میلی‌متر) طویل‌تر، 4.8 اینچ (121.92 میلی‌متر) عریض‌تر و 0.3 اینچ (7.62 میلی‌متر) بلند‌تر شده است.

باید تغییر اصلی نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G را در کابین آن جستجو کرد. مرسدس بنز تصمیم گرفته که فضای کابین این دستگاه را افزایش داده و راحتی بیشتری را برای سرنشینان عقب به ارمغان بیاورد.

در نسل قبلی کلاس G، سرنشینان عقب با مشکل مواجه می‌شدند که برای خودرویی با این ابعاد خوشایند به نظر نمی‌رسد. خوشبختانه فاصله دو محور نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G نزدیک به 1.6 اینچ (40.64 میلی‌متر) افزایش داشته است که این امر باعث می‌شود فضای پای سرنیشنان عقب 6 اینچ (152.4 میلی‌متر) بیشتر شود.

مرسدس بنز کلاس G خودرویی لوکس محسوب می‌شود ولی استفاده از این واژه، از قابلیت‌های آفرود این اتومبیل نمی‌کاهد. این محصول از سه حالت برای دیفرانسیل بهره می‌برد و دارای طراحی جدید سیستم تعلیق است. وجود حالت دیفرانسیل جلو باعث می‌شود که نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G در جاده عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G در مدل‌های مختلفی عرضه خواهد شد که اولین نسخه آن برای بازار آمریکا G550 است. این محصول از موتوری 8 سیلندر همراه با توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد، البته در حال حاضر از این موتور استفاده می‌شود. این موتور قادر به تولید 416 اسب بخار قدرت و تامین 450 پوند بر فوت (610 نیوتون متر) گشتاور است. برای این موتور سیستم انتقال قدرت جدیدی در نظر گرفته شده که اتوماتیک و 9 سرعته است.

تا ورود این نسل به بازار چند ماهی باید منتظر بمانیم. بنابراین هم‌اکنون نمی‌توان در رابطه با هندلینگ و رانندگی آن اظهار نظری کرد. برای این خودرو حالت‌های کامفورت، اسپرت، اکو و G-Mode درنظر گرفته شده است. مود آخر به صورت خودکار قطعات این اتومبیل را با توجه به شرایط تنظیم می‌کند و بهترین عملکرد را برای آفرود در اختیار راننده قرار می‌دهد، برای مثال از تعویض دنده‌‌های بی‌مورد در این حالت جلوگیری می‌شود.

مرسدس بنز قیمت نسخه جدید محصولات کلاس G را مشخص نکرده است و باید منتظر آگاهی از قیمت آن‌ها در اواخر سال 2018 باشیم. در این محدوده زمانی نسخه 2019 مرسدس بنز کلاس G روانه بازار خواهد شد. در سال 2019 شاهد معرفی نسخه‌های جدیدی از این کلاس خواهیم بود، به احتمال زیاد در این سال با نسخه AMG آن ملاقات می‌کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا