مکمل بنزین
خبر

با مدرن‌ترین خودروی تمام برقی چین آشنا شوید!

کمپانی GAC چین، خودروی تمام برقی و مدرن خود را به نمایشگاه دیترویت برد تا در سطح جهانی با تکنولوی بروز شده خودروهای چینی آشنا شوند. سازنده چینی می‌گوید که این محصول می‌تواند 370 مایل را با یکبار شارژ طی کند و از طریق فناوری بدون سیم، عملیات شارژ در آن صورت می‌گیرد. Enverge شکل و شمایلی زیبا دارد و سبک متفاوتی از طراحی را نشان می‌دهد. بسیاری منتظر حضور خودروسازان چین در آمریکا هستند ولی آیا این کمپانی‌ها می‌توانند به آمریکا بروند؟ بنابر اعلام مسئولان GAC خط تولید کانسپت الکتریکی آنها در سال 2019 فعال خواهد شد و دیترویت اولین مکان برای معرفی Enverge بوده است.

مسئولان شرکت ادعاهایی دارند که تسلا هنوز نتوانسته به آن برسد. کمپانی چینی مذکور می‌گوید این مدل با 10 دقیق شارژ از طریق پنل‌های بی‌سیم، می‌تواند 240 کیلومتر مسافت را طی کند. در داخل کابین صندلی‌های مدرن و خاص در کنار طراحی عجیب و فضایی جلب توجه می‌کند که با یک صفحه‌نمایش بزرگ کامل شده است. بخشی از کنسول وسط حذف شده و باعث افزایش جای پای سرنشینان جلو شده است. نوع قرارگرفتن پدال‌ها به‌گونه‌ای بوده که بنظر رانندگی را کمی سخت می‌کند و غربیلک فرمان نیز حالت خاص خود را دارند و رانندگی با آن نیز چندان راحت نخواهد بود. البته این یک مدل کانسپت است که امکان تغییر در آن وجود دارد و این بخش‌ها می‌توانند اصلاح شوند.

صفحه نمایش بسیار دلچسب است که بازدیدکننده‌ها اغلب رضایت زیادی از آن داشته‌اند و چراغ‌ها با قابلیت جابه‌جایی یک نکته مثبت دیگر در این خودرو است. پنجره‌های روی درب نیز دارای نمایشگرهای واقعیت مجازی هستند و کمک می‌کند تا راننده چیزهایی که بطور معمول در شب نمی‌تواند ببیند را مشاهده کند. GAC با این خودرو نام خود را بیشتر بر سر زبانها خواهد انداخت چیزی که در گذشته چندان وجود نداشته اما با این حال این خودروساز توانسته در سال گذشته 500000 خودرو در بازار محلی بفروشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا