مکمل بنزین
تماشاخانه

با بی‌ام‌و i8 رودستر آشنا شوید! (ویدئوی اختصاصی)

برای اولین بار کمپانی آلمانی بی‌ام‌و نمونه‌ای از مدل بی‌ام‌و i8 رودستر را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۰ میلادی به نمایش درآورد. این خودروی کروک دو سرنشینه با طراحی ظاهری فوق‌العاده و مشخصات فنی قوی توانسته از رقبای خود یعنی محصولات اسپرتی مانند لامبورگینی هوراکان اسپایدر، پورشه ۹۱۱ یا آئودی R8 رودستر جلو بزند و یک سر و گردن نسبت به آنها بالا بایستد.

خودروی اسپرت بی‌ام‌و i8 مجهز به پیشرانه هیبریدی است که متشکل از موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر در محور عقب به علاوه یک موتور برقی در محور جلو است که باعث می‌شود بتواند ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ خود را تنها در ۴.۶ ثانیه بدست می‌آورد که این مدت زمان شتاب با مدل بی‌ام‌و M4 کابریولت برابری می‌کند. همچنین حداکثر سرعت این خودرو در جاده‌ها ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت است. ظاهر داخل این خودروی اسپرت شبیه به مدل‌های کوپه بی‌ام‌و طراحی شده؛ شاید در وهله اول طراحی داخلی این خودرو ساده به نظر برسد ولی در میان داشبورد خودرو یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد که می‌تواند به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو در نظر گرفته شود و اطلاعات سیستم جغرافیایی و راهبردی را به راننده نشان دهد. از سوی دیگر همانطور که انتظار می‌رفت صندلی‌های این خودرو مجهز به تنظیم در درجه‌های مختلف است و ماساژوری برای سرنشینان به حساب می‌آید. به علاوه تنها ۱۶ ثانیه طول می‌کشد تا سقف پارچه‌ای آن با فشار یک دکمه باز و بسته شود که تا سقف ۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌توان سقف خودرو را باز و بسته کرد. بدنه بی‌ام‌ i8 روستر از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده ولی نسبت به نسخه‌های قبلی ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

از دیگر خصوصیات بارز بی‌ام‌و i8 درب‌های شاهینی آن است که متفاوت از بقیه روسترهای موجود در بازار باز و بسته می‌شود و از سوی دیگر سوخت این خودرو نیز نسبت به دیگر رقبا مقرون به صرفه‌تر است، بطوریکه با موتور بنزینی در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۸ لیتر می‌سوزاند و با موتور برقی با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا ۵۳ کیلومتر را بپیماید. بی‌ام‌و i8 کوپه فیس‌لیفت و رودستر از ماه میلادی جاری وارد بازار جهانی شده‌اند که به ترتیب قیمت‌هایی برابر ۱۱۳ و ۱۲۵ هزار پوند دارند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با بی‌ام‌و i8 رودستر بیشتر آشنا شوید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا