مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید سیتروئن C5 و C6 در راه است!

مدیرعامل اجرایی کمپانی سیتروئن؛ لیندا جکسون اعلام کرده است که بزودی نسل جدید C5 و C6 برای عرضه در اروپا و چین ساخته می‌شوند. فرایند ساخت خودروهای مذکور تا پایان سال 2020 صورت پذیرفته و محصول نهایی سیتروئن به طور کلی با پیشینیان خودروهای C5 و  C6 تفاوت‌هایی  عمده خواهد داشت.

لیندا جکسون در جریان مصاحبه اخیر خود با Autocar گفته است: «C5 جدید شبیه سایر سدان هاست؛ اما این سدان سیتروئن بزرگتر بوده و باعث ایجاد تغییرات عمده‌ای در بخش تولید و توزیع محصولات سیتروئن خواهد شد. به اعتقاد شما سیتروئن باید برای ساخت خودروهای کوچک، متوسط و بزرگی مانند SUVها برنامه‌ریزی کند؛ اما برای کسب موفقیت در بازارهای مختلف باید پوشش لازم جهت کسب سود از حجم معاملات بازار انجام گیرد.»

با وجود کاهش محبوبیت سدان‌ها در بازارهایی مانند چین؛ سیتروئن به دنبال ساخت سدان‌های جدید است. در سال گذشته میزان فروش سیتروئن بیش از 47 درصد کاهش یافت و این اتفاق حاصل میل عمومی مشتریان برای خرید SUVها است. با این وجود مدیرعامل اجرایی سیتروئن در صدد ایجاد روندی معکوس در بازار است.

سدان جدید سیتروئن با الهام از کانسپت C-xperience ساخته شده و در تمام بخش‌های داخلی و خارجی آن از طراحی C-xperience استفاده خواهد شد. سدان جدید سیتروئن آخرین نسل از سیستم تعلیق این کمپانی را یدک کشیده و این موضوع باعث ایجاد تفاوت عمده‌ای بین محصولات جدید سیتروئن با بخش قابل توجهی از خودروهای بازار خواهد شد.

جکسون می‌گوید: «شعار اصلی ما این است؛ ” متفاوت باشید تا احساس خوبی داشته باشید” و تمام خودروهای سیتروئن تجلی فلسفه ما هستند. ما در طول تاریخ با DNA متفاوت خود، خودروهایی منحصربه‌فرد و پرطرفدار تولید کردیم. ما می‌خواهیم که سیتروئن یک برند جذاب باشد و برای بهبود آن در تمام بخش‌ها فعالیت می‌کنیم.»

در حال حاضر بسیار زود است که درباره پیشرانه سدان‌های جدید سیتروئن صحبت کنیم؛ اما به احتمال بسیار زیاد از نسل جدید پیشرانه پژو 508 در محصولات سیتروئن استفاده خواهد شد. ظاهرا سدان‌های جدید سیتروئن براساس پلتفرم EMP2 گروه PSA تولید می‌شوند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا