Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

سازمان حمایت وارد شد؛ قیمت خودروهای خارجی کاهش می‌یابد؟

به گزارش چرخان، معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان در مصاحبه‌ای نسبت به گران شدن خودروهای خارجی واکنش داد و از احتمال کاهش قیمت خودروهای خارجی خبر داد.

شهرام میرآخرلو معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم گفت: قیمت‌گذاری و تعیین نرخ برای خودروهای خارجی دارای فرمول خاصی است و باید واردکنندگان خودروهای خارجی از طریق این فرمول، قیمت خودروهای وارداتی را مشخص کنند و این فرمول در سایت رسمی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موجود است و همگان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ما قبل از اینکه شرکت‌های وارد کننده برای خودروهای واردشده قیمت تعیین کرده و اعلام کنند، قیمت گذاری‌های خود را برای سازمان ارسال کنند تا بررسی‌های لازم قبل از انتشار انجام شود تا این سازمان آنالیزهای لازم را انجام دهد. طبق دستورالعمل صادرشده، اگر قیمتهایی که شرکتهای واردکننده اعلام کرده‌اند، خارج از فرمول قیمت گذاری باشد موظف هستند که قیمت خودروها را کاهش دهند و چاره‌ای جز این کار نخواهند داشت.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در ادامه افزود: می‌دانیم که افزایش نرخ ارز و افزایش تعرفه‌های وارداتی و هزینه‌های مربوط به اسقاط خودروها فشارهای زیادی به شرکتهای واردکننده وارد کرده است و وزارت صنعت به تعدادی از این شرکتها مجوز پیش فروش خودروها را به صورت 50 درصد اعطا کرده است که می‌توانند به صورت محدود اقدام به پیش فروش کنند.

طبق گفته میرآخرلو شرکتهای پیش فروش کننده باید پس از تکمیل ظرفیت مجوزهای فعلی، برای پیش فروش‌های جدید مجوز جدید دریافت کنند و در صورت اینکه به این دستورالعمل توجه نکنند از پیش فروش خودروهایشان جلوگیری خواهد شد.

2 دیدگاه
  1. عبدالرضا می گوید

    سلام. این برام سئوال است تازه متوجه شدند که خودروهای خارجی داره گران میشه یا گرانش کردنند اینها مردم رو چه فرض میکنند؟

    1. ذاکری می گوید

      مشکل اینجاست همه مسئولین الان میدونن که گرون شده
      همه هم گفتن ورود می کنند و جلوی این هرج و مرج رو میگیرن
      ولی ما هنوز در چرخان چیزی از تاثیر این ورودها نتونستیم مخابره کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.