مکمل بنزین
برترین‌ها

معرفی 10 مدل از برترین Mercedes-AMG های تاریخ

باوجود تغییرات عمده‌ای که در طول این سال‌ها، شرکت مرسدس بنز روی مدل‌های AMG خود انجام داده است، اما هنوز هم می‌توان این مدل‌های جذاب را خاص‌ترین مدل‌های مرسدس بنز معرفی کرد.

مدل AMG مرسدس بنز، با موتورهای بزرگ V8 (هشت سیلندر) و تایرهای خاص و تماشایی‌اش توانسته بهترین عملکرد را در کنار ظاهر استثنائی و جذابش به رخ حریفان بکشد. اما قبل از اثبات خود به‌عنوان خودرویی بااین‌همه مزایای قابل‌تحسین، زمانی AMG مکانی مخصوص تیونینگ خودش که با انواع مدل‌ها حتی شامل خودروهای هوندا می‌شد قدرت‌ نمایی می‌کرد.

خودرویی که توسط 2 مهندس سابق شرکت مرسدس ایجاد شد. بااینکه تغییرات زیادی در خودروهای مرسدس AMG در طول این سال‌ها، قلب مشتریان را به سمت خود کشیده و آن‌ها را عاشق ظاهر جذاب خودکرده‌اند. خودروهایی که هرکدام می‌توانند وارث چندین دهه تجربه این شرکت قدرتمند آلمانی در ساخت ماشین‌های خاص و مدرن باشند، در این مقاله قصد داریم 10 مرسدس AMG که بیشتر از سایرین خاص و تودل‌برو هستند را معرفی کنیم.

بنابراین با ما همراه باشید تا به ترتیب سن این مرسدس‌های خاص آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

AMG 300 SEL 6.8، خودروی مدل 1971 و ملقب به “خوک قرمز” که در آن سال‌ها تولید می‌شد. قبل از اینکه مرسدس بنز و AMG، همکاری مشترک خود را در زمینهٔ تولید خودرو شروع کنند، AMG یک سدان لوکس به نام 1971 300SEL 6.3 را تبدیل به یک ماشین مسابقه‌ای ترسناکی که می‌توانست فرمانروای جاده‌ها شود، کرد.

AMG، موتور 6.3 لیتری V8 این سدان را تبدیل به موتوری 6834 سی‌سی کرد که می‌توانست قدرت بی‌نظیر 420 اسب بخار را تولید کند. برای کاهش وزن خودرو،AMG درهای آن را با نمونه‌های آلومینیومی تعویض کرد. اما صندلی‌های عقب و پنل داخلی چوبی ان را بدون تغییر باقی گذاشت.

آن‌ها سپس سیستم تعلیق آن را مجهز و پیشرفته کرده و با محکم‌کاری‌هایی که درون کابین آن انجام داده بودند، باعث خندیدن تماشاچیان حاضر در مسابقات Spa شده بودند. تماشاچیانی که به خاطر شکل و رنگ این خودرو لقب خوک قرمز را برای همدردی به آن داده بودند. البته در کنار این خندیدن‌ها همه شاهد بودند که اولین خودروی مزین به نوشته‌ی AMG توانست رتبه اول در کلاس خود و همچنین در مجموع رتبه دوم را به دست آورد. هنرنمایی که نام AMG را برای همه آشنا و پررنگ ساخت.

 

می‌رسیم به دومین خودروی این لیست یعنی 190E 3.2 AMG که محصول سال 1987 است. این اولین خودروی AMG بود که توسط نمایندگان فروش مرسدس بنز و با گارانتی شرکت مرسدس به فروش رفت. اگرچه تنها 200 نسخه از این خودرو تولید شد و به فروش رفت.

این خودرو نیز به نام چکش کودک معروف شد. ماشینی که با موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر خود می‌توانست 231 اسب بخار قدرت و 23 پوند-فوت گشتاور ایجاد نماید. اما کسانی که موفق به خرید یکی از این 200 مرسدس خاص نشده بودند، می‌توانستند از AMG، موتور و پک بدنه آن را برای به‌روزرسانی خودروی 190E خود خریداری کنند.

 

خودروی 300CE 6.0 AMG که محصول سال 1988 بود، اگرچه اولین ماشینی نبود که لقب “چکش”را برای خود داشته باشد، اما یکی از سخت‌ترین عمل‌های جراحی روی آن صورت گرفته بود.

AMG این خودرو را بر پایه W124 300CE کوپه، و با افزایش حجم موتور آن به 6 لیتر و به دست آوردن قدرت عالی 380 اسب بخار و گشتاور 417 پوند-فوت به تولید رساند. تقویتی که صفرتا صد این خودرو را تنها در عرض 5 ثانیه مقدر می‌ساخت و نهایت سرعت بی‌نظیر 300 کیلومتر بر ساعت را به آن می‌بخشید.

 

خودروی بعدی لیست ما، CLK GTR مدل 1997 است که دو سال قبل از اینکه مرسدس بنز به‌صورت رسمی مالک AMG شود ظهور پیدا کرد. ماشینی که در کنار شکل و شمایل خاص و کمی عجیب خود، رقیبی جدی برای مک لارن F1 GTR به‌حساب می‌آمد.

این خودرو که دارای یک موتور حجیم 6.9 لیتری V12 بود، توانایی تولید 612 اسب بخار قدرت و 572 پوند-فوت گشتاور را داشت. قدرتی که از طریق سیستم انتقال قدرت 6 سرعته زنجیره‌ای (Sequential) به چرخ‌ها منتقل می‌شد. بدنه این AMG نیز به‌منظور کاهش وزن، از جنس فیبر کربن ساخته‌شده بود.

 

SL73 AMG مدل 1997 یکی از کمیاب‌ترین خودروها و درعین‌حال خودرویی است که بیشترین تغییرات روی آن صورت گرفته است. خودرویی که در طول سال‌های 1997 تا 2001 تنها 85 عدد از آن ساخته شد. مرسدس بنز SL73 AMG توسط یک موتور بسیار حجیم 7.3 لیتری V12 که توان تولید 518 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور داشت همراهی می‌شد. موتوری که این ماشین را تا نهایت سرعت 300 کیلومتر بر ساعت رسانده و شتاب 4.8 ثانیه‌ای را برای صفرتا صد آن به همراه داشت. اگرچه این خودرو توسط مرسدس و amg تولید می‌شد، اما خریداران مجبور بودند ابتدا یک SL600 را خریداری کرده و سپس آن را تحویل AMG دهند تا به‌روزرسانی‌های لازم را روی آن انجام دهد.

 

خودروی بعدی لیست ما، E55 AMG مدل 2003 است. خودرویی که نسل دوم مرسدس بنز E55 AMG محسوب می‌شود که در سال 2002 در موتور شو پاریس به‌عنوان مدل 2003 به نمایش درآمد. مرسدس بنز خوش‌چهره‌ای که توسط یک موتور 5.4 لیتری سوپر شارژ V8 قدرت دهی می‌شد. قدرت این موتور 469 اسب بخار در کنار گشتاور 520 پوند فوتی بود. اگرچه در واقعیت، این خودرو 21 اسب بخار قدرت بیشتری را برای همگام شدن با S55 AMG تولید می‌کرد.

این خودروی آلمانی با یک جعبه‌دنده 5 سرعته اتوماتیکی که با این گشتاور تولیدی مناسب، این مدل را به یکی از بی‌رحم‌ترین خودروهای عصر خود تبدیل می‌کرد که این‌چنین قدرت شتاب دهی بالایی داشتند.

SL56 AMG مدل 2008 دومین SL لیست ما است. خودرویی که نسخه کانورتیبل آن، چیزی حدود 250 کیلوگرم سبک تراز نسخه‌ معمولی آن بود. موتور 6 لیتری V12 آن‌که توسط توربو دوگانه همراهی می‌شد، می‌توانست قدرت بی‌نظیر 661 اسب بخار و گشتاور فوق‌العاده بالای 740 پوند-فوتی را که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد تولید نماید.

باوجود طیف وسیعی از امکانات جانبی بدنه و اسپویلر جمع شدنی آن‌که نمایی به‌مراتب جذاب‌تر از قبل به خودرو می‌بخشند، تنها می‌توان نام یک خودروی خاص در کنار طراحی استثنائی و هنرمندانه را به آن اعطا کرد.

SLS AMG مدل 2010 خودرویی است با بال‌هایی که از دو طرف همچون پرنده‌ای در حال پرواز باز شده‌اند. این اولین خودرویی است که به‌صورت کامل توسط AMG مهندسی و ساخته‌شده است. این خودرو توسط قدرتمندترین سری موتورهای تنفس طبیعی زمان خودش همراهی و تولید می‌شد. موتور 6.2 لیتری V8 این خودرو که بانام M159 شناخته می‌شد، می‌توانست از قدرت‌پایه 563 اسب بخار شروع‌ شده و تا نهایتاً 622 اسب بخار را در مدل ارتقاءیافته Black Series، تولید نماید. چیزی که این خودرو را به‌ یاد ماندنی کرده است، چهره خاص آن و موتور قدرتمندش هستند که در زمان خود حرف زیادی برای گفتن داشت.

خودروی بعدی این لیست W204 C63 نسخه 507 است که مدل سال 2011 است. خودرویی که تنها در نسخه کوپه در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت. در زیر کاپوت این مدل نیز یک موتور 6.2 لیتری M156 که آخرین نمونه موتورهای V8 تنفس طبیعی AMG بودند، قرار داشت. موتوری که 510 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌داد. با ادامه نسل این خودرو توسط W205 C63 با اندازه کوچک‌تر، موتور V8 توربو،C63 Black Series برای برند amg یک افسانه باقی خواهد ماند.

و اما آخرین خودروی خاص ما در این لیست نیز، AMG GT R است که در نوع خود یک پیشرو در راستای تغییر چهره و در اصطلاح فیس لیفت محسوب می‌شود. خودرویی که لقب “هیولای جهنم سبز”را به آن اختصاص داده‌اند. هیولایی که باهدف رقابتی جدی با پورشه 911 GT3 تولید و به بازار عرضه شد.

AMG GT R را می‌توان یکی از پر امکانات ترین AMG های تاریخ نامید. خودرویی که با فن‌آوری‌های مدرنی همچون فرمان چرخ‌های عقب و سیستم کنترل کشش 9 سطحی به بازار عرضه شد.

شاید موتور 4 لیتری V8 به همراه توربو دوگانه آن به قدرتمندی SLS AMG به نظر نیایند، اما باقدرت 577 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتونی، این AMG تاریخ‌ساز بدون شک قدرت بی‌نظیری را ارائه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا