مکمل بنزین
گوناگونخبر

جگوار XJ، پرچم‌داری جدید برای رقابت با تسلا مدل S!

جالب است بدانید که کارخانه خودروسازی انگلیسی جگوار در حال رقابت با دیگر خودروسازان سبز مشهور در جهان است. جگوار برندی است که خودروهای لوکس را تولید می‌کند و به دنبال تولید برقی کردن خودروی پرچم‌دار لوکس سدان XJ است که برای اولین بار سال ۲۰۰۹ میلادی پا به بازار جهانی گذاشت و در طی این سال‌ها، نسخه‌های جدیدتر با طراحی‌های بازسازی شده آن به بازار آمده است.

این سدان لوکس در بازار رقیب خودروهایی مانند مرسدس کلاس S، آئودی A8 و بی‌ام‌و سری 7 است.

مهندسان جگوار به تازگی اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۱۹ نسخه کاملا جدیدی از این سدان لوکس را راهی بازار خواهند کرد. البته این خودروسازی دیگر روش مرسوم هیبریدی کردن را در پیش نگرفته و می‌خواهد این پرچم‌دار را از ابتدا با پیشرانه قوی برقی وارد بازار کند؛ بطوریکه به رقابت خودروی قوی تسلا مدل S برود.

طی گزارشات منتشر شده طراحی این پرچم‌دار جدید تا به امروز تمام شده است و بنا به گزارش خبرگزاری Autocar مسئولان جگوار برای جشن گرفتن ۵۰ سالگی مدل XJ، این خودروی تمام برقی را رونمایی خواهند کرد و در سال آتی میلادی آن را راهی بازار می‌کنند.

تنها خبر منتشر شده درباره این سدان لوکس برقی تغییر طراحی از چهار درب به پنج درب است؛ از این رو دیگر خبرهای منتشر شده درباره طراحی یا مشخصات فنی آن‌ها در حد گمانه‌زنی است. مهندسان تسلا می‌خواهند با ساخت این خودروی تمام برقی به جنگ برند مشهور تسلا در صنعت خودروهای برقی بروند. البته باید گفت که این پرچم‌دار، اولین محصول برقی جگوار نیست چرا که تا چند ماه دیگر شاسی‌بلند I-Pace لوکس برقی این کارخانه رونمایی خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا