مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

آیا خیابان‌های ایران میزبان ایمن‌ترین خودروهای جهان است؟

به گزارش چرخان، به تازگی موسسه معتبر بین‌المللی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (اچ‌اس‌ای‌آی) در گزارشی فهرست ایمن‌ترین خودروهای جهان را منتشر کرده است که در آن نام‌هایی همچون شورولت ولت و هیوندایی النترا دیده می‌شود. این دو خودرو در بخش مربوط به سواری‌های کوچک دنیا بهترین عملکرد را کسب کرده‌اند و از سایر خودروها پیشی گرفته‌اند.

دو محصول کیا یعنی سول و فورته در رده‌های بعدی قرار گرفته و مزدا 3 و محصولات سوبارو در رتبه‌های بعدی رده بندی انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (اچ‌اس‌ای‌آی) قرار گرفته‌اند.

در بخش مربوط به خودروهای با سایز متوسط و میانگین نیز دو خودروی هوندا آکورد و هیوندایی سوناتا حایز رتبه برتر ایمن‌ترین خودروهای جهان شدند و بیشترین نمره را در بررسی‌های صورت گرفته توسط موسسه اچ‌اس‌ای‌آی کسب نموده‌اند. همچنین جایگاه‌های دیگر این رده بندی به کیا اپتیما و نیسان آلتیما و ماکسیما رسیده است.

همچنین آلفا رمئو جولیتا پیش از دو محصول آئودی یعنی آئودی 3 و آئودی 4 در رده خودروهای لوکس قرار گرفته و بهترین نمره را کسب کرده است. طبق رده‌بندی اعلام شده بی‌ام‌و سری 3 و لکسوس آی‌اس در رده‌های بعدی خودروهای لوکس قرار گرفته‌اند.

خودروهای جهان - نیسان ماکسیما 2016

در سری خودروهای شاسی بلند کوچک خودروی هوندا CRV توانسته بهترین عملکرد را در بین رقبایش داشته باشد و پس از آن خودروهای هیوندایی توسان، کیا اسپورتیج و مزدا سی‌ایکس توانستند رتبه‌های بعدی این سری از ایمن‌ترین خودروهای جهان را کسب کنند.

در سری خودروهای شاسی بلندهای متوسط نیز هوندا پایلوت توانست بهترین عملکرد را از آن خود کند. جالب است بدانید هیوندایی سانتافه و سانتافه اسپورت  توانستند با کنار زدن کیا سورنتو رده‌های دوم و سومی را از آن خود کنند.

طبق این بررسی صورت گرفته و نام‌های آشنایی که گفته شد، نشان می‌دهد خیابان‌های ایران میزبان ایمن‌ترین خودروهای دنیاست (اگرچه آن‌ها در اقلیت کامل هستند!) و البته در صورت تدابیر مناسب مانند تنظیم تعرفه واردات مناسب خودروهای خارجی و اختصاص ارز با قیمت مناسب می‌توان در آینده رتبه ایمن‌ترین کشور دنیا از نظر رانندگی و تصادفات جاده‌ای را نیز از آن خودمان کنیم چرا که اگر مردم کشورمان بتوانند خودروهای با کیفیت سوار شوند قطعا این اتفاق منجر به کاهش تصادفات و کاهش تلفات در این حوزه خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا