Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین محصولات تویوتا در بازار خودرویی ایران را بشناسید

بی‌شک، برند تویوتا از سالیان گذتشه تاکنون به‌عنوان یکی از برترین برندهای خودروسازی در جهان محسوب می‌شود و برند زیرمجموعه آن یعنی لکسوس که وظیفه ساخت محصولات لوکس این برند ژاپنی را بر عهده دارد، در حال حاضر در انواع مدل‌ها، کم استهلاک‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر رقبا مطرح شناخته می‌شود. پیرامون همین موضوع، در ایران نیز برند تویوتا از محبوبیت چشم‌گیری برخوردار است و خریداران و مشتریان ایرانی همواره در اولویت‌های خود مدل‌هایی از برند تویوتا و لکسوس را برای انتخاب و خرید گنجانده‌اند. لازم به یاداوریست که شرکت ایرتویا نماینده و شریک تجاری تویوتا در ایران بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این برند ژاپنی را عهده دار است.

در این مطلب قصد داریم به‌معرفی 8 محصول پرفروش و موفق تویوتا در 10 سال اخیر که به‌عنوان برترین محصولات این شرکت در بازار خودرویی ایران شناخته می‌شوند، بپردازیم و با نگاهی دقیق‌تر به این خودروها، موفق‌ترین مدل را در بازار داخلی کشور معرفی نماییم. لازم به ذکر است که رده بندی این لیست به‌صورت اتفاقی بوده و دارای ترتیب خاصی نیست.

1-تویوتا کمری

یکی از معروف‌ترین مدل‌های تولیدی تویوتا که در ایران نیز از 10 سال پیش تاکنون از فروش خوبی برخوردار بوده است، کمری نام دارد. این خودرو در سرتاسر جهان دارای محبوبیتی مثال زدنی بوده و همواره به‌عنوان یک سدان سایز متوسط و اقتصادی شناخته می‌شود. در همین رابطه، جدیدترین مدل از کمری که توانست به بازار خودرویی ایران راه پیدا کند، نمونه هایبرید این خودرو بوده که از استقبال خوبی نیز در زمینه فروش روبه‌رو شد. اما به‌دلیل قوانین عجیب واردات خودرو ایران و مونتاژ شدن این خودرو در کشور آمریکا، کمری هایبرید در حال حاضر دیگر اجازه ورود به کشور را تا اصلاح این قانون عجیب، دارا نخواهد بود.

 لازم به ذکر است که کمری هایبرید از یک پیشرانه بنزینی چهار سیلندر با حجم دقیق 2494 سی‌سی و یک مولد الکتریکی در کنار یک باطری بهره می‌برد که در مجموعه قادر به‌تولید 205 اسب بخار و 225 نیوتن متر گشتاور است و مصرف سوختی برابر با 5.9 لیتر بنزین را در هر صدکیلومتر به صورت ترکیبی دارا است. همچنین، قیمت این خودرو در بازار آشفته خودرویی ایران در این روزها برابر با 310 میلیون تومان در نمونه صفرکیلومتر 2016 و در نمونه‌های کارکرده برابر با 270 الی 290 میلیون تومان اعلام شده است.

2-تویوتا آریون

از دیگر خودروهای تویوتا که در 10 سال اخیر موفقیت چشم‌گیری را در زمینه فروش و رضایمت مندی مشتریان به‌خود اختصاص داد، آریون نام دارد. این خودرو نیز قربانی تصمیمات عجیب واردات خودرو به کشور در سال 92 شد و به‌دلیل حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی، مدل‌های بروز این خودرو دیگر اجازه ورود به کشور را بدست نیاوردند.

پیرامون همین موضوع، آخرین سری این خودرو که در بازار اخلی کشور قابل خریداری است، مدل 2013 بوده که در دو تیپ اسپرت و گرند عرضه شده و یکی از سریع‌ترین خودروهای محور جلو (FWD) در بازار محسوب می‌شود. همچنین، آریون در این مدل از یک پیشرانه 6 سیلندر با حجمی برابر با 3456 سی‌سی بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید 270 اسب بخار و 336 نیوتن متر گشتاور است و مصرف سوخت این خودرو در نمودار ترکیبی در هر دو بخش شهری و اتوبان برابر با 7.9 الی 8.4 لیتر بزنین در هر صدکیلومتر است.

لازم به یاداوریست که در بازار داخلی کشور در حال حاضر نمی‌توان مدل صفر کیلومتر این خودرو را خریداری کرد و تنها می‌توان مدل‌های کم کارکرد این مدل را برای انتخاب و خرید، مورد نظر داشت. با این تفاسیر، قیمت آریون 2013 کم کار و در حد صفر در بازار داخل کشور تا بدین لحظه به‌صورت حدودی مابین 240 الی 260 میلیون تومان اعلام می‌شود.

3-تویوتا پرادو

یکی دیگر از محصولات موفق و پرفروش تویوتا که در بازار داخلی ایران همواره خواهان زیادی را برای خرید داشته است، پرادو نام دارد. این خودرو نیز همانند برخی دیگر از مدل‌ها، با اعمال قانون عجیب حجم موتوربرای واردات خودرو، از سال 92 شمسی (2013 میلادی) دیگر موفق به حضور با مدل‌های بروز در بازار داخلی کشور نشد. اما در حال حاضر مدل‌های کم کارکرد این خودرو را در دو نمونه چهار درب و دو درب می‌توان خریداری کرد.

لازمه به یاداوریست که پرادو در دو تیپ متفاوت عرضه شده است که تیپ اول شامل پیشرانه چهار سیلندر و 2.7 لیتری بوده که مدل پایه این محصول به‌شمار می‌رود و تیپ دوم که مدلی قوی‌تر و گران‌تر محسوب می‌شود، دارای یک پیشرانه 6 سیلندر و 4 لیتری می‌باشد. همچنین، قیمت پرادو 2.7 لیتری چهار درب در نمونه‌های کم کارکرد و 2013 در بازار داخلی کشور حدودا مابین 450 الی 480 میلیون تومان بوده و نمونه‌های 4.0 لیتری و چهار درب این خودرو در بالاترین سطح امکانات، قیمتی در حدود 590 الی 620 میلیون تومان را به خود اختصاص داده‌اند.

4-تویوتا لندکروز

به‌جرات می‌توان گفت که تویوتا لندکروز محبوب‌ترین خودرو ساخته شده توسط تویوتا در بازار داخلی و نزد خریداران ایرانی است. اما متاسفانه این خودرو نیز قربانی قوانین عجیب واردات خودرو در سال 92 شمی (2013 میلادی) شد و مدل‌های بروزتر این خودرو نتوانستند وارد بازار خودرویی ایران شوند. پیرامون همین موضوع، حال اگر شخصی بخواهد یک لندکروز را در بازار داخلی تهیه کند، می‌بایست مدل‌های 2013 کم کارکرد این خودرو را برای خرید انتخاب نماید.

لازم به ذکر است که لندکروز در 10 سال اخیر، با سه پیشرانه متفاوت وارد بازار ایران شده است که این موتورها به‌ترتیب حجم‌هایی برابر با 4.0 لیتر، 4.7 لیتر و 5.7 لیتر را دارا هستند. همچنین، قیمت لندکروز 2013 در بازار داخلی کشور در سه تیپ مختلف موتوری برابر با 690 الی 720 میلیون در نمونه 4.0 لیتری، 780 الی 850 میلیون در مدل 4.7 لیتری و 2012 و سرانجام در مدل 5.7 لیتری که تنها چندین نمونه محدود آن در بازار داخلی کشور یافت می‌شود و سال ساختاری آن قبل از 2010 است، برابر با 590 الی 650 میلیون تومان را دارا اعلام شده است.

5-تویوتا هایلوکس

یکی دیگر از محصولات پرفروش و کاربردی تویوتا در بازار خوردویی ایران، هایلوکس نام دارد. این خودرو در واقع پیکاپ یا همان وانت بوده و به‌صورت تک کابین و دوکابین عرضه می‌شود. در همین رابطه، هایلوکس از یک پیشرانه چهار سیلندر و 2.7 لیتری بهره می‌برد که این موتور قادر به‌تولید قدرتی برابر با 165 اسب بخار و گشتاوری برابر با 245 نیوتن متر است.

همچنین، مصرف سوخت هایلوکس در مدل دوکابین در نمودار ترکیبی مصرف برابر با 10.5 لیتر بنزین در هرصدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان بوده و قیمت این محصول در نمونه صفرکیلومتر و اتوماتیک در بازار داخلی کشور برابر با 360 میلیون تومان اعلام شده است.

6-لکسوس LX570

حال نوبت به سه محصول پرطرفدار لکسوس (زیرمجموعه تویوتا) در بازار داخلی کشور می‌رسد و یکی از پرطرفدارترین این مدل‌ها، لکسوس LX570 نام دارد. این خودرو که یک شاسی بلند فول سایز و بزرگ جثه به‌شمار می‌رود و همچون برخی دیگر از خودروها، قربانی قوانین عجیب واردات خودروها در سال 92 شمسی (2013 میلادی) شد و تنها مدل های 2013 و کم کارکرد این خودرو را میتوان در بازار داخلی کشور خریداری کرد (مدل های 2013 و صفرکیلومتر LX نیز به‌صورت انگشت شمار موجود است)

 LX570 دارای یک پیشرانه 8 سیلندر با حجمی برابر 5700 سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 383 اسب بخار و گشتاوری برابر با 546 نیوتن متر است. همچنین، میزان مصرف سوخت این خودرو در نمودار ترکیبی مصرف برابر با 16.8 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان بوده و قیمت آن در بازار داخلی کشور در مدل‌های کم کارکرد در حدود 1 میلیارد و چهارصد الی 1 میلیارد و ششصد میلیون تومان و در مدل صفرکیلومتر که به‌صورت انگشت شمار موجود است، رقمی بیش از 1 میلیارد و 900 میلیون تومان را فروشندگان برای خرید این خودرو اعلام می‌کنند.

7-لکسوس RX

از دیگر محصولات پرفروش لکسوس در بازار داخلی کشور، RX نام دارد. این خودرو که یک شاسی بلند شهری یا همان کراس اوور محسوب می‌شود، در مدل پیشین خود از یک پیشرانه 3.5 لیتری و 6 سیلندر بهره می‌برد که این موتور توانایی تولید قدرتی برابر با 270 اسب بخار و گشتاوری برابر با 336 نیوتن را دارا است. در همین رابطه، در چند وقت اخیر مدل بروز و جدید این خودرو نیز موفق به حضور در بازار داخلی کشور شده که با نام اختصاصی RX200T شناخته می‌شود و دارای پیشرانه‌ای چهار سیلندر و 2.0 لیتری توربو با توانی برابر با 235 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر است.

همچنین، میزان مصرف سوخت نمونه جدید این خودرو به‌صورت ترکیبی برابر با 8.2 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان بوده و قیمت این محصول در بازار داخلی کشور برابر با 980 میلیون تومان اعلام شده است. (لازم به ذکر است که این خودرو بدلیل قانون عدم ورود خودروهایی با ارزش بیش از 40 هزار دلار، فعلا نمی‌تواند به کشور وارد شود)

8-لکسوس NX

یکی از جدیدترین محصولات لکسوس که در دو سال اخیر موفق به حضور در بازار خودرویی ایران شده و از فروش بسیار خوبی برخوردار است، RX200T و RX300H نام دارد. این خودرو در دو نمونه بنزینی و هایبرید در بازار داخلی کشور موجود است که مدل بنزینی دارای یک پیشرانه 2.0 لیتری توربو با قدرتی برابر با 235 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر بوده و مصرف سوخت آن برابر با 9.6 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر به‌صورت ترکیبی می‌باشد. (قیمت RX200T  در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با 650 میلیون تومان اعلام شده است)

همچنین، مدل هایبرید این خودرو دارای یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی به همراه یک مولد الکتریکی بوده که قادر است قدرتی برابر با 194 اسب بخار و گشتاوری برابر با 210 نیوتن متر را تولید کند. پیرامون مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت RX300H در هر صدکیلومتر مسیر به‌صورت ترکیبی مصرفی برابر با 8.5 لیتر بنزین را دارا است. (قیمت RX300H در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با 630 میلیون تومان اعلام شده است)

3 دیدگاه
  1. امین قاف می گوید

    همشون شدن ارزو

  2. عبدالرضا می گوید

    سلام .آرزوم داشتن خودروی تویوتاست ولی متاسفانه مثل اینکه اون منو دوست نداره.

  3. ناشناس می گوید

    کرولا پر فروش ترین ماشین جهانه بعد شما اسمشو اصلا نیاوردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.