مکمل بنزین
برترین‌ها

با ایمن‌ترین خودروها در رده قیمتی زیر 30 هزار دلار آشنا شوید

امنیت خودرو یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که یک راننده در هنگام خرید خودروی جدید خود به آن توجه می‌کند. در حال حاضر سازمان‌های مختلفی به بررسی امنیت‌ محصولات تولیدی شرکت‌ها در سراسر دنیا می‌پردازند. یکی از این سازمان‌ها، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه یا به اختصار NHTSA است که در همکاری با IIHS، خودروها را از نظر ایمنی رده‌بندی می‌کند.

برای خریداری خودروهایی که موفق به دریافت بالاترین امتیاز در بخش ایمنی این سازمان شده‌اند باید هزینه زیادی بپردازید. با این‌حال برخی از خودروها توانسته‌اند امتیاز بالایی را باتوجه به قیمت از این سازمان‌ها دریافت کنند.

در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به خودروهایی که با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار، توسط این سازمان‌ها تبدیل به ایمن‌ترین خودروها در رده خود شده‌اند. برای آشنایی با ایمن‌ترین خودروها با چرخان همراه باشید.

لازم به ذکر است که برای برخی خودروها دو قیمت و برای بعضی از آن‌ها یک قیمت درج شده است، علت این بوده که مدل‌های دارای یک قیمت توانسته‌اند در نسخه پایه خود امتیاز مناسبی را از نظر ایمنی به‌دست آورند و نیازی به تجهیزات بیشتری ندارد.

تویوتا RAV4

کراس اوور تویوتا RAV4 به صورت استاندارد به سیستم پیشگیری از تصادف مجهز است. برای دستیابی به امنیت بیشتر توسط این خودرو باید نسخه پیشرفته‌تر این محصول را خریداری کرد. هر دو نمونه در رده محصولات با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار قرار می‌گیرند.

قیمت نسخه پایه: ۲۵۵۰۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۹۸۸۵ دلار

سوبارو کراس‌ترک

اتومبیل سوبارو کراس‌ترک در اصل نسخه SUV خودرو کامپکت ایمپرزا استیشن است. این محصول سوبارو به صورت استاندارد با سیستم ۴ چرخ متحرک در دسترس خریدار قرار می‌گیرد. این خودرو در نسخه پایه ایمنی بالایی دارد ولی برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های ایمنی بیشتر همانند ترمز خودکار، باید نسخه‌های گران‌تر آن را خریداری کرد.

قیمت نسخه پایه: ۲۲۷۱۰ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۹۳۰۵ دلار

سوبارو ایمپرزا

با وجود حضور خودرو سوبارو کراس‌ترک در این لیست، نماینده دیگری از این شرکت نیز دارای امنیت بالایی است. این خودرو با وجود قیمت پایین‌تر نسبت کراس‌تراک، موفق به کسب امتیاز بالایی در بحث امنیت شده است.

قیمت نسخه پایه: ۱۹۳۵۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۷۵۵۰ دلار

هیوندای النترا

هیوندای النترا در نسخه پایه امنیت مناسبی را در اختیار راننده و سرنشینان خود قرار می‌دهد ولی نسخه‌های مجهزتر آن موفق به کسب امتیاز بالاتری توسط موسسه IIHS شده است.

قیمت نسخه پایه: ۱۷۸۳۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۷۳۳۵ دلار

کیا سول

خودرو کامپکت کیا سول با طراحی جعبه‌ای خود توانسته همراه با سیستم ترمز خودکار، امتیاز بسیار بالایی را توسط سازمان IIHS دریافت کند، به همین دلیل در لیست ایمن‌ترین خودروها قرار می‌گیرد.

قیمت نسخه پایه: ۱۷۰۹۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۶۹۹۵ دلار

کیا سراتو

کیا سراتو که به تازگی نسل جدید آن معرفی شده است نیز در لیست ایمن‌ترین خودروها حضور دارد. این خودرو با سیستم ترمز خودکار موفق به کسب امتیاز بالایی در بحث ایمنی شده است.

قیمت نسخه پایه: ۱۷۶۹۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۶۴۹۵ دلار

مزدا CX-3

کراس اوور کامپکت مزدا نیز در این لیست حضور دارد. مزدا CX-3 در نسخه پایه به سیستم ترمز هوشمند شهری مجهز است ولی برای کسب امتیازات بالاتر در زمینه ایمنی باید نسخه بالاتر آن را خریداری کرد.

قیمت نسخه پایه: ۲۱۰۸۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر با تجهیزات بیشتر: ۲۶۱۴۰ دلار

نسل جدید مزدا ۳

همانند کراس اوور CX-3، نسل جدید مزدا ۳ نیز دارای امنیت بالایی است. این خودرو که در دو نسخه سدان و هاچ‌بک به فروش می‌رسد، با بهره مندی از سیستم ترمز هوشمند شهری، موفق به کسب امتیازات بالایی در بخش ایمنی شده است.

قیمت نسخه پایه: ۱۸۹۹۵ دلار

قیمت نسخه بالاتر مجهز به تجهیزات بیشتر: ۲۵۶۳۵ دلار

مزدا CX-5

خودرو مزدا CX-5 نه تنها از طراحی زیبا و عملکردی اسپرت بهره می‌برد، بلکه در بحث ایمنی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. این دستگاه نیز همانند دیگر محصولات تولیدی مزدا موجود در این لیست، به سیستم ترمز هوشمند شهری مجهز است. نسخه‌ای از این دستگاه که از تجهیزات کاملی بهره می‌برد، قیمتی کمتر از مزدا CX-3 دارد!

قیمت نسخه پایه: ۲۵۱۲۵ دلار

هوندا آکورد

خودروی بعدی این لیست هم تولید یک شرکت ژاپنی است. نسل جدید هوندا آکورد با بهره‌مندی از سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف، موفق به کسب امتیازات بالایی در بخش ایمنی توسط IIHS شده است، به همین دلیل در لیست ایمن‌ترین خودروها قرار دارد.

قیمت نسخه پایه: ۲۴۴۶۰ دلار

تویوتا کمری

رقیب اصلی هوندا آکورد یعنی تویوتا کمری نیز در این لیست حضور دارد. این محصول پرفروش در سطح جهان، در نسخه پایه نیز دارای سیستم شناسایی خطر و پیشگیری از تصادف است. وجود این سیستم‌ها باعث می‌شود تویوتا کمری از نظر ایمنی عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

قیمت نسخه پایه: ۲۴۳۹۰ دلار

تویوتا پریوس

همانند تویوتا کمری، این دستگاه نیز در نسخه پایه به سیستم شناسایی خطر و پیشگیری از تصادف مجهز است. با خرید تویوتا پریوس نه تنها صاحب دستگاهی با مصرف سوخت کم می‌شوید، بلکه ایمنی شما و سرنشینان خودرو نیز تضمین می‌شود.

قیمت نسخه پایه: ۲۴۳۷۰ دلار

تویوتا کرولا

ایمن‌ترین خودروها

آخرین خودرو موجود در این لیست نیز محصول تولیدی شرکت تویوتا است. تویوتا کرولا که پرفروش‌ترین خودرو در جهان محسوب می‌شود، توانسته از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه امتیاز بالایی را دریافت کند و در این لیست قرار گیرد.

قیمت نسخه پایه: 18550 دلار

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا