مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

دنا پلاس توربو اتوماتیک چگونه خواهد بود؟

 گروه صنعتی ایران خودرو اخباری پیرامون عرضه دنا پلاس توربو اتوماتیک در آینده نزدیک را چند وقتیست که منتشر نموده و شایعاتی پیرامون این خودرو ملی به گوش می‌رسد. حال در این مطلب قصد داریم تا با بررسی حواشی و شایعات پیرامون دنا پلاس توربو اتوماتیک، رنگ بویی تازه‌ای به اخبار منتشر شده در همین باره ببخشیم.

در همین رابطه، راجع به دنا پلاس توربو اتوماتیک می‌توان این‌گونه گفت که طبق اعلام شرکت سازنده، خودرو مذکور از همان موتور 1.7 لیتری با نام اختصاصی EF7 بهره می‌برد که با افزوده شدن مولدهای توان بخش (توربوشارژ)، قدرت این پیشرانه به 150 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور رسیده است.

 لازم به یاداوریست که با توجه به گیربکس قرار گرفته بر روی این خودرو، شتاب اولیه دنا پلاس توربو اتوماتیک در محدوده زمانی 9.2 الی 10 ثانیه از سرعت صفر مطلق تا صدکیلومتر در ساعت تخمین زده می شود و مصرف سوخت این خودرو با توجه به این پیشرانه، در مسیرهای شهری در حدود 8.4 لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان در حدود 6.0 الی 5.9 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر خواهد بود که میزان مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس توربو اتوماتیک با توجه به ابعاد و وزن خودرو، طبق اعداد پیش بینی شده در نمودار سیکل ترکیبی عددی در حدود 7.2 الی 7.4 لیتر بنزین تخمین زده می‌شود.

پیرامون گیربکس این خودرو نیز با توجه به این اخبار، شرکت پانچ بلژیک وظیفه تولید گیربکس اتوماتیک این خودرو را بر عهده داشته و عملکرد جعبه دنده مورد نظر که قرار است توسط این کمپانی اروپایی ساخته شود، به احتمال فراروان به صورت CVT خواهد بود اما به اعتقاد کارشناسان، امکان قرارگیری جعبه دنده تیپ ترونیک نیز بر روی این خودرو وجود دارد.

همچنین، در مورد امکانات رفاهی و قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو در بالاترین سطح امکانات در خانواده دنا عرضه خواهد شد که اگر بخواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم، می‌باست مواری همچون سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم ورود به خودرو بدون کلید، سانروف، دی لایت، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه‌ای، ۴ کیسه هوا، صندلی‌های جلو برقی، کروزکنترل، تریم داخلی با دوخت قرمز، مانیتور، پخش دی وی دی، GPS، سیستم تهویه اتوماتیک و… را نام برد.

 لازم به ذکر است که یکی دیگر از موارد شک برانگیز راجع به این خودرو، قیمت اعلامی آن است. در همین رابطه، طبق اخبار به‌دست آمده و شایعات موجود، قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک قطعا بیش از 60 میلیون تومان خواهد بود و احتمال آن می رود که محدوده قیمتی آن تا 65 میلیون تومان نیز رشد کند!

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چقدر بده که تاریخ انتشار پای مطلب هاتون نمیزنید.این از ابتدایی ترین اصوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا