Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروی مهدی قائدی در تصادف او چه بود؟

یکی از مطالبی که امروز در فضای مجازی و اینترنت بسیار خبر ساز شد، تصادف بازیکن استقلال یعنی مهدی قائدی جوان بود که در این حادثه دچار صدمات نسبتا زیادی شده و سرنشین کناری وی نیز به علت مرگ مغزی، در کمای کامل به سر می‌برد.

البته سوانح رانندگی برای بازیکنان فوتبال، چه داخلی و چه خارجی، امر تازه‌ای نیست اما عوامل بسیار زیادی در حفظ جان سرنشینان نقش آفرینی می‌کنند که به‌طور حتم خودرو، یکی از مهم‌ترین عوامل است.

به  عنوان مثال چند سال پیش علی دایی، به همراه برادر و کمک مربی تیمش، دچار یک سانحه شدید رانندگی شد، تصادفی که ظاهرا داری مشابهت زیادی هم با حادثه مهدی قائدی بود. البته در آن سانحه که خودروی تویوتا پرادو مشخصا دارای خسارت زیادی هم گشته بود، هیچ‌کدام از سرنشنیان دچار صدمه زیادی نشدند و شاید خودروی تویوتا، به‌خوبی توانسته بود جان سرنشنیانش را حفظ کند (با آنکه طبق برخی گفته‌‌ها، ایربگ راننده هم دچار نقص شده بود).

اما در حادثه مهدی قائدی، خودروی مورد استفاده یک دستگاه ام‌وی‌ام X33 New (نسخه اتوماتیک) بود که به عنوان یک کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود، محصولی از کشور چین که نام اصلی آن چری تیگو 3 است و توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود.

خودروی فوق که اولین نسخه فیس لیفت از X33 است، از یک موتور با حجم 1971 سی‌سی و حداکثر توان 136 اسب بخار بهره می‌گیرد. جالب است بدانید که مدل اصلی تیگو 3 که در برخی بازارها با نام J11 شناخته می‌شود، در تست معتبری چون NCAP (کشور استرالیا) تنها 2 ستاره ایمنی از 5 ستاره را دریافت کرده است. ضمن اینکه این خودرو از سیستم کنترل پایداری که کمک زیادی به حفظ تعادل خودرو در هنگام بروز حوادث می‌کند، بی‌بهره است.

نمونه‌ای که برای بازار ایران با نام MVM X33 New عرضه شد، تنها دو ایربگ دارد که در تصاویر مشخص است هر دو باز شده‌اند اما صدمات بسیار زیاد به راننده و سرنشین کناری وی که متاسفانه منجر به ضربه مغزی و همچنین پاره شدن طحال و خون‌ریزی داخلی مهدی قائدی شد، نشان می‌دهد تعداد بیشتر ایربگ‌ها، به‌طور حتم در حفظ جان سرنشینان از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است در حال حاضر، فیس لیفت دوم این خودرو با نام ام‌وی‌ام X33S در بازار کشورمان به‌فروش می‌رسد که از نظر ظاهری، با نسخه اول و دوم دچار تغییراتی شده اما از همان موتور مشابه و قاعدتا پلتفرمی یکسان بهره می‌برد.

28 دیدگاه
  1. محسن می گوید

    ماشینای چینی فقط قیافه دارن و در تصادف نشون میدن چند مرده حلاجن!! ماشین با اینکه خودش خیلی هم داغون نشده اما سرنشیناش خیلی صدمه خوردن که این نشون از ایمنی پایینش داره!!

    1. حامد می گوید

      این نشون میده که احتمالا اونهایی که آسیب شدید دیدن کمبربند ایمنی نبستن وگرنه هر ۵ نفر باید آسیب شدید میدین.نه ۳نفر با جراحت جزئی .در ضمن خبر فوتی هم تکذیب شده.در مجموع فکر می کنم مقایسه دو تصادف بدون در نظر گرفتن سرعت و نوع تصادف و …درست نباشه.

  2. حسین می گوید

    ماشین چینی آشغاله خوبش بده

  3. پارسا می گوید

    باز خوبه که ایرانی نبوده وگرنه همه سرنشینان فوت می کردند.با توجه به شرایط تصادف شدید وضعیت خودرو نسبتا خوب هست.

    1. حسین می گوید

      احتمالا شما هم یک چینی سواری که اینطوری توهم زدی

  4. ابوالفضل می گوید

    سرعتشون زیاد بوده و پنج نفر بودن سه نفر سالمن دو نفر تو بیمارستان بستری هستن بازم ماشینه خوب ازشون محافظت کرده و مثل ماشینای تولید داخل له نشده

    1. منصف می گوید

      ماشینی با ۲ ستاره ایمنی هست . خود ماشین که خیلی هم داغون نشده و وقتی یه کشته و یه زخمی داده نشون میده اتفاقن اصلن ماشین خوب و قابل اطمینانی نیست . شاید فقط یه کم از پراید بهتر باشه . خخخ

  5. امیر می گوید

    حالا بیاین و تست های C-NCAP رو معتبر بدونید.همش تقلب.آخه تاکی!

  6. علی می گوید

    با سلام
    دوستان دقت کنید قطعا اگه آشغال داخلی بود خیلی خیلی بیشتر خسارت به بار میاورد در مورد این تصادف چیزی نمی دونیم پس بهتره اظهار نظر بی خود نکنیم ولی سوالی که من دارم واقعا اطاق سالمه و جاییش تو نرفته به اصطلاحا بعد چه طوری این بازیکن این مشکلات براش ایجاد شده؟؟؟؟؟؟خواهشا اگه بحث فنی دارید بکنید اگه هم ندارید که هیچ .البته حدس من اینه که از کمربند ایمنی استفاده نکردن چون در اون صورت می شه این توجیه را آورد که به این طرف و آن طرف پرت شدن و ضربه بخوردن وگرنه شما اثری از تو رفتگی اتاق که بخاد ضربه بزنه به سرنشینها نمی بینی و باز شدن ایربگ بدون کمربند ایمنی یکی از کشنده ترین ملاکهای تصادف هست

  7. ایدا می گوید

    خوب بود یه بار هم پراید رو اینجور بررسی میکردین یا پژو ۴۰۵ .

  8. ناشناس می گوید

    آشغال چینی میفروشن به مردم محصولات خودشون هم که دیگه بدتر

  9. نیما می گوید

    فرق ساخت چین و ساخت تویوتا اینجا معلوم میشه

    1. پدرام می گوید

      هنر کردی تویوتا با دویست سیصد میلیون قیمتو با این ماشین شصت میلیونی مقایسه کردی

  10. امانی می گوید

    اصل داستان. خودرو چپ کرده! سرنشینان جلو کمربند بسته بودن و سالم هستن. سرنشینان عقب کمربند نبستن و با سقف و دربها برخورد کردن که نتیجش رو حتما می دونید!

    نیتجه: کمربند ایمنی عقب را هم ببنیدید!

    نکته: هیچ رابطه ای به خودرو نداره!

  11. soheil می گوید

    بهتره آدم ماشین دست دوم اروپایی بگیره تا ماشین نو چینی یا ایرانی.
    کسانی که ماشین چینی میگیرن حتی خودشون هم برای جون خودشون ارزشی قائل نیستند.

  12. دوست می گوید

    شدت تصادف، نحوه تصادف و……شرط است تنها نمیشود همه تقصیر رابگردن نوع ماشین انداخت ضمن این ماشیین یه ماشین شهری ولند کروز یه ماشین اف رود هستش !!!!

  13. ناشناس می گوید

    از همه اینها که بگذریم،مال حرام هم بی تأثیر نبوده هااااااااا!!!!۱

    1. مصطف می گوید

      حتما شما علم غیب داری که میدونی پولش حرام بوده جناب خدا

  14. ماهان می گوید

    تجربه شخصی به من ثابت کرده ماشین چینی از نظر ایمنی خیلی بهت از لگن ایرانیه.
    والا من توی یه تصادف سوار MVM 530 بودم و صندلی کنار راننده و کمربند ایمنی هم بسته بودم که توی یه تصادف خیلی سخت کوچکترین مشکلی برام پیش نیومد. نمی دونم اگه مثلا پارس سوار شده بودم چه اتفاقی میخواست برام بیفته.

  15. آرمین می گوید

    جالبه که فرم اتاق بهم نریخته و سقف هنوز سر جاشه. این نشون میده که بدنه ماشین محکمه، اما مطمئنا اگه ایربگ های بیشتر و سیستم کنترل پایداری داشت آسیبها کمتر میشد.

  16. ناشناس می گوید

    به نظر من با این شرایط، نوع تصادف، شدت برخورد ماشین با مانع، سرعت ماشین و…. رو هیچکدوم نمیدونیم و نباید اظهار نظر کنیم،بهترین کسی که میتونه جواب همه رو بده سرنشین خود ماشین هستند.ضمن اینکه نسبت به پولی که برای این ماشین پرداخت شده وظیفه اش رو انجام داده….

  17. ///mahdispd می گوید

    اخه دیگه بازیکن چرا رفته ماشین چینی خریده؟؟؟؟

  18. علی می گوید

    ماشین را می شود بدون رنگ در آورد و ۶۰ میلیون فروختش

  19. علی می گوید

    کمربند نبستن

  20. رضا می گوید

    سلام
    ربطی به ماشین چینی و ژاپنی یا اروپایی نداره تصادف
    دوست خود بنده با یه تویاتا لندکروز ۴ درب توی جاده آبعلی تصادف کرد و درجا مرد یعنی تویاتا لندکروز بدرد نمیخوره؟
    یا یه بار دوستم با پراید زد به بی ام دبلیو ، چراغ جلو ماشین دوستم شکست فقط ولی بی ام دبلیو دو تا درش کلا نابود شد
    یا خودم با هیوندای آزرا زدم پشت وانت ماشین من تا شیشه جمع شد ولی وانت حتی چراغشم نشکست تازه همش ۵۰ تا سرعت داشتم

    تصادف بستگی داره چجوری اتفاق بیوفته

  21. p.d می گوید

    داداش تو خودت داخلی سواری اگه جای ام وی ام یه پارس بود که پای قاعدی از عراق پیدا میشد من لیفان x60 دارم و تصادف هم کردم و خودشو به خوبی نشون داده ضمنا ربطی به ماشین نداره و کی گفته یه بچه سوسول استقلالی میتونه پشت فرمون بشینه؟؟؟؟؟؟ ضمنا سایت چرخان قبلا سایت خوبی بود اما الان به حواشی پرداخته و قصد تخریب خودرو های چینی رو داره که دور از انصافه خدا لعنت کنه بانی این ماجرا رو

  22. p.d می گوید

    داداش این سایت چرخان هستش که قصد تخریب خودرو چینی رو داره

  23. p.d می گوید

    ایرانی سوار بشی معیار جونت میاد دستت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.