مکمل بنزین
خبر

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران مشخص شد!

به گزارش چرخان به نقل از فارس، تا چندی پیش سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران ۱.۵ درصد بود. به تازگی اخبار به گوش رسیده حاکی از افزایش سهم ترافیک خبرنگاران می‌دهد. اخیرا چند تن از اعضای شورای شهر تهران صحبت از افزایش سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران کرده‌اند و در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران این پیشنهاد عنوان شد که با استقبال و البته انتقاداتی روبرو شد.

احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر تهران) اظهار کرد که خبرنگاران همیشه در بحران‌ها و حوادث با وجود تمام خطرات حضور دارند و اخبار را مخابره می‌کنند، باید گفت که خبرنگاران جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند. وی در ادامه بیان کرد که خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری باید مشمول موارد خاص باشند. همچنین مسجد جامعی افزود: در همه دوره‌ها خبرنگاران سهمیه طرح ترافیک داشته‌اند گرچه عده‌ای از این سهمیه سوء استفاده می‌کردند و از ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کارت خبرنگاری دوبرابر آن در اختیار دستگاه‌های غیر ذیربط قرار می‌گرفت.
یکی از مخالفان این پیشنهاد حسن رسولی بود که اظهار داشت:به نظر وی با پیشنهاد مطرح شده به قشر اصحاب رسانه برچسب زده خواهد شد و این رفتارها و پیشنهاد‌ها در شان و منزلت این قشر نیست. همچنین وی یاد‌آوری کرد که هدف اصلی شهرداری در طرح ترافیک، حذف رانت‌ها است. بنابراین نباید سهمیه جدیدی در نظر گرفته شود چراکه با این کار از سقف عبور خواهیم کرد.

در این حین حجت نظری به طرفداری از طرح پیشنهادی موافقت خود را این‌گونه عنوان کرد: در پی راستای دموکراسی تردد خبرنگاران برای دسترسی به اطلاعات و اخبار باید تسهیل شود و این کار باعث بهبود و رعایت شدن دموکراسی نیز خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران محمد پور سعید آقایی صراحتا اظهار کرد: ما برای اصحاب رسانه ارزش و احترام قایلیم اما واقعا ۴ هزار خبرنگار در شهرداری این‌طور نیست. این ارم‌ها برای مدیر کارکنان و خانواده‌هایشان قرار می‌گرفت. در ادامه وی افزود اصلا نباید اصل لایحه را تغییر دهیم و نمی‌توانیم اسم یک گروه را بیاوریم و اسم گروه‌های دیگر نباشد. سهمیه در نظر گرفته شده برای آن دسته از خبرنگاران که با آنها سرو‌کار داریم طبق یک تبصره کلی کفایت می‌کند.
در پایان با پیشنهاد رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی عنوان کرد: پیشنهاد این طرح در گذشته عنوان شد و برای این‌که توقعات پیش نیاید عنوان نکردیم، علیخانی افزایش ۱.۵ درصدی سهم ترافیک خبرنگاران به ۳ درصد پیشنهاد داد که دست‌آخر با رای اعضای شورای شهر تهران سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران از ۱.۵ درصد به ۳ درصد با ۵۰ درصد تخفیف تصویب گردید.

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا