مکمل بنزین
بازارچه

قیمت انواع سمند در بازار خودرویی ایران چقدر است ؟

طبق سلسله بررسی‌های وب سایت تحلیلی خبری چرخان، به بررسی قیمت انواع مختلف سمند در بازار داخلی کشور می‌پردازیم. لازم به یاداوریست که در این بررسی تنها قیمت نمونه‌های صفرکیلومتر سمند ذکر شده است.

مدل‌های صفرکیلومتر

در حال حاضر خودرو سمند دارای سه مدل مختلف در بازار خودرویی ایران بوده که قیمت این مدل‌ها به شرح زیر است:

 

1-سمند LX و LX EF7

طبق نظر کارشناسان و فعالان بازار خودرویی ایران، سمند LX پرفروش ترین نوع سمند است که مدل معمولی آن با موتور 1.8 لیتری و 8 سوپاپ عرضه می‌شود قیمتی آن در رنگ سفید برابر با 31 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده است.

اما این مدل دارای نمونه دیگری با نام EF7 است که این خودرو دارای موتور 1.7 لیتری و 16 سوپاپ بوده و قیمت آن در نمونه تک سوز  (بنزینی) در رنگ سفید برابر با 32 میلیون 500 هزار تومان و در نمونه دوگانه سوز، قیمت سمند LX EF7 برابر با 33 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است.

2-سمند سورن

یکی دیگر از مدل‌های سمند که می‌توان نمونه صفرکیلومتر آن را در بازار خودرویی ایران خریداری کرد، سمند سورن نام دارد. این خودرو دارای ظاهر جذاب‌تری نسبت به سمند LX بوده و بهترین نوع سمند محسوب می‌شود. پیرامون همین موضوع، سورن دارای همان پیشرانه 1.7 لیتری با نام اختصاصی EF7 بوده و قیمت آن در بازار داخلی کشور تا بدین لحظه برابر با 39 میلیون و 800 هزار تومان الی 40 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است.

3-سمند سورن توربو

سورن توربو را می‌توان قدرتمندترین محصول ملی کشور نامید. این خودرو از همان پیشرانه مشهور چهار سیلندر   EF7با حجمی برابر با 1.7 لیتری استفاده می‌کند که این موتور با اضافه شدن مولدهای توان بخش ( توربوشارژ )، قادر به‌تولید قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری برابر با 215 نیوتن متر است. همچنین، قیمت سمند سورن توربو تا بدین لحظه در بازار داخلی کشور برابر با 42 میلیون تومان اعلام شده است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا