مکمل بنزین
مشاوره خرید

تفاوت سمند LX با EF7 LX در چیست؟

همان‌گونه که می‌دانید، سمند یکی از تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو بوده و جزء پرفروش‌ترین خودروهای داخلی در بازار است. این خودرو دارای چندین مدل مختلف بوده که در این بررسی قصد داریم با نگاهی به دو مدل LX ساده و EF7 LX، تفاوت‌های موجود مابین این دو خودرو را به‌صورت مختصر بیان کنیم.

لازم به است که هر دو این خودروها دارای ظاهری مشابه با یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن‌ها در بخش قوای محرکه و عملکرد است.

1-پیشرانه

پیرامون تفاوت این دو مدل سمند می‌بایست این‌گونه گفت که سمند LX ساده دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 1.8 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 100 اسب بخار و گشتاوری برابر با 153 نیوتن متر است. همچنین، شتاب صفر تا صد سمند LX ساده طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با 14.0 ثانیه بوده و سقف سرعت این خودرو در حدود 195 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در سوی دیگر، سمند EF7 LX دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.7 لیتر بوده که این موتور با نام اختصاصی EF7 یا همان ملی شناخته می‌شود. در همین رابطه، قدرت تولیدی این پیشرانه برابر با 113 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 155 نیوتن متر است. همچنین، شتاب صفر تا صد سمند EF7 LX طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با 13.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت این خودرو در حدود 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. (لازم به یاداوریست که این مدل دارای یک نمونه دوگانه سوز نیز هست)

2-عملکرد

در رابطه با تفاوت عملکرد این دو سمند، می‌توان این‌گونه گفت که سمند LX ساده در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک مصرفی برابر با 10.5 لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، سمند LX ساده مصرفی برابر با 6.9 الی 7 لیتر بنزین را از خود به‌جای می‌گذارد که طبق بررسی نمودار سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو در حدود 8.5 لیتر در مجموع است. (لازم به یاداوریست که استاندارد آلایندگی این خودرو یورو3 اعلام شده و گنجایش باک بنزین آن برابر با 70 لیتر است)

اما در رابطه با عملکرد سمند EF7 LX نیز می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پرترافیک مصرفی برابر با 8.9 لیتر بنزین و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، سمند EF7 LX مصرفی برابر با 6.4 لیتر بنزین را از خود به جای می‌گذارد. همچنین، طبق بررسی نمودار سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو در حدود 7.7 لیتر بنزین در مجموع اعلام شده است. (لازم به یاداوریست که استاندارد آلایندگی این خودرو یورو4 اعلام شده و گنجایش باک بنزین آن برابر با 75 لیتر است )

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. اطلاعات ارئه شده در مواردی اشتباه است برای نمونه حد اکثر گشتاور موتور 1800 سمندLX بر اساس اطلاعات تولید کننده 153 نیوتون متر است

    1. داداش منابع مختلفه و هر منبعی یک عدد رو میگه در کل برایموتورهای تولیدی نمیشه عدد ثابت رو گفت بخاطر خیلی از مسائل وارده ماهم عدد تقریبیرو اعلام میکنیم.

  2. سلام لطفا نظرتونو بديد درمورد EF7درسته بعداز چند سال اگه سیم کشی عوض نشه دوچار آتش سوزی ميشه وسیم کشی کامل میسوزد..؟ ممنونم جواب کامل بديد

  3. من سمند ال ایکس ۸۸ دارم ….خدایی حرف نداره …خرج و مخارج ملی از ساده بیشتر و دردسر سازه

    1. ایول…
      منم سمند ال ایکس ۸۸ دارم.. حررررف نداره.
      ef7 تو ایران مثل خرج BMW تو آلمانه….

  4. خیلی نرم داری از این سایت کلاه برداری میکنیمخصوصا از قسمت حیوان درون شما…

  5. من سال ۹۶ تاالان مدل ۹۲ همین خودرو ملی رو دارم البته دوگانه خیلی رازی هستم کم مصرف وعالی نسبت به پولش

  6. سمند ال ایکس خرجش نسبت به ef7 خیلی کمتره خیلی خیلی خیلی کمتره! به موتور پرحجم و فشرده اش نیگاه کنید کافیه یه قطعه اش خراب بشه چقدر باید قطعه جابجا بشه و باز بشه تا برسین به اون قطعه مورد نظر ایرانخودرو واقعا شاهکار کرده با این موتور !

  7. چرا سمند ال ایکس ساده تو نمایندگی گرون تره؟
    اما تو بازار ای اف سون گرون تره

  8. سلام می خوامef7 دوگانه بخرم لطفا هر داشته بگه که خرجش از ۴۰۵ بیشتره؟یاکمتر؟

  9. ازدوستانef7داشتن میگه تومسافرت سردکن روغنش ترکید، بکسل کردیم وبردیمس شهرستان ده مغازه چرخیدیم تایه سردکن به خداتومن خریدیم…. خلاصه سفرتلخی شد

  10. به نظرمن سمندLX EF7بهتره ولی اگه من سمندLX EF7بخرم اول همون جلوپنجره زشت راعوض می کنم وازLXمعمولی رامیزارم.
    اماجفتشون ماشین های خوبین…

  11. من ef7 داشتم ,xu7 هم داشتم اف سون رو بخاطر مخارج بسیار بالا و خرابی مدام فروختم و تل ایکس ساده خریدم خداییش شرف داره به اف سون وسایل موجود و ارزان در ضمن تفاوت چندانی در شتاب و قدرت ندارند من از ال ایکس ساده بسیار راضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا