Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی اپلیکیشن 141؛ یک پیشگوی بی نظیر برای سفر!

شاید برای بسیاری از فناوری‌های روز بخواهیم از تعاریفی مانند تکنولوژی روز و حیرت‌آور استفاده کنیم که در زندگی ما انسان‌ها تاثیرات بالایی داشتند، شاید برای بسیاری از آنها این توصیف اغراق آمیز است ولی به جرات می‌توانیم بگوییم که این تعریف و توصیف برای برنامه‌ای همچون اپلیکیشن 141 که یک ابزار و همراه استثنایی برای سفر است، گزافه گویی نبوده و هر آنچیزی است که یک مسافر و گردشگر به آن نیاز دارد!

اپلیکیشن 141 ابزاری فوق‌العاده و عالی برای یک مسافرت هوشمندانه و لذت بخش است چرا که به کاربر قدرت پیش بینی اتفاقاتی را می‌دهد که شاید همین چند سال قبل، حتی به آن فکر هم نمی‌کرد! اینکه بدانید وضعیت همین الان، تکرار می‌کنیم همین الان اتوبان اصفهان چگونه است یا ترافیک در اتوبان قزوین به رشت در چه حالتی است و یا اینکه میانگین سرعت جاده‌ها چقدر است، چیزهایی نیستند که به سادگی بتوان از کنار آنها گذشت و لب به تحسین باز نکرد.

اپلیکیشن 141 چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار میدهد؟

اپلیکیشن 141 امکانات فوق العاده‌ای به کاربرانش ارائه می‌دهد که قطعا پرداخت به همه آنها از حوصله ما و شما در چرخان خارج است ولی ما سعی می‌کنیم به مهم‌ترین امکانات این اپلیکیشن فوق‌العاده و بی‌نظیر بپردازیم:

آخرین اخبار روز و لحظه ای را به صورت چکیده از سازمان راهداری کشور ببینید!

در اپلیکیشن 141 بخشی به عنوان آخرین اخبار روز راهها و جاده‌های کشور موجود است که به کاربر امکان می‌دهد آخرین اطلاعات خبری از مسیری که قصد طی کردن آن را دارد، کسب کرده و آگاهانه اقدام به سفر کند. همچنین در دیگر بخش مربوط به اخبار، قابلیت شنیدن اخبار صوتی این مرکز نیز وجود دارد که برای رانندگان در حین سفر و یا افرادی که اهل مطالعه نوشتاری نیستند، مفید است.

آخرین تصاویر دوربین‌های نظارتی سطح جاده‌ها را ببینید و بدانید و سفر کنید!

یکی از امکانات فوق العاده اپلیکیشن 141 امکان نمایش آخرین تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی سطح جاده‌ها است که کاربر به راحتی در هر کجای ایران که هست می‌تواند 3 تصویر آخری که دوربین‌های نظارتی ثبت کرده‌اند، مشاهده کرده و برای تصمیم‌گیری خود استفاده نماید.

 

امکان نمایش دستگاههای تردد شمار در سطح جاده‌ها

در این بخش از امکانات اپلیکیشن 141 کاربر می‌تواند اطلاعات جالبی از جاده‌های کشور کسب کند. در این بخش سرعت میانگین رفت و آمد در جاده‌ها نمایش داده شده و وضعیت ترافیک در آن جاده نیز اعلام می‌شود. به طور مثال اعلام می‌شود که میانگین سرعت در اتوبان قزوین 101 کیلومتر در ساعت بوده و وضعیت ترافیک نیز روان است. کاربر با استفاده از این قابلیت می‌تواند تصمیم خود را برای انتخاب مسیر به صورت بهتری اتخاذ کند.

امکان نمایش وضعیت آب و هوا

یکی از امکانات دیگر اپلیکیشن 141 امکان مشاهده آب و هوا است. البته امکانات موجود در این بخش کامل نیست ولی به دلیل اینکه بسیاری از امکانات و ابزارهای تصمیم‌گیری برای سفر در این اپلیکیشن وجود دارد، نمایش وضعیت آب و هوا چیزی است که به تصمیم‌گیری کاربر کمک می‌کند.

امکان نمایش اطلاعات تصادفات جاده‌ای

یکی دیگر از امکانات خوب در این اپلیکیشن امکان مشاهده جاده‌هایی است که در آنها تصادفی رخ داده است. طبیعتا وجود تصادف باعث کندی حرکت شده و مسافری که برای رسیدن به مقصد عجله دارد، می‌تواند از مسیر دیگری تردد کند.

امکان نمایش اطلاعات کارگاههای جاده‌ای و پیش‌بینی کندی سرعت!

بسیاری از جاده‌های ایرانی به طرز عجیبی همیشه در دست تعمیر هستند ! اگر می‌خواهید بابت کندی حرکت در این مسیرهای در دست تعمیر غافلگیر نشوید، می‌توانید از این بخش اپلیکیشن 141 استفاده کنید.

امکان نمایش اطلاعات انسدادهای جاده‌ای

یکی دیگر از بخش‌های خوب اپلیکیشن 141 بخش انسدادهای جاده ایست که کاربران می‌توانند قبل از سفر، جاده‌های بسته شده را بشناسند و برای صرفه‌جویی در وقت، از این مسیرها تردد نکنند. انسدادهای نمایش داده شده دلایل مختلف مانند برف و کولاک، تعمیرات جاده‌ای و … است که طبیعتا در کشور ما سابقه داشته و در آینده نیز روی خواهد داد.

امکان نمایش مجتمع‌های خدمات رفاهی و پمپ بنزین‌ها

یکی دیگر از امکانات اپلیکیشن 141 امکان نمایش مجتمع‌های خدمات رفاهی است که کاربر می‌تواند در آنها هم به استراحت بپردازد و هم اینکه سوختگیری مجدد برای خودروی خودش داشته باشد.

امکان نمایش مساجد و نمازخانه‌ها و راهدارخانه‌ها

یکی از بخش‌های خوب اپلیکیشن 141، امکان نمایش نمازخانه‌ها و مساجد بین‌راهی است که به کاربران مسلمان ایرانی امکان می‌دهد برای انجام فرائض دینی خود برنامه‌ریزی کنند. دلیل جداسازی این بخش از بخش مجتمع‌های رفاهی نیز، به دلیل مساجد و نمازخانه‌های مستقلی است که معمولا در مسیرها ساخته شده است و امکانات خاصی جز سرویس بهداشتی و مکان مسجد ندارند. همچنین امکان مشاهده راهدارخانه‌ها که فرشتگان نجات جاده‌ای هستند از دیگر امکانات اپ 141 است.

امکان نمایش اطلاعات بیمارستانها و مجتمع های خدمات درمانی و اورژانس‌های بین راهی

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قطعا یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در طی سفر اطلاعاتی از آنها داشته باشیم. در این اپلیکیشن امکان مشاهده نزدیک‌ترین مراکز درمانی وجود داشته تا راننده در صورت نیاز به این خدمات، بتواند در اسرع وقت خود را به آنها برساند. همچنین قابلیت مشاهده اورژانس‌های موجود در جاده از دیگر قابلیت‌های اپ 141 است.

امکان نمایش اطلاعات تعمیرگاه‌ها، پولتان را دور نریزید!

یکی از معضلات رانندگان ایرانی عدم آشنایی کافی به امکانات مسیر است که منجر به هزینه‌های گزافی برای آنها می‌شود. یکی از امکانات مسیرهای بین شهری کشور، وجود تعمیرگاههایی است که به صورت رسمی به مردم خدمات ارائه میدهند. با استفاده از اپلیکیشن 141 می‌توانید از این مراکز و محلشان مطلع شوید.

امکان نمایش اطلاعات اماکن رسمی اسکان؛ نجات در وقت اضافه!

اگر به شهر غریبی سفر می‌کنید و یا در بین راه مانده‌اید، می‌توانید از این بخش اپلیکیشن 141 استفاده کرده و نزدیکترین مراکز اسکان را پیدا کنید و پناهگاهی برای خود و خانواده‌تان داشته باشید.

اپلیکیشن 141 چه ضعف‌هایی دارد؟

  • این اپلیکیشن قابلیت طراحی بسیار زیباتری را دارد. طراحی این اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه خارجی بسیار ساده بوده و با توجه به امکانات خوب این اپلیکیشن، پیشنهاد می‌کنیم در طراحی گرافیکی آن تجدید نظر صورت بگیرد.
  • کندی موجود در بخش مسیریابی نیز کمی اذیت‌کننده است. اگر با گوگل مپ کار کرده باشید، می‌دانید که برای مسیریابی معطلی خاصی نخواهید داشت و راههای مختلف با جزئیات گوناگونی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد اما در این اپلیکیشن تاخیر اذیت‌کننده‌ای وجود دارد.

 

جمع بندی

به طور کلی این امکانات  در کنار سایر امکاناتی که از آنها نام نبردیم باعث شده اپلیکیشن همراه 141 به یک اپلیکیشن بسیار جامع و کامل تبدیل شود که بسیاری از نیازهای کاربران در حین سفر را مرتفع کند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

3 دیدگاه
  1. حسین می گوید

    این نرم افزار قابلیت استفاده و نصب روی سیستم ناویگیشن خودرو رو داره؟ که به امکاناتش اضافه بشه؟

  2. مهرپویان می گوید

    سلام باتشکر از شما سازنده نرم افزار.
    یه مشکل بزرگ توی مسیر یابها هست ،اونم هیچ کدوم از اونها برای تردد وسایل حمل و نقل سنگین و نیمه سنگین و ورود به شهرها هیچ نوع گزینه ای طراحی نکردن که نشان دهد از کدام مسیر به مقصد برسد که کامیون ممنوع نباشد واین خیلی بد هست برای کسی که آشنایی با مسیرهاوخیابان‌های یک شهر بزرگ مثل تهران نداشته باشد

  3. مهرپویان می گوید

    سلام باتشکر از شما سازنده نرم افزار
    یه مسیریاب برای تردد وسایل سنگین و نیمه سنگین از داخل شهرها طراحی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.