مکمل بنزین
خبر

صدای پای محصولات دوو دوباره شنیده می‌شود؛ خاطرات خوش دوو در ایران تکرار می‌شود؟

به گزارش چرخان، سالهای 1370 تا 1380 شاید اوج واردات خودرو از نظر تنوع و نقطه عطفی برای تغییر ذائقه مشتریان ایرانی بود که در این دهه بسیاری از شرکتهای خودروسازی دنیا توانستند محصولات زیادی را به کشورمان صادر کنند و پای بسیاری از خودروسازها به کشورمان باز شد. ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی از جمله کشورهایی بودند که از فرصت باز شدن واردات خودرو استفاده کردند و مشتریان تشنه خودروهای خارجی را سیراب کردند.

دوو از جمله شرکتهایی بود که از شرق آسیا وارد کشورمان شد و جوانانی که روزگاری با تصاویر محصولات دوو رویاپردازی می‌کردند حالا می‌توانستند رویای خرید دوو اسپرو صفر را به واقعیت تبدیل کنند.

دوو اسپرو شاید تمام آنچیزی بود که جوان ایرانی در دهه هفتاد آرزوی داشتنش را داشت! سرعت بالا و قدرت بی‌نظیر در کنار دنده اتوماتیک و دستی این خودرو با آپشن‌های خوب دوو مواردی نبودند که به راحتی بتوان از کنار آنها گذشت.

اما سرگذشت دوو در ایران با اتفاقی تلخ تمام شد و آن ورشکستگی بود که گریبان این شرکت را گرفت و مسئولین شرکت را مجبور به فروش نیمی از شرکتهای اصلی زیرمجموعه دوو کرد. پس از این اتفاق جنرال موتورز آمریکا جایگزین خوبی برای دوو در ایران به شمار می‌رفت ولی تحریم‌های آمریکا همه چیز را تمام کرد و پایان تلخی برای حضور یکی از بهترین خودروهای واردشده به ایران رقم زد.

محصولات دوو

این پایان تلخ دوو در ایران همراه بود با پایانی برای خرید محصولات دوو به صورت صفر در ایران که باعث شد پای دلالان به این بازار باز شده و حالا با یک جستجوی ساده در سایتهای نیازمندی مشاهده می‌شود که خودروهای محبوب دوو با وجود گذشت زمان زیادی از عرضه آنها و با عدم وجود نمایندگی، بازهم طرفداران خودش را دارد و حتی محصولاتی همچون سیلو که جزو با کیفیت‌ترین محصولات دهه هشتاد بود، با 150 هزار کیلومتر کارکرد قیمتی در حدود 25 میلیون تومان دارند و به راحتی معامله می‌شوند که نشان از کیفیت فوق‌العاده محصولات دوو دارد چرا که خریدار مطمئن است در صورت سلامت اولیه خودرو در هنگام خرید، مشکل چندان زیادی به نسبت دیگر خودروهای با قیمت 25 میلیون تومان و حتی صفر نخواهد داشت!

حالا بعد از سالها شنیده‌ها از کرمان‌موتور نشان می‌دهد که مسئولین این شرکت به دنبال راضی کردن مسئولین شرکت دوو برای سرمایه‌گذاری دوباره در ایران هستند تا بتوانند محصولات این شرکت پرطرفدار و محبوب ایرانی‌ها را دوباره در کشور تولید کند. این خبر می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران دوو در ایران باشد تا دوباره بتوانند محصولات نو و صفر دوو را در ایران خریداری کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دوو اسپیرو اگه باشه هزار سال دیگه هم ماشین دیگه سوار نمیشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا