Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با قیمت پراید دست دوم چه خودروهایی در بازار‌های جهان می‌توان خرید!

شاید باور کردنش سخت باشد، اما با قیمت یک پراید دست دوم (۲۰۰۰ هزار پوند حدود ۱۳ میلیون تومان) در کشورهای دیگر می‌توانید یک بی‌ام‌و سری ۳ کوپه سوار شوید و از رانندگی و امکانات رفاهی لذت ببرید. حتی با داشتن نقدینگی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان (قیمت خودروهای چینی موجود) نمی‌توان همچین خودرویی خریداری کرد.

البته پراید دست آوردهایی برای خود کسب کرد. افتخار کسب عنوان ارابه مرگ، و همچنین این خودرو به عنوان یکی از خودروهای پرفروش دنیا لقب گرفت که چیز کمی نیست. در ادامه به چند خودروی هم قیمت با پراید در بازارهای جهانی پرداخته‌ایم.


۱-خودروی بی‌ام‌و ۳۲۸i E36 کوپه، خودرویی با کیفیت، زیبا که دارای موتور ۶ سیلندر خطی ۲.۸ لیتری با خروجی ۱۹۲ اسب بخار قدرت همراه با صدایی دلنواز است. همچنین با نصب منیفولد هوای موتور M50 بی‌ام‌و می‌توان به ۲۰ اسب بخار قدرت افزایش داد.

۲-هوندا سیویک type_REP3 هاچ‌بک، یک خودروی پر قدرت همراه با هندلینگ بالا که موتور این خودرو توان تولید ۱۹۷ اسب بخار و شتاب صفر تا صد را در ۶.۶ ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۳۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین این خودرو از ایمنی خوبی برخوردار است.

۳- AUDI TT1.8T Quattro، با موتور ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ به بازار عرضه شد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۶ ثانیه است. نسخه قویتر مدل 1.8 لیتری با قدرت 222 اسب بخار قدرت و نسخه V6 به صورت استاندارد از سیستم 4 چرخ محرک کوآترو بهره مند شدند ولی این سیستم برای نسخه 178 اسبی 4 سیلندر به صورت یک آپشن قابل سفارش خواهد بود. این خودرو بسیار بادوام و ایمن است.

۴-ALFA REMEO GTV2.0 Twin spark، که می‌توان به عنوان یکی از زیباترین خودروها در این لیست از آن یاد کرد. موتور ۱.۸ و ۲ لیتری ۴ سیلندر و ۳.۰ ، ۳.۲ لیتر ۶ سیلندر به بازار عرضه شده است. مدل ۲ لیتری این خودرو توان تولید ۱۴۸ اسب بخار که در ۸ ثانیه صفر تا صد کیلومتر در ساعت را طی می‌کند. این خودرو از هندلینگ فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

۵- رنو کلیو اسپورت ۱۸۲، که به خاطر وزن سبک خود بسیار سریع و چالاک است. دارای قدرت ۱۸۲ اسب بخار است. ۷ ثانیه کافی است که سرعت این خودرو از حالت ساکن به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کند. نهایت سرعت این خودرو ۲۲۳ کیلومتر در ساعت است.

۶- فیات کوپه 20V توربو، پیشرانه این خودرو ۲ لیتری ۵ سیلندر توربو شارژ است که توان تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت را دارد. فیات کوپه یک خودروی چابک است و موتور آن واکنش خوبی دارد و می توان به عنوان یک خودروی سریع در رانندگی روزمره از آن استفاده کرد. شتاب این خودرو برای رسیدن به صد کیلومتر کمتر از ۷ ثانیه خواهد بود.

۷- SEAT LEON T2.0 cupra، قدرت این خودرو با AUDI TT برابری می‌کند. با اینکه دیفرانسیل این خودرو در جلو قرار گرفته است اما از سیستم هندلینگ و چسبندگی و چالاکی خوبی برخوردار است که قدرت مانور را برای این خودرو افزایش داده است. کلمه ایمنی را به کرات درباره خودروهای پیشین بیان کردیم، باید بگوییم که این خودرو هم از این قضیه مثتثنی نیست.

۸-سوبارو ایمپرزا، یک خودروی رالی که برای رانندگی در خیابان ساخته شده است، دارای شتاب بالا، چسبندگی بالا در هنگام عبور از پیچ‌ها باعث می‌شود که راننده حس برتری و تسلط به خودرو و جاده را کاملا احساس کند. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژر که توان تولید ۲۱۵ اسب بخار قدرت را دارد بهره می‌برد.

۹- فولکس واگن کورادو، طراحی جعبه مانند این خودرو که از خودروی گلف سری ۲ الهام گرفته شده است، شکلی زیبایی دارد. اوایل این خودرو جانشینی برای پورشه ۹۴۴ محسوب می‌شد. ویژگی خاص کوراندو باله عقب فعال آن است که در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر در ساعت به صورت خودکار باز می‌شود، زمانی که خودروی شما از فناوری آیرودینامیک فعال بهره می برد دیگر نیازی به چراغ های جلوی بازشونده رو به بالا نیست.

۱۰- مزدا MX-5، که دارای دو پیشرانه 1.6 و 1.8 لیتری این خودرو زیاد پرقدرت نیستند اما اگر یک سیستم تعلیق خوب و یک دست لاستیک مناسب روی آن نصب کنید، (بعضی از خودروهای گرانتر باید بسیار تلاش کنند تا بتوانند در مسیرهای مارپیچ پا به پای آن حرکت کنند) در پیچ‌ها بسیار نرم و عالی عمل می‌کند. تنها زرق و برق کابین آن یک دکمه روی داشبورد برای باز شدن چراغ های جلو است. هزینه نگهداری و تعمیر این خودرو بسیار پایین و مقرون‌به‌صرفه است.

۱۱-فورد پوما، می‌توان از این خودرو به عنوان ارزان‌ترین خودروی موجود در این لیست نام برد. این خودروی کوچک از یک موتور ۱.۷ لیتری بهره می‌برد که توان تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت را دارد. از مزیت‌های این خودرو تعادل، بالانس فوق‌العاده و هزینه نگهداری و تعمیر بسیار کمی دارد.

3 دیدگاه
  1. دنا می گوید

    تا۳۰۰ سال پیش ایرا مهد دانش بود حالا باید بگیم ایران مهد دزدان واقعا این یک ننگ برای یک کشور اسلامیست

  2. سهیل می گوید

    فقط باید حسرت بخوریم که چرا تو ایران به دنیا اومدیم چیزی دیگه نمیگم

  3. حامد می گوید

    البته ۳۰۰ سال پیش هم چیزی نبودیم یه هزار سال باید بزاری روش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.