مکمل بنزین
برگزیده‌هاتاریخچه

هر آن چیزی که باید درباره اولین خودروی سوزوکی بدانید!

تاریخ شروع به کار شرکت سوزوکی به سال ۱۹۰۹ در ژاپن بازمی‌گردد. اما برای 50 سال ابتدایی این شرکت، تقریباً هیچ‌کسی نبود که در کشوری غیر از ژاپن از سوزوکی استفاده کند. این شرکت ابتدا به‌عنوان شرکت بافندگی توسط میچیو سوزوکی به‌منظور تولید منسوجات صنعتی و پا به عرصه سودآور صنعت ابریشم گذاشتن، پا به عرصه وجود گذاشت.

سوزوکی با تولید یک نوع جدید از دستگاه ریسندگی و بافندگی در سال 1929 به شهرت رسید. دستگاهی که به سراسر دنیا صادر شد. اما سوزوکی صد تنوع بخشیدن به محصولات خود را داشت. او به این نتیجه رسید که صنعت خودرو در دهه‌های آینده یک صنعت سودآور و بزرگ خواهد شد.

بنابراین او شروع به تحقیق و توسعه در مورد یک خودروی جدید در سال 1937 کرد اما شروع جنگ جهانی دوم آغازی بر پایان این پیشرفت‌ها و تحقیق و توسعه‌های جامع بود. میچیو سوزوکی بعد از جنگ جهانی که تنها در شرکت خود موفق به ساخت تنها چند موتورسیکلت شده بود، تصمیم گرفت تا یک خودرو را برای بازار داخلی ژاپن به تولید برساند. نتیجه این تصمیم او خودرویی بود به نام suzulight که در سال 1955 پایش را به ژاپن باز کرد.

سوزولایت یک خودروی کاملاً بدیعی بود که در خط پیشرفت و به‌روزرسانی قرار داشت. خودرویی کوچک، سبک و ارزان برای مردم ژاپن. این خودروی تازه به دوران رسیده، یک تعهدی برای آینده بود که شرکت سوزوکی را در مسیر تولید خودروهای کوچک و سبک قرار دهد.

در ادامه نیز با ما باشید تا اطلاعات جذابی را در مورد سوزوکی به شما عزیزان ارائه دهیم:

سبک و راحت

خودروی تازه‌وارد سوزولایت، یک خودروی جمع‌وجور و سبک بود که کمتر از 500 کیلوگرم وزن داشت. هدف سوزوکی از تولید این خودروی کامپکت، به وجود آوردن خودرویی بود که هم بتوان با آن آسان رانندگی کرد و هم هزینه‌های خرید و نگهداری آن برای خریدارانش حداقل باشد. خودرویی که قلب تپنده آن یک موتور 360 سی‌سی 2 سیلندری بود که 16 اسب بخار قدرت داشت. این سوزوکی کوچک با سیستم تعلیق فنری-زغالی خود و همچنین باوجود فرمان چرخ‌دنده‌ای خود (rack and pinion) فراتر از هم نوعان زمان خود حرکت می‌کرد.

اولین سوزوکی

وقتی به عقب یعنی زمانی که شرکت سوزوکی موتور توسط میچیو سوزوکی شکل گرفت، برمی‌گردیم متوجه می‌شویم که سوزولایت اولین خودرویی بود که او توسعه داد. یکی از خودروهایی که طراحی‌اش به‌عنوان یک طراحی معیار برای سوزولایت قرار گرفت، خودروی محبوب بریتانیایی یعنی Austin 7 بود.

خودرویی با ابعاد کوچک

طول ۲۹۹۰ میلی‌متر (۱۱۷.۷ اینچ)،1295 میلی‌متر عرض (51 اینچ) و ارتفاع 1400 میلی‌متر (55 اینچ) بدون شک، سوزولایت را به سمت خودروی کوچک ژاپنی به نام keijidosha ازنظر ابعاد و اندازه میل خواهد داد.

تقاضای افزایشی مشتریان

تولید اولیه سوزوکی Suzulight در اکتبر 1955 و با تولید تنها 3 یا 4 عدد در ماه انجام گرفت. تا اوایل 1956 این تولید ماهانه به عدد 30 خودرو در یک ماه رسید. بعدازآن نیز مدل‌های بعدی روی خط تولید رفته و همچنین مدل بزرگ‌تر TL نیز در سال 1959 به خط تولید اضافه شد.

شروعی فروتنانه

طبق شایعات، تنها یک یا دو عدد از سوزولایت های اصلی امروزه وجود دارند. یکی از آن‌ها هم‌اکنون در موزه سوزوکی پلازا در هاماماتسو سیتی ژاپن قرار دارد. چیزی حدود 60 سال بعد از تولید آن خودروی کوچک در قرن بیستم، هم‌اکنون و در اوایل قرن 21، سوزوکی با تولید بیش از 3 میلیون خودرو در سال به‌عنوان یک متخصص  تولید خودروهای کوچک در سطح جهان شناخته‌شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا