مکمل بنزین
گوناگونخبر

استون مارتین به دنبال همکاری با خودروسازان چینی برای ساخت خودروهای برقی!

اولین سوالی که در ذهن افرادی که تجربه در دنیای صنعت خودرو دارند به وجود می‌آید این هست که چرا خودروسازان مشهور در جهان برای ساخت خودروهای برقی در جهان نیاز به همکاری با خودروسازان چینی دارند؟ در دنیای امروز وارد شدن به بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان کار آسانی نیست ولی کمپانی استون مارتین به دنبال وارد شدن به بازار خودروهای برقی در چین است.

خب رهبران چینی به خودروسازان چینی برای ساخت و تولید خودروهای سبز یا همان پاک بودجه خوبی اختصاص داده‌اند و از این رو برای بدست آوردن این سرمایه باید به فکر همکاری با یک گروه خودروسازی چینی بود. سئوی استون مارتین «دکتر اندی پالمر» در مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرگزاری Automative News اظهار کرده که این برند به دنبال همکاری با یکی از خودروسازان چینی است تا بتواند مواد سبک وزن و تکنولوژیهای آئرودینامیک استون مارتین را در اختیار مهندسان چینی قرار دهند تا بتوانند خودروهای برقی باکیفیت‌تری را تولید کنند و از سوی دیگر بتواند سهمی هر چند کوچک از بزرگترین بازار خودروهای برقی در جهان را بدست آورد.

بنا به گزارش‌های منتشر شده تا به امروز اندی پالمر توانسته رایزنی‌ها و صحبت‌هایی را با خودروسازان و قطعه‌سازان مشهور چینی مانند CATL و دیگر استارت‌آپ‌ها انجام دهد. در حال حاضر خودروسازی استون مارتین خودروی برقی نتوانسته تولید کند ولی در سال آینده سدان تمام برقی RapidE از این برند وارد بازار جهانی می‌شود. البته لازم به ذکر است که تنها ۱۵۵ دستگاه از این مدل تولید خواهد شد ولی استون مارتین تنها به این اعداد و ارقام بسنده نمی‌کند و می‌خواهد در دراز مدت یعنی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۵ درصد از فروش خودروهایش را برقی و ۷۵ درصد دیگر را هیبریدی کند.

با توجه به اینکه کمپانی استون مارتین خصوصی است و نمی‌تواند به تنهایی سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در بازار خودروهای برقی انجام دهد؛ از این رو هفته پیش این برند اعلام کرد که به دنبال همکاری با یک گروه خودروسازی در چین با سرمایه‌گذاری ۵ ساله به مبلغ بیش از ۸۵۰ میلیون دلار است. اگر خودروسازی استون مارتین بتواند سهمی در بازار چین پیدا کند، به طور قطعی می‌تواند در دیگر بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند و سرمایه‌های خود را افزایش بدهد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا