مکمل بنزین
خبرداخلی

آیا قیمت خودرو افزایش می‌یابد؟ شورای رقابت احتمالا رای به این امر خواهد داد

مدت نسبتا زیادی است که شورای رقابت جلسه‌ای را برگزار نکرده و البته این موضوع باعث برخی حاشیه‌ها نیز شده است که برای مثال آقای مهدی قاضی‌پور که عضو ناظر شورای رقابت است، اعلام کرده که این عدم برگزاری جلسات کاری عمدی بوده است.

با وجود تمام این حواشی، رئیس شورای رقابت، رضا شیوا مدعی شده است که جلسات این شورا از هفته آینده برگزار خواهد شد. بر اساس گفته وی فعلا نمایندگان قوه قضاییه به این شورا معرفی نشده‌اند اما حسن روحانی اکثریت اعضای آن را معرفی و اعلام کرده است.

judge

حسن روحانی، رئیس جمهور کشور امروز به صورت جداگانه به پیشنهاد کابینه خود هشت عضو شورای رقابت را معرفی کرد که این اعضا در دوره 6 ساله و طی ماده 53 قانون اساسی به فعالیت خواهند پرداخت.

 

اما این تمام ماجرا نیست، زیرا بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد بر این باور هستند که فعالیت مجدد شورای رقابت به معنای افزایش قیمت در زمینه خودرو خواهد بود و با نیم نگاهی به گذشته می‌توان دریافت که چندان هم بی‌راه نمی‌گویند. به اعتقاد احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودرو سازان، در جلسه شورای رقابت به افزایش قیمت خودرو رای داده خواهد شد و این درحالیست که در طول 16 ماه گذشته فقط 3 درصد قیمت ماشین افزایش داشته است اما در مقابل تورم 15 درصدی را در جامعه شاهد هستیم.

البته وی به کاهش نرخ تورم نیز اشاره کرده و مدعی شده است که این موضوع به معنای کاهش قیمت خودرو نیست ولی می‌‌تواند باعث افزایش کمتر قیمت‌ها شود.

اگر قیمت‌های خودروسازان را کنار بگذاریم، در بازار فضای متفاوتی حاکم است و کمپین نخریدن خودرو و کلی مسائل دیگر باعث شده است که قیمت خودرو در بازار کاهش نسبتا زیادی داشته باشد اما اگر شورای رقابت رای به افزایش قیمت خودرو دهد، در بازار نیز شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. شما شرایط آتی بازار را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا