مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند زیبای لندویند آماده عرضه شده است

قدرت طراحی در چین در حال رشد است و محصولات این کشور از درجات بالای استاندارد پیروی می‌کنند. شرکت چینی لندویند تا قبل از این به‌عنوان یک کپی‌کار بزرگ مطرح بوده و آخرین خودروی این کمپانی به علت شباهت بیش‌از حد به رنجرور اووک بسیار مورد انتقاد قرار گرفت اما به‌تازگی خودروی شاسی‌بلند کامپکت خود را با نام  Xiaoyao معرفی و اکنون به بازار چین عرضه کرده است که خبری از کپی‌کاری در آن نیست.

پلتفرم بدنه این محصول براساس مرسدس بنز GLA طراحی شده اما از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی با آن خودرو ندارد. Xiaoyao از لحاظ ابعادی 4.44 متر طول، 1.83 متر عرض و  1.55 متر ارتفاع دارد. ابعاد مناسب این خودرو با فاصله محوری 2.70 متری، نشان می‌دهد که از لحاظ فضای داخلی اوضاع مناسب خواهد بود.

ابعاد نشان می‌دهد که از لحاظ سایز، محصول جدید لندویند بسیار نزدیک به مرسدس GLA است. شاید تنها شباهت‌های این خودرو همین 2 مورد مذکور باشد و مانند خودروهای قبلی لندویند دیگر در این مدل کپی‌کاری دیده نمی‌شود.

Xiaoyao از لحاظ ظاهری یک کراس‌اوور کامپکت اسپرت است که در بخش جلو بسیار زیبا و بی‌نقص طراحی شده اما چرا‌غ‌های عقب کمی با نمای جلویی همخوانی ندارند.

داخل کابین نیز بسیار خوب به‌نظر می‌رسد و متریال داخلی از جنس مناسبی بهره می‌برند. صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر کوچک با اکثر خودروهای جدید چینی تفاوت دارد. چرم قرمزرنگ نشان می‌دهد که هدف کلی رسیدن به یک خودروی اسپرت بوده است. نمایشگر 8 اینچی، مجهز به سیستم کارپلی اپل و سیستم چینی کارلایف بایدو است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا