مکمل بنزین
گوناگونخبر

با اولین خودروی پرنده واقعی دنیا آشنا شوید!

خودروی پرنده یکی از اهداف بعضی از افراد عاشق دنیای خودرو و البته بعضی از شرکت‌ها در طول تاریخ بوده است. خودروهایی که تنها نام یک خودروی معمولی را نمی‌توان روی آن‌ها گذاشت زیرا باقابلیت پرواز، چیزی فراتر از یک خودروی چهارچرخ معمولی هستند که امروزه ما شاهد آن‌ها هستیم.

حالا خودروی پرنده‌ای به نام PAL-V Liberty آماده رونمایی و عرضه‌شده است. خودرویی که قرار است در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد، رونمایی شود.

بر اساس گفته‌های سازنده، این اولین خودروی پرنده‌ای است که با رعایت قوانین و مقررات قرار است به مشتریان فروخته شود. شاید احتمالا Liberty پاسخی برای معضلات بی‌شمار ترافیکی و شلوغی خیابان‌های کشورهایی باشد که هرروزه با مشکلات تردد خودروهای بی‌شمار در خیابان‌های خود مواجه هستند.

به‌طور ساده می‌توان گفت که این خودروی جدید تلفیقی از یک ماشین معمولی و یک وسیله‌ای مابین بالگرد و هواپیما (Gyroplane) بوده که می‌تواند در عرض تنها 5 تا 10 دقیقه از یک ماشین به یک خودروی پرنده و همچنین عکس این حالت تبدیل شود. برای انجام این تغییر حالت، میله عمودی به‌صورت خودکار نصب‌شده و شما می‌بایست بخش‌های دم این بالگرد را چرخانده، دوتیغه روتور را بازکنید و آن را بگردانید.

این خودروی پرنده می‌تواند بر فراز آسمان اروپا بر اساس یک گواهینامه مربوط به تفریح و سرگرمی در حوزه خلبانی و یا یک گواهینامه خصوصی خلبانی برای افراد به پرواز درآید.

اما سری بزنیم به مشخصات فنی این خودروی پرنده و ببینیم که در این زمینه چه حرفی برای گفتن دارد. این خودروی جدید توسط موتورهای دوگانه Rotax قدرت دهی می‌شوند. البته قدرت جاده‌ای آن نیز 99 اسب بخار بوده که می‌تواند در کمتر از 9 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. طبق ادعای سازنده این خودرو، مصرف سوخت آن نیز 9.1 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و می‌تواند مسافت 1315 کیلومتر را با یک باک پر برود.

اما زمانی که Liberty تبدیل به یک وسیله پرنده می‌شود، این وسیله قادر است تا حداکثر ارتفاع 3,500 متر اوج بگیرد. پرنده‌ای که با موتور 197 اسب بخاری خود می‌تواند تا حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و همچنین مسافت تقریبی 500 کیلومتر را طی نماید.

این خودروی پرنده به‌احتمال‌زیاد به مساحتی حدود 90-200×200 متر بدون مانع برای پرواز خود نیاز دارد. بنابراین در مکان‌هایی که خودروهای زیادی مشغول تردد هستند، امکان پرواز با این وسیله وجود نخواهد داشت. طبق گفته‌های سازنده این ماشین پرنده، اگر خلبان این خودرو قصد ماجراجویی و به‌اصطلاح ویراژ دادن در آسمان را داشته باشد، این خودروی پرنده وسیله‌ی مناسبی برای این ماجراجویی‌ها نخواهد بود.

اما در آخر باید گفت که تنها 90 عدد از این خودروی پرنده ساخته خواهد شد. خودرویی که تخمین قیمتی برای آن چیزی حدود 425,000 پوند بوده و انتظار می‌رود تا سال آینده میلادی به دست مشتریان برسد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا