مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه 2018 تویوتا یاریس سدان در هند معرفی شد

نسل جدید تویوتا یاریس سدان در نمایشگاه خودرو دهلی کشور هند معرفی شد. براساس اطلاعاتی که این شرکت ژاپنی منتشر کرده، نسخه 2018 تویوتا یاریس سدان از موتور 1.5 لیتری بنزینی استفاده می‌کند. این خودرو را می‌توان در دو نسخه سفارش داد. یکی از آن‌ها دارای گیربکس دستی شش سرعته بوده و نمونه دیگر از جعبه دنده CVT بهره می‌برد.

در نسخه 2018 تویوتا یاریس سدان از هفت کیسه هوا استفاده شده و ترمزهای چرخ‌های جلو و عقب آن دیسکی هستند. تویوتا برای این محصول خود نمایشگر لمسی با قابلیت کنترل به وسیله ژست‌های حرکتی، سنسورهای پارک در بخش جلویی و پشتی، دوربین دنده عقب، دکمه روشن کردن خودرو (دکمه استارت-استاپ)، پورت‌های شارژ برای سرنشینان عقب و رینگ‌های 15 اینچی درنظر گرفته است.

این نسخه در کشور هند در شهر بنگلور تولید می‌شود و در دیگر کشورها نیز با نام یاریس و یا Vios به فروش خواهد رسید. نسخه اروپایی تویوتا یاریس در سال 2010 معرفی شد ولی در سال گذشته شاهد نسخه فیس‌لیفت این دستگاه بودیم.

به نظر می‌رسد این خودرو در کشورهای توسعه یافته به فروش برسد و در برخی بازارها همان نسخه فیس‌لیفت معرفی شده در سال گذشته قابل خریداری باشد. در حال حاضر در بازار آمریکا تویوتا خودرو یاریس iA را به فروش می‌رساند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تویوتا باید طراح های خودش رو دسته جمعی کشتار جمعی کنه آخه این چه طراحی هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا