مکمل بنزین
تماشاخانه

چگونه ماشین دست دوم بخریم؟ (ویدئوی اختصاصی)

برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده که به جای ماشین صفر به دنبال خرید ماشین دست دوم هستند ولی اگر ندانید چگونه ماشین دست دوم خوب بخرید؛ باید بگوییم ضرر بسیار بزرگی کرده‌اید. البته از سوی دیگر نباید انتظارتان از ماشین دست دوم خودروی نو و صفر باشد چرا که به هر دلیلی شده راننده قبلی می‌خواهد ماشین خود را بفروشد.

ابتدا بهتر است برای خرید ماشین دست دوم نگاهی به بودجه‌تان بیندازید و بعد از آن در محدود پولی که کنار گذاشته‌اید مدل خودرویتان را انتخاب کنید. طرفدار کدام سگمنت از خودروهای هاچ‌بک، سدان، شاسی‌بلند، اسپرت یا کراس‌اوور هستید؟ امروزه با وجود اینترنت و وب‌سایت‌های خرید و فروش دیگر کار به سادگی و راحتی جلو می‌رود. خودروی مورد نظر را پیدا کنید و با فروشنده ارتباط برقرار کنید و زمان ملاقات برای دیدن خودروی مورد نظر را تعیین کنید. البته همیشه از فروشنده قبل از قرار ملاقات سوالاتی مانند قیمت نهایی خودرو، سال تولید خودرو، میزان کارکرد، بیمه، لوازم جانبی، سابقه تصادف و حتی دلیل فروش خودرویش را بپرسید.

اگر سررشته‌ای از خودرو و تجهیزات فنی ندارید بهتر است همیشه همراه یک فنی‌کار یا باتجربه در امر خرید و فروش خودرو گام‌هایتان را برای خرید بردارید ولی همیشه یادتان باشد این شما هستید که تصمیم نهایی برای خرید ماشین دست دوم را می‌گیرید. به علاوه چون تصمیم خود را برای خرید ماشین گرفته‌اید همیشه چندین کاغذ قولنامه به همراه داشته باشید. بسیاری از کارشناسان بازدید خودرو را در طول روز و زیر نور آفتاب انجام می‌دهند تا ماشین را از نظر فنی و ظاهری مورد بررسی قرار دهند. شما برای خرید ماشین دست دوم باید تمام جزئیات از درب‌ها گرفته، جعبه دنده تا موتور و … را کنترل کنید و حتی صندلی‌های خودرو!

اگر مرحله بررسی را انجام دادید و تصمیم به خرید خودروی بازدید شده گرفتید خودرو را قولنامه کنید و شماره شاسی و شماره موتور را با کارت ماشین و سند مقایسه کنید و برای اطمینان از خرید یک استعلام از خودرو و راننده از سازمان راهنمایی و رانندگی بگیرید. از سوی دیگر یادتان باشد در قولنامه قیمت توافق شده را نیز حتما به عدد و حروف بنویسید. در نهایت باید بگوییم برای خرید ماشین دست دوم هیچگاه عجله نکنید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا نکات جذاب برای خرید ماشین دست دوم را تماشا کنید!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا