مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به بی‌وای‌دی سانگ مکس؛ نسخه MPV بی‌وای‌دی سانگ

شرکت چینی بی‌وای‌دی در گذشته نه چندان دور از نسخه MPV بی‌وای‌دی سانگ با نام بی‌وای‌دی سانگ مکس رونمایی کرد. این خودرو که یکی از زیباترین MPVهای موجود در بازار چین محسوب می‌شود، در ماه سپتامبر سال گذشته وارد بازار این کشور شد. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به نسخه آبی رنگ این خودرو، با چرخان همراه باشید.

بی‌وای‌دی سانگ مکس

بی‌وای‌دی سانگ مکس اولین خودروی تولیدی بی‌وای‌دی محسوب می‌شود که طراحی آن توسط Wolfgang Egger صورت گرفته است. Egger در گذشته در شرکت آئودی مشغول به‌کار بوده و علاوه‌بر این دستگاه، وظیفه طراحی خودرو جدید BYD Tang را نیز به عنوان دومین پروژه خود در این شرکت چینی برعهده دارد.

 

همانند برخی از خودروهای چینی، در این اتومبیل نیز شاهد حضور برخی المان‌های اضافی و عجیب هستیم که برای مثال می‌توان به نوار کرومی شکل بر روی پنجره عقب با نوشته “SPACE” اشاره کرد. بخش داخلی بی‌وای‌دی سانگ از طراحی مناسبی بهره می‌برد و در آن از یک نمایشگر لمسی بزرگ استفاده شده است که البته در این بخش می‌توان به‌خاطر بهره‌گیری از کنترلرهای آنالوگ، از تولیدکننده آن خرده گرفت.

این خودرو دارای 3 ردیف صندلی بوده و قادر به حمل هفت نفر سرنشین است. طراحی صندلی‌های این خودرو را می‌توان مناسب توصیف کرد. قیمت این خودرو در نسخه پایه برابر با 79900 یوان (12100 دلار) است که در بالاترین نسخه به 119900 یوان (18100 دلار) می‌رسد.

موتور مورد استفاده در بی‌وای‌دی سانگ مکس حجمی برابر با 1.5 لیتری داشته که همراه با توربوشارژر قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور است. برای انتقال قدرت تولیدی این موتور به چرخ‌های جلو می‌توان از گیربکس شش سرعته دستی و یا گیربکس خودکار دو کلاچه استفاده کرد. در حال حاضر امکان سفارش این خودرو با موتور دیگری وجود ندارد ولی در آینده نزدیک نسخه‌ای از آن با موتور هیبریدی و قدرت 446 اسب بخار عرضه می‌شود.

طراحی جلو پنجره بی‌وای‌دی سانگ مکس “Dragon Face” یا چهره اژدها نام دارد. این جلو پنجره کرومی باعث افزایش زیبایی این خودرو شده است. در حالی‌که طراحی این خودرو را می‌توان زیبا دانست ولی هم‌اکنون اظهارنظر در رابطه با موفقیت کامل آن در بازار کشور چین زود است و باید مقدار بیشتری صبر کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا