مکمل بنزین
خبرداخلی

وزیر صنعت: تعرفه واردات خودروهای خارجی تغییر نمی‌کند

به گزارش چرخان، چند روز گذشته خبری از سوی یک شعبه دیوان عدالت اداری منتشر شد که طبق آن افزایش تعرفه واردات خودروهای خارجی لغو شده بود که واکنش‌های مختلف را به همراه داشت و بازار خودروهای خارجی را دچار سردرگمی عجیبی کرد و معاملات را تا حد زیادی کاهش داد.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون لغو افزایش تعرفه واردات گفت: این موضوع از سوی ما اجرایی نخواهد شد چرا که این حکم یک شعبه از دیوان عدالت بوده و ما برای اجرا کردن لغو یک مصوبه عمومی دولت نیاز به حکم هیات عمومی دیوان عدالت نیاز داریم و مادامی که این حکم از سوی این هیات صادر نشود، خودروهای خارجی کماکان طبق تعرفه دیماه وارد خواهند شد و تغییری در تعرفه‌های افزایش یافته صورت نخواهد گرفت.

تعرفه واردات خودروهای خارجی

بیشتر بخوانید: افزایش تعرفه واردات خودرو لغو شد!

محمد شریعتمداری وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه افزود: کاهش نرخ تعرفه واردات تاثیر مستقیمی روی قیمتها داشته و طبیعتا تبعاتی در بازار خواهد داشت که برای اجرایی کردن آن نیازمند حکم هیات عمومی دیوان است. در حال حاضر همان مصوبه هیات وزیران و دولت اجرایی می‌شود و تغییری در آن صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

گفتنی است که طبق مصوبه دولت که ماه گذشته ابلاغ شد خودروهای بالای 40 هزار دلار به عنوان خودروهای لوکس شناخته شده که به معیار حجم موتور 2500 افزوده شده و طبق آن حقوق گمرکی مشخص می‌شود. همچنین تعرفه واردات خودروهای خارجی با افزایش زیادی روبرو شده بود که مجلس به این موضوع ورود کرده و در پی قانونی کردن کاهش آن برآمده است ولی تابحال هیچ یک از ارگان‌هایی که خبر از ورود به این بخش داده بودند نتوانستند تغییری در تعرفه‌ها اعمال کنند.

در حال حاضر بازار خودروهای خارجی با رکودی عجیب روبرو است که عرضه کنندگان بازار از نبود مشتری برای خودروهایشان می‌گویند و مردم نیز از قیمت بالای خودروها و تفاوت‌های آن در بازار و نمایندگی گله دارند که نیازمند ورود نهادهای نظارتی به این بخش است.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودروی خارجی در کشورهای دیگر چگونه است؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام محمد جان
      ممنون بابت نظرت
      متوجه شدیم چی گفتی ولی دهه فجر شما هم مبارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا