مکمل بنزین
خبرداخلی

دلار 5000 تومانی چه تاثیراتی روی قیمت خودرو خواهد داشت؟

به گزارش چرخان، بازار ارز این روزها شاهد افزایش قیمت دلار و دیگر ارزهای بین‌المللی است که این افزایش قیمتها برای اهالی بازار خودرو بسیار مهم است چرا که یکی از فاکتورهای تعیین قیمت خودروهای خارجی، نرخ ارز بوده که علی‌الخصوص قیمت دلار در این بین از اهمیت مضاعفی برخوردار است. کارشناسان از تاثیرات بد دلار 5000 تومانی می‌گویند و نسبت به این اتفاق هشدار می‌دهند.

حدود یکماه قبل پس از افزایش تعرفه واردات خودروهای خارجی، قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی افزایش یافت که شرکتهای واردکننده دلیل این افزایش که در چندین مرحله صورت گرفت، به افزایش تعرفه واردات و افزایش نرخ ارز مرتبط دانستند.

اما نکته‌ای که باید توجه شود این است که نرخ دلار در یکماه اخیر بیش از 500 تومان افزایش یافته است و به طور جدی در هزینه‌های وارداتی خودروهای خارجی موثر است. به نظر می‌رسد در صورت عدم ورود دولت به ساماندهی ارزهای بین‌المللی مانند دلار، بازار خودروهای خارجی دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها خواهد بود و مردم در این بین ضرر اصلی را خواهند دید.

کارشناسان می‌گویند افزایش نرخ دلار تا حدود 5000 تومان و تثبیت آن در همین قیمت می‌تواند قیمت خودروهای خارجی را تا 10 درصد افزایش دهد که طبیعتا برای خودروهایی که در حدود 200 تا 400 میلیون تومان قیمت می‌خورند عدد قابل توجهی خواهد بود.

و نکته پایانی در مورد تاثیرات نرخ دلار 5000 تومانی در صنعت خودرو، تاثیراتی است که در بخش خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای خارجی خواهد گذاشت که منجر به گران‌شدن هزینه‌های جانبی این خودروها شده و تامین قطعات را سخت نماید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا