مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به خودروی نظامی LTV؛ وقتی کیا خودروی جنگی می‌سازد!

کیاموتورز علاوه بر خودروهای معمولی و همیشگی خود محصولات نظامی هم تولید می‌کند! یکی از خودروهای نظامی این کمپانی KIA LTV (Kia Light Tactical Vehicle) نام دارد. خودروی مذکور به سفارش وزارت دفاع کره‌جنوبی ساخته شده و نام دیگر آن KM1 است. توسعه و بروزرسانی KIA LTV زیر نظر وزارت دفاع کره‌جنوبی انجام شده و این وزارتخانه تمام هزینه‌ها و نیازهای کیاموتورز برای ساخت آن را تامین می‌کند.

این خودروی نظامی به HMMWV آمریکایی، IVECO LMV و Navistar Saratoga شبیه بوده و از سال 2016 تولید گسترده آن  در کره‌جنوبی آغاز شده است.

KIA LTV به غیر از راننده خود، توان حمل سه سرنشین دیگر را داشته و به انواع و اقسام سلاح‌های کوچک و ضد تانک مجهز می‌شود.

برای ساخت KIA LTV از شاسی سری LTE کیاموتورز استفاده شده است. شاسی مذکور توسط مهندسین کیاموتورز توسعه یافته و از آن برای ساخت مدل‌های مختلف KIA LTV استفاده می‌شود تا KIA LTV ماموریت‌های خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

اگر با نگاهی کلی به KIA LTV بنگریم؛ می‌توان گفت که تمام نسخه‌های آن را باید به دو نوع استاندارد و long تقسیم کرد. البته باید توجه داشت که نسخه ویژه، مجهز و تخصصی KIA LTV با نسخه‌های معمولی آن کاملا متفاوت بوده و در مجموع 8 سرنشین را حمل خواهد کرد.

به طور کلی از انواع و اقسام خودروهای KIA LTV برای فرماندهی، شناسایی، مشاهده توپخانه دشمن و حمل سیستم‌های ارتباطی و…  استفاده می‌شود.

از نظر پوشش سطح بدنه؛ خودروی KIA LTV در دو نوع زرهی و معمولی به تولید می‌رسد. نسخه زرهی و سنگین‌تر KIA LTV از شیشه‌های دوجداره ضد گلوله استفاده کرده و در مجموع  در برابر گلوله‌های شلیک شده توسط سلاح‌های کوچک و یا توپخانه‌های کوچک و ضعیف دشمن مقاوم است. همچنین KIA LTV از مقاومت خوبی در برابر انفجارهای متعدد برخوردار بوده و به راحتی از سرنشینان خود در برابر انفجار نارنجک‌های دشمن محافظت می‌کند.

پیشرانه و سیستم فنی مورد استفاده در خودروی نظامی KIA LTV را می‌توان در بسیاری از خودروهای تجاری و معمولی کمپانی کیاموتورز دید. اصلی ترین پیشرانه KIA LTV یک موتور دیزلی توربوشارژ با توان 225 اسب‌بخار بوده و وظیفه انتقال قدرت پیشرانه KIA LTV به چرخها را یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته برعهده دارد.

باید توجه داشت که این خودروی نظامی از استاندارد یورو 5 برخوردار بوده و از Run-flat tyres و… استفاده می‌کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا