مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی از نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S

تصاویر جاسوسی اولین نسخه پروتوتایپ (پیش نمونه) نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S منتشر شد. انتظار می‌رود این نسل جدید در سال ۲۰۲۰ به عنوان مدل ۲۰۲۱ معرفی شود. یکی از موارد جالب توجه در این تصاویر، وجود یک دستگاه بی‌ام‌و سری ۷ به عنوان همراه محصول آزمایشی مرسدس بنز است.

براساس تصاویر اولیه می‌توان به این موضوع پی برد که نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S تفاوت چندانی از نظر ابعاد با نسل کنونی ندارد و تنها شاهد چندین تغییر کوچک در آن خواهیم بود. برای مثال در این نسخه از لاستیک‌های پهن‌تر استفاده شده و کاپوت آن نیز به صورت کشیده‌تر طراحی شده است.

نسل کنونی مرسدس بنز کلاس S با کد W222 در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد و توانست به سرعت فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه کند. این نسخه در سال اول عرضه توانست بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد، این آمار قبل از عرضه نسخه‌های مختلف این نسل یک موفقیت بزرگ برای سازنده آن محسوب می‌شود. مرسدس بنز در آینده نسخه کوپه، میباخ و Pullman این خودرو را معرفی کرد.

در حالی‌که نسل کنونی مرسدس بنز کلاس S از پلتفرم بروز شده نسل قبلی خود بهره می‌برد، نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S به پلتفرم جدید این شرکت آلمانی مجهز می‌شود. پلتفرم MRA مرسدس بنز برای خودروهای دیفرانسیل عقب توسعه یافته است.

با توجه به این موضوع که نسل کنونی این کلاس عمر بالایی ندارد، توسعه نسل جدید می‌تواند نشان دهنده خیر بلند مرسدس بنز برای آینده خودروهای لوکس بازار باشد. براساس اطلاعات فاش شده، تمامی موتورهای مورد استفاده در نسل بعدی هیبریدی و یا برقی می‌شود. اکثر موتورهای نسل آینده دارای ۶ سیلندر با حجم ۳.۰ لیتر یا ۸ سیلندر با حجم ۴.۰ لیتر خواهد بود.

مرسدس بنز به دنبال معرفی خودروهای برقی بیشتر در آینده است ولی این موضوع مشخص نیست که نسخه برقی کلاس S تحت چه نامی معرفی و روانه بازار شود. احتمال معرفی نسخه برقی سدان لوکس کلاس S با نام EQS وجود دارد. انتظار می‌رود در نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S از قابلیت خودران پیشرفته‌تری استفاده شود.

مجهز شدن این خودرو به سیستم خودران سطح ۳ باعث می‌شود راننده کمتر درگیر رانندگی شوند. در صورتی‌که شرایط خاصی پیش بیاید که نیاز به دخالت راننده باشد، این سیستم به او هشدار می‌دهد. در حال حاضر شاهد حضور سیستم مشابهی در جدیدترین نسل آئودی A8 هستیم، البته تمامی نسخه‌ها این قابلیت وجود ندارد.

همانند نسل کنونی انتظار می‌رود که نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S در ابعاد و نسخه‌های مختلف معرفی شود، البته احتمال عدم تولید نسخه کوپه و کابریولت آن وجود دارد. شایعات به نسل بعدی کلاس SL به عنوان جایگزین این نسخه‌ها اشاره می‌کنند.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا