مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

جدیدترین آمار تولید خودرو در کشور منتشر شد

به گزارش دنیای اقتصاد، گروه صنعتی ایران‌خودرو همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی محسوب می‌شود. این خودروساز در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری توانست ۵۷۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه خودرو را تولید کند که این میزان تیراژ برابر با ۴/ ۱۲ درصد افزایش تولید خودرو در این شرکت است. (در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته) همچنین، گروه خودروسازی سایپا نیز به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور، در 10 ماه سپری شده از سال جاری، توانست 297 هزار و ۹۶۰ دستگاه محصول سواری تولید کند که این میزان تولید، برابر با رشدی ۴/ ۲۲ درصدی در زمینه ساخت خودرو است. (در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته)

 پارس خودرو نیز که به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور و زیر مجموعه گروه صنعتی سایپا به شمار می‌آيد، در ۱۰ ماه سپری شده سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی برابر با ۸/ ۱۵ درصد در افزایش تولید را به خود اختصاص داده و این آمار خبر از آن می‌دهد که پارس خودرو توانست در 10 ماه سپری شده از سال جاری، تعداد ۱۹۴ هزار و ۵۸۸ دستگاه محصول سواری را تولید کند. همچنین، از جمله نکات مهم و جالب در تولیدات ۱۰ ماهه سال جاری خودروسازان، می‌توان به حذف نام پژو ۲۰۰۸ از لیست خودروهای تولیدی و همچنین تداوم افت تیراژ دوگانه‌سوزها اشاره کرد.

در ادامه بررسی این گزارش منتشر شده، حال به‌سراغ جزئیات منتشر شده از تولید برخی خودروها و درصد افت خیز آنها می‌رویم که این آمار به شرح زیر است:

1-پژو پارس (ایران خودرو)

طبق این گزارش، پژو پارس، تیراژی برابر با ۹۹ هزار و ۸۳۰ دستگاه را در این 10 ماه سپری شده از سال جاری به خود اختصاص داده است که این میزان تولید، در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته، حدود یک درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

2-سمند (ایران خودرو)

این شرکت خودروساز دولتی طی ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری در مجموع موفق به تولید ۸۹ هزار و ۸۵۴ دستگاه سمند شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.

3-دنا و رانا (ایرن خودرو)

طبق این گزارش آمار تولید دو محصول ملی ایران خودرو با نام‌های رانا و دنا بدین ترتیب است که دنا با رشد تولید مواجه شده و رانا همچنان کاهش تولید را تجربه می‌کند. بر اساس این گزارش، رانا با میزان تولیدی برابر با ۶ هزار و ۳۸ دستگاهی خود، کاهشی برابر با 4/ 44 درصد را تجربه کرده تا همچنان روند نزولی آن در تولید ادامه داشته باشد. در همین رابطه، اما میزان تولید دنا برابر با ۳۲ هزار و ۵۴ دستگاه بوده است که تیراژ این محصول در 10 ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، برابر با رشد ۴۵ درصدی است.

 

 

4-سوزوکی گرند ویتارا (ایران خودرو)

طبق این آمار، میزان تولید سوزوکی گرند ویتارا در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با ۴ هزار و ۱۲۸ دستگاه بوده که این رقم نشان می‌دهد ویتارا نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، افزایش تولیدی برابر با ۱۵۰ ‌درصد را تجربه کرده است.

5-هایما S7 (ایران خودرو)

طبق این آمار، میزان تولید هایما S7 در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با ۹ هزار و ۷۹۰ دستگاه بوده است و این گزارش نشان می‌دهد که میزان تولید این شاسی بلند چینی، افزایشی برابر با 282 درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

6-دانگ فنگ H30

طبق آمار منتشر شده، میزان تولید دانگ فنگ اچ 30 در 10 ماه سپری شده از سال جاری برابر با ۲۵ هزار و ۶۷ دستگاه بوده است که این گزارش حکایت از آن دارد که این خودرو رشد تولیدی برابر با ۳۰۳ درصد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

7-کیا سراتو (سایپا)

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، گروه خودروسازی سایپا در 10 ماه سپری شده از سال جاری موفق به تولید ۲۳ هزار و ۱۶۰ دستگاه کیا سراتو شده است که این آمار نشان می‌دهد این شرکت در زمینه تولید خودرو مذکور، افزایش تولیدی برابر با 112 درصد را تجربه کرده است.

8-چانگان CS 35 (سایپا)

طبق این آمار منتشر شده، میزان تولید چانگان CS 35 توسط گروه خودروسازی سایپا برابر با ۹ هزار و ۱۵۹ دستگاه بوده است که این گزارش نشان می‌دهد، میزان تولید این خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایشی برابر با 227 درصد را داشته است.

9-آریو (سایپا)

طبق این آمار، یکی دیگر محصولات چینی گروه خودروسازی سایپا با نام آریو، در 10 ماه سپری شده از سال جاری میزان تولیدی برابر با ۷ هزار و ۳۷۶ دستگاه را به خود اختصاص داده است که این عدد نشان دهنده افزایش تیراژی برابر با ۱۹۸ درصد بوده است.

10- تندر 90 (ایران خودرو و پارس خودرو)

طبق گزارش وزرات صنعت، معدن و تجارت، تولید تندر نود توسط گروه صنعتی ایران خودرو و پارس خودرو در مجموع برابر با ۱۳۲ هزار و ۹۲ دستگاه انواع تندر۹۰ بوده است که این آمار در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته، افزایشی برابر با ۵/ ۳۲ درصد را نشان می‌دهد. اما در حالت جداگانه، ایران‌خودرو با تیراژی برابر با ۴۱ هزار و ۲۲۶ دستگاه تند 90 توانست در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته، افزایش تولیدی برابر با ۲/ ۲۰ درصد را تجربه کند و در سوی دیگر، پارس‌خودرو نیز با تولید۹۰ هزار و ۸۶۶ دستگاه انواع تندر 90، افزایش تیراژي برابر با 40 درصد را تجربه کرده است.

11-پراید (سایپا و پارس خودرو)

طبق این آمار، گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو در مجموع ۱۷۹ هزار و ۱۵۸ دستگاه پراید را در ۱۰ ماه امسال به تولید رسانیده‌اند که نشان‌دهنده کاهشی برابر با ۸/ ۱۵ درصد در میزان تولید این خودرو توسط این دو شرکت در مدت مشابه سال گذشته است.

12-تیبا (سایپا)

یکی دیگر از محصولات پر فروش سایپا که نام آن در این گزارش دیده می‌شود، تیبا نام دارد. طبق این آمار، گروه خودروسازی سایپا در 10 ماه سپری شده از سال جاری موفق به تولید ۱۴۶ هزار و ۶۷۸ دستگاه تیبا شده است که این تعداد نشان دهنده رشد تولیدی برابر با 62 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امارتون غلطه با یه حساب سر انگشتی. خواننده متوجه میشه که آمار غلطه شما اول نوشتید تولید خودرو در ایران 12/4درصد رشد داره اما درحالی که همشون بالاتر از این حرفاس طوری که 150درصد 282 درصد198درصد و …تنها رانا و پراید با اندکی کاهش حدود15درصد که درمقابل اون درصدهایی که نمونشونم مثال زدم هیچیه تاثیر چندانی نمیزاره پس با این حساب افزایش تولید باید خیلی بیشتز از این12ذرصدی که گفتید باشه مملکت ما همینه عقب مونده یه حساب سادرو نمی تونید بکنید الکی یه حرفی میرنید دردناکتر اینکه مردم هم باور میکنن و دقت نمیکنن به دروغهاتون 40ساله مملکتو با دروغ چرخوندن بعد اینم همینطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا