مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر نسل جدید تویوتا سوپرا توسط یک مجله ژاپنی!

بسیاری از ما چشم انتظار رونمایی از نسل جدید تویوتا سوپرا هستیم. انتظار داریم که در نمایشگاه خودرو ژنو که در ماه آینده میلادی برگزار می‌شود، با این محصول جذاب ملاقات کنیم. در حالی‌که انتظار داشتیم این شرکت ژاپنی از نسخه خیابانی آن رونمایی کند، ظاهرا نسخه کانسپت یا مفهومی آن در نمایشگاه خودرو ژنو حضور خواهد داشت.

به تازگی تصاویری از نسل جدید تویوتا سوپرا در یک مجله خودرو ژاپنی منتشر شده که در سایت SupraMKV.com قابل دسترسی است. براساس اعلام این سایت، این محصول جدید با عنوان خودرو مسابقه‌ای مفهومی تویوتا سوپرا GRMN در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی می‌شود. بال عقب موجود این تصاویر با تیزر رسمی منتشر شده توسط تویوتا یکسان است بنابراین تقریبا می‌توان این تصاویر را واقعی تلقی کرد.

متاسفانه مشخصات فنی نسل جدید تویوتا سوپرا توسط این نشریه منتشر نشده است ولی باتوجه به تصاویر می‌توان طراحی آن را تا حدود زیادی شبیه به خودرو مفهومی تویوتا FT-1 دانست. به تازگی در یک افشاگری مشخصات این خودرو فاش شده است. براساس این اطلاعات، نسل جدید تویوتا سوپرا به موتور 6 سیلندر 3.0 لیتری همراه با توربوشارژ مجهز خواهد شد که قادر به تولید 335 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور است.

قدرت تولیدی موتور مورد استفاده در این خودرو توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سرعت این اتومبیل در طی 3.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طول، عرض و ارتفاع نسل جدید تویوتا سوپرا به ترتیب برابر با 4380، 1855 و 1290 میلی‌متر است و فاصله دو محور چرخ‌های آن به 2470 میلی‌متر می‌رسد. براساس گزارشات وزن این خودرو برابر با 1490 کیلوگرم است.

برخلاف انتظار ما به نظر می رسد برای آشنایی با این خودرو باید مدت زمان بیشتری صبر کنیم چراکه ظاهرا در ژنو از محصول جدید تویوتا رونمایی نمی‌شود. این گزارش به معرفی این خودرو در اواخر سال 2018 اشاره دارد. باتوجه به برگزاری نمایشگاه خودرو توکیو در ماه اکتبر، این احتمال وجود دارد که تویوتا خودرو اسپرت خود را در این نمایشگاه معرفی کند. اگرچه این تصاویر واقعی به نظر می‌رسند ولی شاید تاریخ معرفی این محصول درست نباشد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا