مکمل بنزین
خبرداخلی

بازار خرید و فروش خودروهای خارجی چشم انتظار کاهش نرخ دلار و تعرفه واردات

به گزارش چرخان، با نزدیک شدن به پایان سال انتظارات از بازار خرید و فروش خودروهای خارجی و داخلی که هر ساله جزو بازارهای پررونق به شمار می‌رفت بالا رفته ولی چیزی که نمایشگاه‌داران به اتفاق روی آن تاکید دارند این است که بازار امسال با بازار هر ساله متفاوت بوده و مشتریان برای خرید خودرو و یا تعویض خودرو مراجعه نمی‌کنند و همگی منتظر تصمیماتی هستند که دولت برای بخش ارز خواهد گرفت.

همه ساله اواخر بهمن ماه شروع قابل ملموس خرید و فروش در بازار خودروهای خارجی بود و با توجه به طرح‌های فروش مختلف شرکتهای واردکننده، این اتفاق به طرز قابل توجهی برای اهالی این بازار مشهود بود ولی حال و روز این روزهای فعالان بازار خودرو نشان می‌دهد که امسال با هر سال دیگر متفاوت بوده و دلیل این تفاوت نوسان‌هایی است که در قیمت ارز رخ داده و تاثیرات زیادی را در قیمت خودرو داشته است.

 

بیشتر بخوانید: بازار آشفته خودروهای خارجی در پی حکم دیوان عدالت به کما رفت!

 

از سویی دیگر تعرفه واردات خودروهای خارجی نیز به مساله جدیدی تبدیل شده است که مشتریان و شرکتهای واردکننده را سردرگم کرده و دلیل مضاعفی برای راکد شدن بازار خودروهای خارجی شده است. نمایشگاه‌داران می‌گویند مردم فکر می‌کنند که قیمت دلار کاهش خواهد یافت و به تبع آن خودروهای خارجی نیز ارزان می‌شوند. از سوی دیگر رای دیوان عدالت اداری نیز مزید بر علتی شده که چشم انتظاری مردم برای ارزان‌شدن خودرو بیش از پیش شود که این موضوع نیز به معضلی برای همه از جمله ما و شرکتهای واردکننده تبدیل شده است.

 

در بازار خودروهای داخلی ولی وضعیت کمی بهتر بوده و با توجه به رده قیمتی این خودروها و وابستگی کمتر آنها نسبت به نرخ ارز که البته بازهم رقم بالایی است، خرید و فروش وجود دارد ولی خودروسازان به بهانه نرخ ارز افزایش قیمت‌هایی در خودروهایشان داشته‌اند که بازهم در این نوع خودروها، مردم منتظر کاهش قیمت ارز و کاهش قیمت خودرو هستند. از طرف دیگر به دلیل عدم وجود بحث تعرفه واردات، انتظار مردم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی کمتر بوده و به همین دلیل رونق بهتری در این بازار وجود دارد.

نمایشگاه‌داران می‌گویند مشتریان خودروهای خارجی “تنها” به کاهش تعرفه واردات امید داشته باشند و تجربه نشان داده که در بحث نرخ ارز تغییر خاصی صورت نمی‌گیرد. آنها می‌گویند که مشتریان این روزهای بازار خودرو افرادی هستند که قصد خرید اقساطی خودرو را دارند و یا در رده قیمتی زیر 75 میلیون تومان می‌خواهند خودرو خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اوضاع بازار خودروهای داخلی آشفته شد؛ ۳۰ میلیون افزایش قیمت در چند ساعت!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا