مکمل بنزین
خبر

بی‌ام‌و M8 GTE مجهز به برترین پیشرانه هشت‌سیلندر دنیا است

ماشین مسابقه‌ای بی‌ام‌و M8 GTE  آماده رقابت شده و بنظر می‌رسد بی‌ام‌و نهایت مهندسی خود را در ساخت پیشرانه این خودرو بکار گرفته است. بی‌ام‌و موتواسپرت محصول مسابقه‌ای جدید خود با نام  M8 GTE در نمایشگاه فرانکفورت 2017 معرفی کرد که گفته می‌شود قوی‌ترین پیشرانه 8 سیلندر دنیا بر روی آن نصب شده است. بی‌ام‌و در حال حاضر این خودرو را برای نمایش در نمایشگاه ژنو 2018 آماده کرده است.

این محصول جدید در فصل تازه رقابت‌های سال ۲۰۱۸ شرکت خواهد کرد که می‌توان از جمله میادین حضور  M8 GTE به مسابقات قهرمانی استقامت (FIA WEC) و مسابقات ۲۴ ساعته لمانز  اشاره کرد. کمپانی آلمانی بی‌ام‌و از موتور ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر با توانایی تولید قدرتی معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار بهره گرفته است. بنابر ادعای بی‌ام‌و این پیشرانه، بهترین و کارآمدترین موتور حاضر در مسابقات تا زمان حال است. این پیشرانه بر اساس موتور بی‌ام‌و M5 طراحی شده و برخی ترکیبات آن در نوع خود منحصربه‌فرد هستند. از جمله بخش‌های سفارشی بی‌ام‌و M8 GTE می‌توان به هندسه بخش احتراق این موتور مانند درگاه‌های ورودی و خروجی، سیستم‌های ورودی و خروجی، و توربوشارژرها اشاره کرد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا