Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شرکتهای موفق در زمینه تولید خودروهای ارزان‌قیمت را بشناسید

به گزارش چرخان، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو به نکته‌ای اشاره کرد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و ما نیز در چرخان برآن شدیم که گزارشی پیرامون این صحبت آقای جهرودی تقدیم نگاه شما کنیم. مدیرعامل سایپا در این همایش گفت: در کشور ما سایپا را در زمینه تولید خودروهای ارزان‌قیمت می‌شناسند و ما برای تولیدات بعدی نیز به ارزان‌قیمت بودن محصولات توجه ویژه‌ای خواهیم کرد.

معمولا خرید خودروهای ارزان‌قیمت دلایل مختلفی دارد که از جمله آن محدودیتی است که در بودجه مشتریان وجود داشته و این محدودیت در بودجه باعث می‌شود به سمت بازار خودروهای دست دوم سوق داده شوند و یا اینکه به کلی از خرید خودرو پشیمان می‌شوند. اما این نکته نشان می‌دهد که در بازار خریداران بالقوه‌ای برای خرید خودرو وجود دارند که خودروسازان می‌توانند با تولید خودروهای مناسب و با کیفیت در رده قیمتی ارزان، این خریداران بالقوه را به خریداران بالفعل تبدیل نمایند.

خودروی خارجی

البته این تصور که تولید خودروهای ارزان‌قیمت صرفا متعلق به کشورهایی است که توسعه یافته نیستند غلط بوده و بسیاری از شرکتهای خودروساز دنیا علاقه زیادی برای ورود به این بازار پرفروش و پرسود دارند. شاید تلاشی که خودروسازان بین‌المللی برای این کار انجام می‌دهند بسیار بیشتر و بهتر از خودروسازان شرکتهای توسعه نیافته است. این شرکتهای خودروساز بین‌المللی می‌کوشند تا بتوانند با کم کردن هزینه‌های خود و همچنین کاستن از امکاناتی که ضروری نیستند، خودروهای به مراتب ارزان‌تر را به بازار عرضه کرده و سهم خوبی از بازارهای ارزان قیمت داشته باشند. این اتفاق علاوه بر سودی که نصیب شرکتهای خودروساز می‌کند، برای خریداران نیز سود زیادی داشته که از جمله آن خرید خودرو نو و با هزینه تعمیراتی پایین است.

در ادامه به بهانه صحبتهای مدیرعامل سایپا و نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال 1397 به بررسی شرکت‌های موفق در زمینه تولید خودروهای ارزان‌قیمت می‌پردازیم:

خودروهای ارزان‌ قیمت

رنو – داچیا

شاید خرید شرکت خودروسازی داچیا در سال 1999 بزرگترین معامله‌ای بود که به نفع خودروهای ارزان‌قیمت انجام شد که طبق آن یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی جهان، با ورود به تولید خودروهای ارزان‌قیمت به مشتریان این شرکت امکان داد تا بتوانند با هزینه پایین از کیفیت فوق‌العاده رنو استفاده نمایند.

اولین خودروی اقتصادی رنو-داچیا در سال 2004 تولید و روانه بازار شد که البته از ظاهر فریبنده محصولات گران‌قیمت در آن خبری نبود و تولیدات بعدی این برند نیز به همین گونه بود و از ظاهر ساده و تقریبا یکنواختی برخوردار بود ولی رنو به کیفیت محصولات بسیار اهمیت داد و توانست با هزینه بسیار کم، خودروهای خوبی را روانه بازار نماید.

رنو می‌گوید که شعارش برای داچیا “طراحی برای قیمت” است و این سیاست‌گذاری به خوبی عمل کرده تا جاییکه در قاره‌ای مثل اروپا توانسته 4 درصد از سهم بازار را از آن خود کند. این شعار به گونه‌ای جالب در داچیا اجرایی می‌شود که طی آن بودجه موردنظر برای هر قطعه از محصول اعلام می‌شود و تولید کنندگان و طراحان می‌بایست با رعایت این سقف بودجه بهترین کیفیت ممکن را به رنو ارائه کنند. استفاده از پلتفرم مشترک رنو-نیسان از دیگر ویژگی‌هایی است که در همه خودروهای ارزان قیمت رنو-داچیا رعایت می‌شود.

پیکانتو خودروهای ارزان‌ قیمت

هیوندای – کیا

قطعا برند کیا برای بسیاری از افراد شناخته شده است که ابتدا این برند صرفا به عنوان یک برند با محصولات ارزان‌قیمت باورنکردنی شناخته میشد ولی به تدریج توانست از بزرگان این صنعت، تولید با کیفیت را یاد گرفته و رو به تولید خودروهای با تنوع قیمتی بالا بیاورد.

برند کیا که به گونه‌ای می‌توان گفت فرزندی از برند هیوندای به شمار می‌رود که در سالهای آخر منتهی به سال 2000 توانست راهش را از هیوندای جدا کرده و رو به تولید محصولات با کیفیت بالا و حتی لوکس بیاورد و محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند. برند کیا وقتی توانست جای خودش را محکم کند که ضمانت بی‌نظیر 10 ساله را به محصولاتش اضافه کرد که این ضمانت باعث جلب توجه بسیاری از مشتریان اروپایی شده و فروش خودروهای برند کیا را در اروپا افزایش داد.

از سال 2006 برند کیا دور جدیدی از طراحی محصولات را آغاز کرد که طبق این تغییر رویکرد، علاوه بر کیفیت خودروها، ظاهر شیک و مردم پسند نیز به معیارهای این برند اضافه شد که توسط طراحان بزرگ دنیا انجام شد. ضمانت 10 ساله کیا برای خودروهایش توانسته در کنار کیفیت خودروهای سدان سایز متوسط، این نوع از خودروهای کیا را به تولید کننده‌ای بی‌رقیب در دنیا تبدیل نماید.

جتا خودروهای ارزان‌ قیمت

فولکس‌واگن – اشکودا

رابطه اشکودا و فولکس‌واگن نیز چیزی شبیه رابطه رنو-داچیا است. اشکودا که در کشور چک فعالیت می‌کند از سال 2000 به طور کامل به گروه خودروسازی فولکس‌واگن واگذار شده و این برند معتبر شناخته شده از شرکت اهل چک برای تولید خودروهای ارزان‌قیمت استفاده نماید.

اشکودا توانست با استفاده از پیشرفت‌های ایجاد شده توسط فولکس‌واگن خودروهای ارزان‌قیمت با کیفیت بسیار بالا تولید کرده و سهم بسیار خوبی از بازار از آن خود کند. یکی از تغییراتی که فولکس‌واگن در اشکودا ایجاد کرد این بود که روش تولید را از حالت سنتی به فراکتالی تغییر داد که در این روش همه اجزای خودرو به صورت جداگانه مونتاژ می‌شوند و سپس یکجا روی خودرو، سوار می‌شوند.

لئون خودروهای ارزان‌ قیمت

فولکس‌واگن – سئات

شاید برای شما باورکردنی نباشد که بدانید فولکس‌واگن جزو برندهایی است که در زمینه تولید خودروهای ارزان‌قیمت فعالیت زیادی داشته و همکاری‌های مختلفی در این موضوع برای خود تعریف کرده است. شرکت سئات اسپانیا دیگر خودروسازی بود که در سال 90 میلادی به مالکیت فولکس‌واگن درآمد و به کارخانه‌ای برای تولیدات ارزان‌قیمت فولکس‌واگن مشهور شد. البته سئات را شاید بتوان اولین پایگاه تولید خودروهای ارزان‌قیمت این برند آلمانی توصیف کرد.

تولید خودروی لئون باعث شد که سر و صدای زیادی در اروپا به پا کند و با این تولید بی‌نظیر توانست عرصه جدیدی از تولید خودروهای ارزان‌قیمت در دنیا باز نماید. البته سئات در حال حاضر با آئودی و فولکس‌واگن همکاری داشته و تولیدات این شرکت اغلب در رده قیمتی متوسط قرار می‌گیرد ولی هنوز تولیداتی مثل لئون جزو پرفروش‌های ارزان‌قیمت در اروپا به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.