مکمل بنزین
تماشاخانه

نکاتی درباره کم فرمانی و بیش فرمانی خودرو در جاده‌های برفی (ویدیوی اختصاصی)

رانندگی در جاده‌های برفی در فصل زمستان با رعایت نکات ایمنی می‌تواند لذت‌بخش برای راننده و دیگر سرنشینان خودرو باشد. همانطور که می‌دانید تنها نقطه اتصال خودرو با جاده‌های هموار یا ناهموار تایرها هستند و از این رو داشتن تایرهای مناسب زمستانی برای دمای زیر ۷ درجه و جاده‌های برفی یا یخی لازم است؛ به علاوه گاهی اوقات نیز داشتن زنجیر چرخ لازم می‌شود.

از سوی دیگر در مسیرهای برفی دو اتفاق رایج مانند کم فرمانی و بیش فرمانی برای خودرو اتفاق می‌افتد که بسیاری از رانندگان با این دو اصطلاح زیاد آشنا نیستند. کم فرمانی زمانی اتفاق می‌افتد که شما در جاده‌ برفی هستید و در پیچ‌ها یا مسیر صاف بیش از حد فرمان خودرو را می‌چرخانید و پایتان هم روی پدال ترمز است ولی تایرها عکس‌العملی به چرخاندن فرمان نشان نمی‌دهند از این رو اصطلاح کم فرمانی را به کار می‌برند. برای از رفع کم فرمانی در وهله اول می‌بایست خونسردی خود را حفظ کرده،‌ پایتان را از روی پدال ترمز بردارید و فرمان را به جهت مخالف رانندگی یا در واقع همان جهتی که می‌خواهید هدایت کنید.

در بیش فرمانی نیز تایرها به سرعتی بیشتر از آنکه شما فرمان را تکان دهید، می‌چرخند. در نتیجه برای کنترل و از رفع کردن بیش فرمانی بهتر است پایتان را یواش روی پدال گاز قرار دهید و فرمان خودرو را به جهت مخالف رانندگی خود بچرخانید تا بتوانید کنترل خودرویتان را بدست بگیرید. در آخر لازم است بدانید که رانندگی در جاده‌های برفی صبر و حوصله زیادی را می‌طلبد، پس بهتر است در زمان رانندگی از محیط پیرامون خود لذت ببرید. شما چه پیشنهادی برای رانندگی بهتر در جاده‌های برفی دارید؟

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا نکاتی بیشتر درباره کم فرمانی یا بیش فرمانی خودرو در جاده‌های برفی را یاد بگیرید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا