مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت بی‌ام‌و i8 رودستر مشخص شد؛ گران‌ترین بی‌ام‌و در بازار آمریکا!

در ماه مارس خریداران محصولات تولیدی بی‌ام‌و قادر به تصاحب بی‌ام‌و i8 رودستر می‌شوند. این نسخه از بی‌ام‌و i8 سال گذشته در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس معرفی شد. این نمونه جدید از ویژگی‌های جدیدی بهره می‌برد که برای مثال می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی، هد آپ دیسپلی و سیستم گرمایش صندلی‌ها اشاره کرد که البته دستیابی به این قابلیت‌های جذاب، هزینه بالایی را از خریدار طلب می‌کند.

براساس گفته BMWBlog، بی‌ام‌و i8 رودستر قیمتی برابر با ۱۶۳۳۰۰ دلار دارد. با این قیمت، خودرو جدید این کمپانی باواریایی در حال حاضر تبدیل به گران‌ترین محصول بی‌ام‌و در بازار می‌شود. هم‌اکنون نسخه کوپه بی‌ام‌و i8 با قیمت پایه ۱۴۳۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد که از نسخه رودستر آن ۱۹۹۰۰ دلار ارزان‌تر است! قیمت اعلام شده توسط BMWblog برای نسخه پایه این رودستر زیبا بوده و در نمونه مجهز به تجهیزات بیشتر، قیمت آن افزایش می‌یابد.

بی‌ام‌و i8 رودستر

در صورت سفارش چراغ‌های لیزری برای این خودرو باید ۶۳۰۰ دلار هزینه بیشتری بپردازید. سفارش کالیپرهای ترمز با رنگ مشکی به همراه کنترل سرامیکی، افزایش هزینه‌ای برابر با ۲۵۰۰ دلار برای خریدار به همراه دارد. برای این خودرو سه رنگ به صورت استاندارد درنظر گرفته شده ولی کاربر قادر به خریداری آن با دو رنگ سفارشی دیگر است که هر کدام از آن‌ها قیمتی برابر با ۱۸۰۰ دلار دارند.

همانند نسخه کوپه، بی‌ام‌و i8 رودستر نیز دارای موتور قدرتمندی است. سیستم هیبریدی مورد استفاده در این خودرو به صورت ترکیبی قدرتی برابر با ۳۶۹ اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد که ۱۲ اسب بخار از نمونه کوپه بیشتر است. علاوه‌بر قدرت بیشتر، وزن نسخه رودستر نیز بیشتر شده است. وزن این مدل جدید با ۶۰ کیلوگرم افزایش، به ۱۵۹۳ کیلوگرم رسیده است.

موتور پرقدرت بی‌ام‌و i8 رودستر باعث می‌شود که سرعت این خودرو در طی مدت زمان ۴.۴ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این محصول برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده که البته به صورت الکترونیکی توسط سازنده آن محدود شده است. اگر خواهان خریداری این خودرو هستید، هم‌اکنون می‌توانید آن را با پرداخت ۱۶۳ هزار دلار سفارش دهید!

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا