مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

بهترین خودروهای سدان بازار داخلی در محدوده قیمتی زیر 400 میلیون تومان (بروزرسانی اسفندماه 96)

 

همان‌گونه که می‌دانید، در سرتاسر جهان خودروهای خانوادگی یا همان سدان ها، طرفداران زیادی را دارا هستند و خریداران این‌گونه اتومبیل‌ها با بودجه‌های متفاوت می‌توانند انواع این خودروها را انتخاب و خریداری کنند. در ایران نیز خودروهای سدان در بازار داخلی از فروش خوبی برخوردار بوده و پس از کراس اوورها (شاسی بلندها) در جایگاه دوم پر فروش ترین خودوها قرار دارند.

در این بررسی قصد داریم به معرفی بهترین سدان‌های موجود در بازار خودرویی ایران با قیمتی کمتر از 400 میلیون تومان (بروز رسانی اسفندماه) بپردازیم و با نگاهی کلی به این‌گونه خودروها در دو بخش صفر کیلومتر و کارکرده، بهترین سدان موجود در این رده قیمتی را معرفی خواهیم کرد.

1-هوندا آکورد

بی شک، یکی از بهترین خودروهای سدان بازار داخلی کشور که دارای کیفیت ساختی عالی و استهلاک بسیار پایین است، هوندا آکورد نام دارد. اما متاسفانه به دلیل اینکه نمایندگی فروش و خدمات این خودرو در ایران دارای فعالیتی محدود است و عرضه محصولات هوندا با مشکلاتی مواجه شده است، آکورد نیز همانند دیگر محصولات این برند ژاپنی در بازار فروش از شرایط خوبی برخودار نیست.

آکورد دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بوده که این موتور توانایی تولید قدرتی برابر با 185 اسب بخار و گشتاوری برابر با 250 نیوتن متر را دارا است. (لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این خودرو در حدود 208 کیلومتر در ساعت بوده و مصرف آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر برابر با 7.9 الی 8.1 لیتر بنزین خواهد بود)

2-هیوندای سوناتا

قطعا هیوندای سوناتا را می‌توان یکی از پر فروش ترین و پر تقاضا ترین خودروهای موجود در این بخش نام نهاد. این خودرو در حال حاضر در دو نمونه بنزینی و هیبرید در بازار خودرویی ایران عرضه می‌شود که مدل بنزینی سوناتا دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاوری برابر با 225 نیوتن متر است. (لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این خودرو در حدود 205 کیلومتر در ساعت بوده و مصرف آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر برابر با 8.4 الی 8.7 لیتر بنزین خواهد بود)

3-کیا اوپتیما

به جرات می‌توان گفت که کیا اوپتیما پر فروش ترین خودرو سدان موجود در بازار داخلی کشوراست. این خودرو در حال حاضر با مدل نیوفیس خود در بازار خودرویی ایران عرضه می‌شود و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 177 اسب بخار و گشتاوری برابر با 231 نیوتن متر است. (لازم یه یاداوریست که کیا اوپتیما دارای حداکثر سرعتی در حدود 208 کیلومتر در ساعت بوده و در نمودار سیکل ترکیبی مصرف سوخت، در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای مصرفی برابر با 7.9 الی 8.3 لیتر بنزین را دارا است)

4-رنو تلیسمان

یکی از جدیدترین سدان های موجود در بازار خودرو ایران، تلیسمان نام دارد. این خودرو توسط کمپانی مشهور رنو تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است. تلیسمان دارای یکی پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به مولدهای توان بخش (توربوشارژ) با حجمی برابر با 1.6 لیتر است که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 190 اسب بخار و گشتاوری برابر با 260 نیوتن متر خواهد بود. (لازم به یاداوریست که تلیسمان دارای حداکثر سرعتی در حدود 235 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای برابر با 5.8 الی 6.2 لیتر بنزین اعلام شده است)

5-تویوتا کمری

بی شک، یک از بهترین خودروهای سدان یا همان خانوادگی بازار خودرویی ایران از حدود 12 سال پیش تاکون، تویوتا کمری نام دارد. اما این خودرو در حال حاضر با مدل صفر کیلومتر به دلیل برخی مشکلات در بازار داخلی کشور عرضه نمی‌شود و بالاترین مدل‌های این خودرو که در بازار ایران وجود دارند، مربوط به سال 2016 الی2017 میلادی هستند.

با این حال، تویوتا کمری دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 2.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاوری برابر با 230 نیوتن متر است. (تویوتا کمری دارای حداکثر سرعتی در حدود 205 کیلومتر در ساعت بوده و مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با 8.0 الی 8.4 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای خواهد بود)

6-فولکس واگن پاسات

به اعتقاد کارشناسان و فعالان بازار خودرویی ایران، فولکس واگن پاسات با حضور خود در بازار خودرویی ایران، به طور قطعی تا چند سال آینده در رده سدان‌های خانوادگی کمتر 400 میلیون تومان، با توجه به کیفیت ساختی عالی و پرستیژی بالا، بهترین خودرو این بخش شناخته خواهد شد.

پاسات دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به مولدهای توان بخش‌ (توربوشارژ) با حجمی برابر با 1.8 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاوری برابر با 249 نیوتن متر است (حداکثر سرعت پاسات در حدود 230 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی، ‌برابر با 5.8 الی 6.1 لیتر بنزین خواهد بود)

7-لکسوس GS

همواره محصولات برند لکسوس در سرتاسر جهان به عنوان خودروهایی لوکس و با استهلاکی پایین شناخته می‌شوند. یکی از خودروهای این برند که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، مدل GS 250 این برند است. در حال حاضر این خودرو به دلیل اعلام تعرفه‌های جدید خودرویی، نمی‌تواند به صورت صفرکیلومتر وارد بازار داخلی کشور شود اما مدل‌های 2015 این خودرو را می‌توان با کارکردی کمتر از 65 هزار کیلومتر با قیمتی برابر با 400 میلیون تومان تهیه نمود.

در همین رابطه، این اتومبیل دارای یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 2.5 لیتر است که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 206 اسب بخار و گشتاروی برابر با 253 نیوتن متر است. (حداکثر سرعت این خودرو در حدود 230 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی، برابر با 8.9 الی 9.3 لیتر بنزین اعلام شده است)

8-هیوندای جنسیس سدان

قطعا، هیوندای جنسیس سدان را می‌توان یکی از بهترین محصولات این شرکت کره‌ای در بازار خودرویی ایران نام نهاد. اما متاسفانه به دلیل اتخاذ قوانین عجیب در رابطه با حجم موتورهای بیش از 2500 سی‌سی، این خودرو از سال 2014 میلادی (1392 شمسی) دیگر نتوانست حضور خود در بازار خودرویی ایران را ادامه دهد. اما در حال حاضر می‌توان مدل‌های 2013 و در حد صفر این خودرو را با قیمتی در حدود 295 الی 320 میلیون تومان تهیه نمود.

در همین رابطه، جنسیس سدان دارای یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 3.8 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 286 اسب بخار و گشتاوری برابر با 358 نیوتن متر است. (جنسیس سدان دارای حداکثر سرعتی در حدود 255 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودرا سیکل ترکیبی، برابر با 10.5 الی 10.8 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای اعلام شده است)

9-هیوندای سنتنیال

به جرات میتوان گفت که لوکس ترین خودرو موجود در این لیست، هیوندای سنتنیال نام دارد. متاسافته این خودرو نیز همانند جنسیس سدان، با اعلام قوانین عجیب در رابطه با عدم ورود خودروهایی با حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی، از سال 2014 میلادی (1392 شمسی) دیگر نتوانست به حضور خود در بازار خودرویی ایران ادامه دهد. اما با بودجه‌ای برابر با 400 میلیون تومان، می‌توان مدل های 2013 و تمیز این خودرو را در بازار داخلی کشور تهیه نمود.

در همین رابطه، هیوندای سنتنیال دارای پیشرانه‌ای 8 سیلندر 32 سوپاپ یا حجمی برابر با 4.6 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 366 اسب بخار و گشتاوری برابر با 438 نیوتن متر است (حداکثر سرعت این خودرو در حدود 250 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با 12.1 الی 12.3 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای اعلام شده است)

10-لکسوس ES

یکی دیگر از محصولات خوش نام لکسوس که در این لیست نام آن دیده میشود، ES 250 نام دارد. این خودرو نیز همانند GS 250 به دلیل اعلام تعرفه‌های جدید خودرویی و برخی مشکلات، به صورت صفر کیلومتر و با مدل سال در بازار خودرویی ایران یافت نمی‌شود، اما با بودجه‌ای برابر با 400 میلیون تومان می‌توان مدل‌ 2015 و کارکرده این خودرو را تهیه نمود.

در همین رابطه، لکسوس ES 250 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با2.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 181 اسب بخار و گشتاوری برابر با 235 نیوتن متر است. (حداکثر سرعت این خودرو در حدود 200 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن در نمودار سیکل ترکیبی برابر با 7.9 الی 8.3 لیتر بنزین اعلام شده است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا