Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آیا خودروهای بدون سرنشین می‌توانند محدودیت سرعت را تغییر دهند؟

تصور کنید که در آینده سوار یکی از خودروهای بدون سرنشین هستید و او شما را با سرعت بالایی در شب به رستوران می‌برد. به نظرتان می‌توان به این محصول خودران گفت که دیرتان شده و باید با سرعت بیشتری حرکت کند؟ هوش مورد استفاده در این محصول چه جوابی به شما خواهد داد؟ آیا حاضر به انجام چنین کاری می‌شود و یا قوانین را به شما گوشزد می‌کند؟ در حقیقت جواب دادن به تمامی این سوالات مقداری سخت است و در حال حاضر نمی‌توان جواب قطعی برای آن‌ها پیدا کرد.

پیشرفته‌ترین خودروهای خودران که در سطح ۵ قرار می‌گیرند، قادر به حرکت در تمامی فضاها بدون نیاز به کمک انسان هستند، البته ورود آن‌ها به بازار فرآیندی زمان‌بر محسوب می‌شود. با این‌حال به نظر می‌رسد با ورود این دستگاه‌ها به بازار، طراحی آن‌ها به گونه‌ای باشد که محدودیت سرعت را رعایت کنند و از حد مجاز سریع‌تر نروند، البته در شرایط اضطراری و زمانی‌که مسائل ایمنی مطرح باشد آن‌ها می‌توانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.

چند سال گذشته وقتی که اولین اتومبیل خودران گوگل در جاده مورد آزمایش قرار گرفت، رویترز گزارش کرد که خودرو بدون سرنشین گوگل به گونه‌ای طراحی شده تا در شرایط ترافیکی خاص قادر به حرکت با ۱۰ مایل بر ساعت (۱۶ کیلومتر بر ساعت) سرعت بیشتری نسبت به سرعت مجاز حرکت کند. مشکل اصلی در این زمینه مربوط به صبر کم ربات‌ها نبوده و بلکه این انسان‌ها هستند که به سرعت پایین راضی نمی‌شوند. کارشناسان در رابطه با محدودیت سرعت اتومبیل‌های خودران هشدار می‌دهند، به اعتقاد آن‌ها محدودیت سرعت برای این دستگاه‌ها با توجه به حضور خودروهای بسیار با راننده‌هایی که با سرعت بالا حرکت می‌کنند می‌تواند خطرآفرین باشد.

تا به امروز گزارش‌های زیادی در رابطه با تصادف خودروهای بدون راننده گزارش نشده و در همین موارد اندک نیز اغلب راننده‌های انسان مقصر بوده‌اند. در برخی مواقع افراد برای سبقت گرفتن از این خودروها ایجاد حادثه کرده‌اند. براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بخش ترافیک ایالات متحده اعلام کرده اتومبیل‌های خودران نمی‌توانند سرعتی بالاتر از سرعت مجاز داشته باشند. این امر باعث می‌شود که امنیت تمامی خودروها حفظ شده و با توسعه و رشد خودروهای بدون سرنشین مشکلی برای ترافیک ایجاد نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.