مکمل بنزین
گوناگونبررسی

بررسی لوکسژن S3، سدانی متوسط و ارزان از جانب خودروسازان تایوان!

همواره خودروسازان چینی از سالیان گذشته تاکنون در حوزه تولید خودروها، پیشرفت چشم گیری را داشته‌اند و روز به روز در حال تصاحب انواع بازارها در سرتاسر جهان هستند. در همین رابطه، یکی از شرکت‌های تازه تاسیس و موفق این حوزه، لوکسژن نام دارد. البته لازم به ذکر است که لوکسژن متعلق به کشور تایوان بوده، اما به عنوان یک برند زیر مجموعه چینی‌ها به شمار می‌آید.

اگر به این شرکت خودروساز تایوانی نگاهی بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که لوکسژن در سال 2009 به دست یک خانواده متمول تاسیس شد که نام این خودروساز از ترکیب 2 کلمه LUXURY (لوکس) و GENIUS (هوشمند) گرفته شده و در زمره خودروسازانی طبقه بندی می‌شود که محصولاتشان را با تکیه بر دانش بومی و بدون هیچ گونه کپی کاری و تقلیدی تولید می‌کنند.

لازم به یاداوریست که لوکسژن در ابتدای راه خود در سال 1955، وظیفه مونتاژ و تولید محصولات نیسان و میتسوبیشی را برعهده داشت. با این تفاسیر، حال به سراغ معرفی یکی از محصولات جدید این شرکت در بازار خودرویی ایران، یعنی S3 می‌رویم.

1-معرفی کلی

پیرامون معرفی لوکسژن S3 این‌گونه می‌توان گفت که این خودرو به عنوان یک سدان سایز کوچک از سوی این کارخانه معرفی شده است و در حال حاضر، ارزان ترین محصول لوکسژن در بازارهای بین المللی محسوب می‌شود. این مدل نخستین بار در سال 2016 میلادی ساخته و روانه بازار داخلی تایوان شد و در حال حاضر با سیاست های جدید این برند تایوانی و شریک ایرانی آن‌ها، یعنی شرکت آرمان موتور کویر، این سدان کوچک جثه وارد بازار ایران نیز شده است.

2-طراحی ظاهری و داخلی

در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو این‌گونه باید گفت که تمامی محصولات لوکسژن دارای زبان طراحی تقریبا یکسابی بوده و S3 نیز از جمله محصولات این شرکت بوده که در نمای ظاهری خود همانند دیگر خودروهای این شرکت است. در همین رابطه، S3 در نمای جلویی خود با دارا بودن چراغ‌هایی تهاجمی که درون آن‌ها یک خط یکسره و نورانی وجود دارد، چهره ای بسیار جذاب را دارا بوده و شیوه طراحی جلو پنجره و سپر جلو این خودرو نیز به هرچه جذاب تر شدن آن کمک شایانی را کرده‌اند.

در بخش جانبی، S3 بر خلاف دیگر خودروهای موجود در این رده، از طراحی جسور تری برخوردار است و با وجود خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها و گلگیر و نوع شیشه‌های کناری خودرو که با طرحی عجیب، الگوریتیمی زیبا را به این خودرو بخشیده‌اند، میتوان در این قسمت نیز S3 را به عنوان خودرویی زیبا و اسپرت محسوب کرد.

سرانجام به بخش انتهایی این خودرو می‌رسیم که این بخش بر خلاف نمای جلویی خودرو، دارای طراحی نسبتا ساده و بی روحی است و این طور به نظر می‌رسد که توجه طراحان لوکسژن تنها به بخش جلویی و کناری این خودرو معطوف بوده است. زیرا تنها نکته جالب در این قسمت را می‌توان چرغ‌های بزرگ و عجیب این مدل در بخش انتهایی بر شمرد.

در رابطه با طراحی داخلی این خودرو سدان کوچک جثه نیز این‌گونه باید گفت که با توجه به رده این مدل و قیمت احتمالی آن، به جرات می‌توان گفت که طراحی داخلی S3 فراتر از دیگر رقبا در این بخش بوده و با توجه به جنس متریال رضایت بخش و نوع ادوات قرار گرفته در کابین این خودرو همچون فرمان زیبا و امروزی، نوع دریچه‌های هوا، طراحی منحصر به فرد داشبورد و … می‌بایست نمره‌ای عالی را به طراحی این شرکت تایوانی در این قسمت اعطا کرد.

3-مشخصات فنی و عملکرد

پیرامون مشخصات فنی این خودرو می‌توان این‌گونه گفت که لوکسژن S3 از یک پیشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاوری برابر با 150 نیوتن متر را تولید کند که این قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان شد که شتاب اولیه لوکسژن S3 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق در حال حاضر مشخص نشده است، اما با توجه به قدرت تولید این خودرو وزن 1250 کیلوگرمی آن، انتظار میرود که S3 رد زمانی حدودا 12.1 الی 12.5 ثانیه، به سرعت صدکیلومتر در ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 185 کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود.

همچنین، در زمینه مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که لوکسژن S3 در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای به صورت میانگین مصرفی برابر با 6.3 لیتر بنزین را به خود اختصاص خواهد داد و استاندارد آلایندگی آن یورو5 اعلام شده است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 51 لیتر است)

4-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی این خودرو می‌بایست این‌گونه گفت که لوکسژن S3 در دو مدل پایه و فول آپشن عرضه خواهد شد که در بالاترین سطح امکانات رفاهی، این خودرو دارای مواردی همچون کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، ایموبلایزر، فرمان برقی و کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش 9 اینچی لمسی به همراه 6 بلندگو، تنظیم دستی صندلی در 6 جهت، تنظیم برق آینه‌ها به همراه گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ‌های جلو هالوژنی و مجهز به دی لایت، مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، سانروف برقی، دوربین دید عقب، سیستم مولتی مدیا پیشرفته، صندلی  و فرمان با روکش چرم، کروز کنترل، سنسور پارک، نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، مجهز به فناوری IT هوشمند سری Think + 4.0 ساخت شرکت HTC تایوان، پخش تصاویر نقاط کور خودرو و سیستم‌های پایداری (ABS – EBD – BAS – CBC – BOS) خواهد بود.

5-قیمت و زمان عرضه

همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شده، شرکت آرمان موتور کویر به عنوان نماینده و شریک تجاری لوکسژن در ایران محسوب می‌شود و با توجه به گفته مدیران این شرکت، خودرو S3 که رده سدان‌های کوچک جثه قرار می‌گیرد، به احتمال فراوان در نیمه دوم اردیبهشت ماه سال 1397 با قیمتی مابین 85 الی 115 میلیون تومان با توجه به امکانات رفاهی موجود، به صورت انبوه به بازار خودرویی ایران عرضه خواهد شد. لازم به یاداوریست که این برند نوپا برای موفقیت در ایران نیازمند تبلیغات بسیار گسترده و نمایندگی‌های فعال بوده و رقبای سرسختی را در این راه پیش روی خود خواهد داشت.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا