مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

برترین خودروهای عضلانی دهه 80 میلادی

باراکودا، چارجر و AMX خودروهای عضلانی دهه‌ 70 میلادی هستند که برای خود ابهت و جذابیت زیادی را دست‌وپا کرده بودند. خودروهایی که گذشتگان خوبی برای مدل‌های جدیدتر عضلانی در دهه‌های بعدی بودند.

اما دراین‌بین خودروهای عضلانی دهه‌ی 80 میلادی هم هستند که نسبت به خودروهای عضلانی دهه‌ی قبل از خود کمتر دیده و شناخته‌شده هستند. وزن بسیار کم، هندلینگ مناسب خودرو و شاخصه‌های دیگر این خودروهای عضلانی با معرفی کوپه‌های ژاپنی مانند تویوتا سوپرا و مزدا RX-7 یک داستان زیبا از مدل‌های عضلانی دهه‌ی 80 میلادی را برای آیندگان به وجود آورده است.

با چرخان باشید تا این 8 خودرویی عضلانی را که بهترین‌های زمان خود بودند، به شما معرفی کنیم:

8-پونتیاک گرند پریکس مدل 1986

در سال 1986 بود که شرکت پونتیاک با معرفی این خودروی عضلانی قصد بازیابی وجه خود و به دست آوردن شهرت کافی برای تولید مدل‌های عضلانی کرد. تلاشی که منجر به تولیدگرند پریکس 2+2 شد.

درست مانند برادر معروف‌تر خود یعنی Monte Carlo SS، این خودرو نیز یک نسخه عضلانی‌تر از مدل‌های کوپه بود. خودرویی که با یک موتور 5 لیتری V8 و یک جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار تنها 1225 عدد از آن ساخته شد.

7-دوج شلبی داکل 1989

درست 3 سال قبل از تولید مدل معروف GMC Cyclone، دوج و شلبی برای تولید یک خودروی Pickup عضلانی قدرتمند دست به همکاری زدند. بافاصله محوری کمی که برای این، وانت در نظر گرفته شد، این خودرو یک گزینه عالی برای زیر تیغ تیونینگ رفتن تیونر معروف کارول شلبی بود.

طی این تیونینگ، موتور استاندارد 3.9 لیتری V6 این خودرو تبدیل به یک موتور 5.2 لیتری V8 شد که توانایی تولید 175 اسب بخار قدرت را داشت. قبل از تولید GMC Cyclone و فورد F-150، دوج شلبی داکوتا سریع‌ترین وانت عضلانی اطراف خود بود. همچنین باید گفت که این خودرو در تعداد 1475 عدد ساخته شد که از این تعداد 480 عدد سفیدرنگ و 995 عدد نیز بارنگ قرمز به مشتریان عرضه شدند.

6-فورد تاندربرد SC مدل 1989

شاید در نگاه اول این خودرو در نظرتان یک مدل عضلانی نیاید، اما تا سال 1997 که تولیدش به‌کلی متوقف شد، شرکت فورد اطمینان حاصل کرد که می‌تواند این خودرو را یک سوپر تاندربرد کوپه بسازد.

اگرچه طراحی خودرو کمی ملایم و آرام بود، فورد هنوز تصمیم به استفاده از پلتفرم Fox خود برای زیربنای این خودرو استفاده کرد. زیر کاپوت این عضلانی آمریکایی یک موتور 3.8 لیتری توربو V6 قرار داشت که قدرت قابل‌قبول 210 اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل می‌کرد.

5-پونتیاک فایربرد ترنس مدل 1982

در سال 1982 بود که شرکت پونتیاک تصمیم گرفت خودروی خوش‌چهره و جذاب خود را وارد مسیری جدید در دنیای خودروها نماید. هم فایربرد (به معنای پرنده آتشین) و هم پسرعمویش کامارو در سال 1982 دچار تغییر و تحولات بزرگی شدند. اگرچه کامارو به‌کلی یک مسیر انقلابی را در خود احساس کرد اما فایربرد ارتقای نسبتاً کمی را همراه با بازطراحی مجدد خود به مشتریان عرضه کرد.

جثه کوچک‌تر و فاصله محوری چرخ‌های کمتر در کنار حفظ اصالت کلی خود برای مشتاقان یک چهره جدیدی را به رخ رقیبان کشید. همچنین زیر کاپوت خودرو، یک موتور 8 سیلندر که قدرت 150 اسب بخار را تولید می‌کرد قرار داشت.

4-شورلت کامارو IROC-Z مدل 1985

اگرچه پونتیاک فایر برد به مسیر خود ادامه داد، اما نسل سوم کامارو یک مسیر متفاوتی را برای خود انتخاب کرد. باوجوداینکه مدل 1982 کامارو نتوانست طرفداران و مشتاقان زیادی را برای خود دست‌وپا کند، اما مدل 1985 این خودرو یک نقطه روشنی برای این شرکت به‌حساب می‌آمد.

اگرچه کامارو IROC-Z سریع‌ترین و جذاب‌ترین نسخه در کلاس خود نبود اما با هندلینگ بسیار مناسب و وزن کم خود حرف زیادی برای گفتن داشت.

3-شورلت مونته کارلو SS مدل 1983

در سال 1983 بعد از 12 سال دوری از بازار، شورلت با بازمعرفی مونته کارلو SS به بازار بازگشت. خودرویی که تبدیل به یک تصمیم بزرگ برای این شرکت آمریکایی شد وتوانست هواخواهان زیادی را برای خود دست و پا کند. موتور V8 این خودرو که 180 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد احتمالاً کمک شایانی به موفقیت این خودرو کرد.

این شرکت در سال 1984 بیش از 24,000 مونته کارلو را به فروش رساند. فروشی که تا سال 1988 به طول انجامید و شورلت در این سال خط تولید آن را متوقف کرد تا اینکه در سال 1995 دوباره با احیایی جدید به عرصه بازگشت.

2-فورد موستانگ 5.0 مدل 1987

بعد از چند سال از احیای دوباره این خودرو، فورد تصمیم به تولید یک مدل جدید برای ورود به این کلاس خودرویی گرفت و باعرضه موستانگ خود توانست پا به عرصه رقابت بگذارد.

خودرویی که با بازطراحی مجدد خود و یک موتور قدرتمند 5 لیتری V8 که توان تولید 225 اسب بخار قدرت را داشت، می‌توانست در عرض 6.3 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

1-بیوک رگال گرند نشنال مدل 1987

اگر جزو طرفداران خودروهای عضلانی باشید و به 8 خودروی موجود در این فهرست نیز نگاهی انداخته باشید به‌راحتی متوجه خواهید شد که این بیوک خوش‌چهره، طراحی کاملاً متمایزتر و جذاب‌تری نسبت به دیگر مدل‌های این فهرست دارد.

خودرویی که در کلاس خود قوی‌ترین بوده و تنها 547 عدد از آن ساخته شد. امروزه این خودروی عضلانی دهه 80 میلادی قیمت بسیار زیادی را برای مشتری خود رقم خواهد زد.طوری که آخرین حراج این خودرو چیزی حدود 163,000 دلار برای خریدارش ارزش‌گذاری شد.

شما کدام یک از این عضلانی های دهه 80 را انتخاب می کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا