مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف بیمه شخص ثالث در بودجه 97 مشخص شد

به گزارش چرخان، هر ساله با نزدیک شدن به سال جدید بحث داغ رسانه‌های مختلف بحث بودجه سال آینده است که برای سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و تجاری مشخص می‌شود و تکالیف همه سازمان‌ها و نهادهای اقتصادی کشور مشخص شده که این موضوع اثرات خود را در بحث هزینه و سود آنها نیز گذاشته و در خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند موثر واقع می‌شود. یکی از موضوعات داغی که امروز در مجلس شورای اسلامی مطرح بود، بحث تعیین تکلیف بیمه شخص ثالث بود که نمایندگان تکلیف وجوه دریافتی از بیمه‌گران را در بودجه 97 مشخص کردند.

طبق این بررسی‌ها شرکتهای بیمه مکلف شدند که دوهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (2750000000000) ریال از وجوه دریافتی خود از بیمه شخص ثالث را به حساب خزانه واریز کنند. البته واریز این وجوه بر اساس پرتفوی شرکتهای بیمه انجام می‌شود و بدیهی است که همه شرکتها موظف به پرداخت یکسان نیستند. پرداخت وجوه مشخص شده به صورت هفتگی خواهد بود و همه شرکتهای بیمه دولتی و خصوصی موظف هستند که بخش مشخص شده از پرتفوی بخش بیمه شخص ثالث خود را در اختیار دولت بگذارند.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

نمایندگان همچنین مشخص کردند که وجوه دریافتی مذکور از شرکتهای بیمه در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (راهنمایی و رانندگی) و سازمان اورژانس کشور قرار گیرد تا این سازمان‌ها برای تخصیص منابع لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای مشکلی نداشته باشند و برای این امور مصرف کنند. در این مصوبه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناظر در اجرای درست این بند از بودجه 97 مشخص شده است. شرکتهای بیمه با پرداخت این مبلغ می‌توانند آن را در هزینه‌های قابل قبول مالیاتی خود وارد کنند که از این طریق جبران بخشی از هزینه کردشان در این بخش خواهد شد.

همچنین طبق مصوبه مجلس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس  موظف هستند تا به صورت سه ماهه گزارش عملکرد خود را در زمینه مصرف این وجوه به سازمان ناظر که طبق مصوبه مجلس، بیمه مرکزی است ارائه دهند.

همچنین در یکی دیگر از مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت موظف شد 350 میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث دریافتی را برای دیه محکومین معسر اختصاص دهد که این رقم از طریق صندوق تامین خسارتهای بدنی و با اولویت زنان معصر و همچنین در مواردی که دولت مکلف به پرداخت دیه باشد، پرداخت شود. طبق این بند آن دسته از افرادی که به هر دلیلی قادر به پرداخت دیه در تصادفات جرحی و فوتی نیستند می‌توانند با مراجعه به صندوق تامین خسارتهای بدنی از این مصوبه استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا